Nytt surround-anlegg 15000-20000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt surround-anlegg 15000-20000 kr

Hei.

Jeg trenger et nytt surround-anlegg til stuen. Jeg har sett litt rundt på nettet, og det vipper litt mellom de integrerte anleggene og de mer modulære anleggene. Store fronthøyttalere vil ikke ta seg så bra ut i denne stuen.. Problemet er at jeg vil ha et anlegg som både kan spille film og musikk; med hovedfokus på musikk. Spørsmålet er da om det er mulig å få et surround-anlegg med god lydkvalitet, og samtidig en minimal størrelse.

Musikken jeg hører på er rock og pop, så lyden på anlegget bør være god på dette.

Bose sin pakkeløsning virker som et steg i riktig retning (mtp. integrering), men ettersom Bose ikke viser specs på høyttalere etc.. samt at de har fått elendig kritikk (link) så vil nok ikke Bose være aktuelt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skriver nytt anlegg. Vil det si at du trenger full pakke, eller har du noe fra før?

Dette kan være et spennende alternativ på elektronikksiden

Hjemmekino - DVD-receiver | Hi-Fi Klubben: NAD VISO FIVE DVD-receiver
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Når du skriver nytt anleg. Vil det si at du trenger full pakke, eller har du noe fra før?

Dette kan være et spennende alternativ på elektronikksiden

Hjemmekino - DVD-receiver | Hi-Fi Klubben: NAD VISO FIVE DVD-receiver
    Takk for respons.

Jeg har en 40" LCD-TV, samt en mediacenter PC. Alt i svart. Vil også legge til at designet er viktig, må være "konevennlig". Trenger derfor et komplett lydsystem.

Recieveren du linket ser bra ut, og hadde passet utmerket inn med TV og møbler. Hvilke høyttalere ville du anbefalt?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 i sort pianolakk

dette er jo design på sitt beste.

matchende senter og sub finns også.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du legger i store høyttalere. Ser du etter slanke høyttalere, eller er det stativhøyttalere du vil ha.
    Å få lyd på film innen 20000 er ikke noe problem, men om du skal holde fokus på musikken i tillegg krever det litt mer av frontene. Jeg vil da anbefale deg dvd-receiveren jeg linket til over, og så heller legge de resterende 5-10000 i et par bedre fronter og en center.
    Bakhøyttalere og sub ville jeg da heller kjøpt inn senere.

Disse frontene
    HI-FI Huset AS - RS6
    er veldig gode allround høyttalere som gir deg mye for pengene, og er kun 18 cm brede og 85 cm høye.
    Komplettert med denne centern
    HI-FI Huset AS - RSLCR
    så er du godt på vei til et pent og velspillende anlegg

Det finnes også endel pene høyttalere til å henge på vegg som f.eks Infinity Cascade, men da ender du fort over budgett uansett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigerfar kjøpte for noen måneder siden et Harman Kardon 5.1 sett med dvd-receiver (med usb-leser), 2 gulvstående fronthøyttalere (med bra WAF), en liten center, en rimelig stor subwoofer og to små bakhøyttalere. Jeg har ikke hørt anlegget (siden jeg trakk kabler på loft og koblet det opp på kveld/natt) men det ser i allefall pent ut.

Det sto mellom dette og BOSE 3-2-1 (mener jeg å huske at det het)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM7 pene med god WAF

Detter vel pene høyttalere med god WAF:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CM7 Høyttalere

Får jo og CM1 som er stativhøyttalere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det er ikke alltid like lett å kombinere kriteriene: WAF, lydkvalitet, begrenset budsjett
    Som oftest er det et kompromiss, hvor en faktor vil påvirke den andre. Det viktige er å finne en balanse, og her kommer personlige meninger og følelser til å spille en stor rolle. Erfaringsmessig vil jeg si at de fleste er veldig opptatt av WAF, pga påvirkning fra sin bedre halvdel. De forstår ikke at stor og god lyd som oftest krever flere "sorte, stygge, store bokser".

Ut i fra dine nevnte kriterier ville jeg anbefalt deg å ta en tur på hifiklubben og høre (og se på) front HT:B&W DM685, bak HT: B&W DM686, senter HT: B&W HTM62, eventuelt en subwoofer: B&W ASW608... Alt koblet opp på den allerede nevnte NAD VISO? ...mulig denne blir litt effektsvak.
    Når det gjelder elektronikk ville jeg ihvertfall tatt en titt på Onkyo sine receivere, feks: Onkyo TX-SR606. Her får du mye for pengene og den vil kunne drive overnevnte oppsett uten problemer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons. Har sett gjennom anbefalingene, og har kommet frem til følgende:

Reciever:
    Yamaha RX-V3800 (Ble anbefalt av en kollega)
    Link

Høyttalere:
    XTZ 99.25 (3 stk, som front og senter)
    Link

Går nok litt over budsjettet...

Nå trenger jeg bare et par med små bakhøyttalere. Helst i "kamuflasje"-farger (hvit, som er fargen på bakveggen). Får se meg rundt, men hvis dere har noen innspill så hadde det vært flott.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av floydpink
    Takker for respons. Har sett gjennom anbefalingene, og har kommet frem til følgende:

Reciever:
    Yamaha RX-V3800 (Ble anbefalt av en kollega)
    Link

Høyttalere:
    XTZ 99.25 (3 stk, som front og senter)
    Link

Går nok litt over budsjettet...

Nå trenger jeg bare et par med små bakhøyttalere. Helst i "kamuflasje"-farger (hvit, som er fargen på bakveggen). Får se meg rundt, men hvis dere har noen innspill så hadde det vært flott.
    Jeg har hatt 1800, 3800 og Z11. Jeg vil absolutt anbefale deg å gå for 1800 fremfor 3800 i dette oppsettet da prisen mellom disse 2 ikke kan forsvares om du ikke skal bruke nettverksmuligheten.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •