Full 5.1 pakke - maks 20 000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full 5.1 pakke - maks 20 000,-

Jeg er på utkikk etter en 5.1 pakke omtrent utelukkende til film. Har store høyttalere nå, noe jeg ikke ønsker meg igjen - foretrekker mindre, penere høyttalere. Designmessig liker jeg bl.a. Harman/Kardon HKTS11 og Kef 3005SE (begge på stativ), og det er noe i denne stilen jeg vil gå for.

Håper noen kan komme med andre gode forslag eller kommentere mine to valg (som koster hhv. ca. 5000,- og 15 000,- altså ganske stor forskjell). Er f.eks Kef såpass mye bedre enn H/K at det er verdt 3 ganger prisen?

Har sett på Onkyo 606 og Yamaha 663 som receivere, og tar gjerne i mot forslag/kommentarer. Receiver må være kapabel til å spille av de nye HD lydformatene, ha minst 2 (helst 3) HDMI innganger (2 er vel standard nå) og kunne drive et slikt (satelitt)system bra til film.

Signalkildene er PS3 og Denon DVD2910.

Forøvrig ønsker jeg ikke å handle i utlandet, men netthandel innenlands er ikke noe problem

Totalpris for receiver + høyttalere bør være maks. 20 000,-

Takk!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslagene, men på disse to ukene har jeg vel egentlig bestemt meg for KEF KHT3005SE og Denon 2809

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om alternativet er bedre :-O ja ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20k? Kjøp fronter og forsterker til å drive dem og resten når du har penger. Isteden for å sette sammen bare et så-som-så komplett anlegg til 20. Du kommer bare til å angre på det i lengden når du føler det ikke strekker til og du vil ha nye og bedre ting så må du kaste ut alt for ingenting duger (f.eks forsterkere) i forhold til nye høyttalere du vil ha.

Tar litt lenger tid å få komplett anlegg men det er verdt det som ****.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke det at jeg ikke kan bruke mer enn 20k, for all del - får jeg et anlegg som passer kriteriene under til 30-40k så velger jeg det. poenget er at jeg vil ha et lite stilfullt system uten de store firkanta kassene (har nå Dali 8008 og aldri mer). for det andre er ikke rommet så veldig stort annet enn at stativhøyttalere fyller rommet med lyd så lenge de støttes av en sub.

jeg har alltid vært mer opptatt av bilde enn lyd og nøytral lyd er ikke for meg (liker litt fetere lyd), derfor er ikke mine krav til høyttalerne lik mange av dere andres. dessuten er mitt bruk for dette systemet utelukkende film, da jeg lytter til musikk et annet sted.

kriteriene for høyttalersystemet: lite, pent og spille bra.

SVS-høyttalerne passer ikke min smak like bra som KEF når det gjelder de to første kriteriene, selv om kriterie 3 er oppfylt. KEFs system har på lydsiden utifra sine forutsetninger (størrelse, antall og størrelse på elementer etc.) bare høstet toppkritikk overalt (what hifi, eisa, private anmeldelser etc.) og passer min smak designmessig.

har dere flere forslag som kan passe det jeg har skrevet så setter jeg stor pris på det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett B&W 805 gå for ca. 10k brukt, hvis du ikke har noe mot å kjøpe brukt. Nye koster de vel det dobbelte.

Trenger du mere kraft i lavere registre kan du jo støtte disse med en B&W sub, ny pris alt fra 6-7k til 20k. Men igjen kjøp gjerne brukt, er så mye bra å finne brukt til fin pris.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at Yamaha RX-V663 sammen med Kef3000 serien vil låte knal. Vil du ha en smule snillere lydgjengivelse så kan du gå for Denonen. Har selv Yamaha recieveren og den spiller over all forventning. Hvis du vil ha enda bedre lyd, men fortsatt små å fine høytalere ville jeg kanskje sett på 6000 serien og 9000 serien til kef ( KEF Home Theatre Series ) men da med RX-V863 istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg godt fornøyd med mitt klipsch system, men det er litt større enn det du vil ha, men hva med ett av systemene du finner på denne siden?

Bookshelf Systems

I følge det jeg har lest på forumet her funker yamaha veldig godt til Klipsch så god lyd får du nok.

Usikker på både pris og hvor du kan få tak i det her.

Fant ene systemet på finn. Kun 10 000
    Halv pris! Klipsch RVX 42 hjemmekinopakke | FINN torget

usikker på om de kan skaffe de andre systemene på den klipsch siden.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslagene TorsteinAa!

Klipsch Cinema 10 så veldig interessant ut - er det noen som vet hva dette ligger på i pris?

etter å ha hørt og sett SVS SB12-Plus hos a|ex i går så er dette en sub som størrelsesmessig, ytelsesmessig og designmessig passer meg. hmm.. fremdeles tiltaler KEFs KHT3005SE satelitter meg, skulle gjerne parra disse med SVS'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •