Nytt hjemmekino system - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Yamaha får du hørt på HIfihuset i bærum. Og en haug av andre steder. De fleste hififorhandlere forhandler jo yamaha.
    Onkyo er det litt verre med. Du kan alltids sende en mail til mono og høre med de om hvilke butikker som kan gi deg en demo av onkyo.

Uansett hvilken av de to du velger blir du nok ikke misfornøyd

Du kan for øvrig finne en liten test av onkyo 606 i siste nummer av bladet "hjemmekino"

etter og ha kjøpt nyeste utgave av "hjemmekino" så har jeg bestillt en Onkyo 606 :-D

gleder meg virkelig til og få den!

bare og få tak i noen høytalere nå da!

stian

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny reciever Tror du kommer til å bli meget fornøyd

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si jeg gleder meg til at det kommer i posten!! :-D

har bestillt Blu-Ray spiller også så da er det bare høytalere og bass igjen!

stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er 606n kommet!!! :-D

skal prøve og få montert den opp i morgen

artig!

stian

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    må si jeg gleder meg til at det kommer i posten!! :-D

har bestillt Blu-Ray spiller også så da er det bare høytalere og bass igjen!

stian
    Hva med å høre på Kef KHT3005 5.1!? Veldig bra lyd og pent design..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har kommet med en ny høyttalerserie, Lektor. Legger seg i mellom Ikon og Concept.

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 6 Høyttalere

Kanskje noe som er verdt turen innom Hifiklubben..

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det meste kjøpt inn!! :-D

fikk Onkyo TX-SR606 om mandagen, også var jeg og kjøpte høytalere på hifi huset i bærum i går. fikk en bra demo av Andrè , og ble meget imponert.
    kjøpte Monitor Audio Silver Serien, med RS6 i front.

var også og kjøpte en brukt SVS BP10 ISD.

fikk tilogmed montert opp alt sammen i går kveld, var en hektisk dag med GUD det var vært det!!! det ble jo en helt fantastisk lyd! og jeg har enda ikke innstilt forstærkern! også venter jeg fortsatt på Blu-Ray spillern min som kommer i posten i morgen tror jeg.. tror detta blir kjempe bra! virkelig fornøyd! spilte noen THX demoer igår, var riktig nok ikke like mye trøkk som det var på hifi huset, men tror når høytalerne får spillt seg inn litt og forstærkeren er innstillt så blir det mye bedre.

venter også på en lydkabel til bassen min, så tror det også vil hjelpe.

Gleder meg til helgen når jeg kan få tid til og virkelig satt meg ned stillt inn forstærkeren! kan hende det blir en film eller 2 til helga! :-D

det er noen ting jeg lurer på iforhold til nye høytalere, Andrè sa ikke noe om det igår, hvor lenge må man "spille inn" en høytaler? og hvor høy kan man spille i denne perioden? er det enkelte ting man bør væra forsiktig med og spille? kom gjerne med tips og triks! dette er jo det første ordentlige anlegget jeg har kjøpt meg, så trenger råd fra dere som har gjort dette før..

vis noen har noen innspill på plasering av høytalere så kom gjerne med det også!

også er det en ting til, det fulgte med no vatt dåtter til og ha i "utbåsninga" på høytalerne, er dette nødvendig og bruke? front høytalerne står ca 30cm fra veggen.

stian

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du må bruke de "proppene" vet du best selv. Hvis det blir overdrevent mye bass fordi høytalerene står for nære bakvegg er det bare å putte inn de, men du skrev at du manglet litt trøkk foreløbig. Så da trengs de ikke. Brukte aldri de på mine gamle Gs20 heller, og synes strengt tatt ikke det gjorde noe særlig forskjell med eller uten de.

Høytaleren bør spilles inn i minst 100 timer. Husker jeg ikke helt feil toko det nesten 300 timer før de gamle GS20 jeg hadde løsnet helt i lyden. Om RS6 bruker like langt tid vet jeg ikke.
    Du merker når du spiller for høyt. Da vil lyden "vrenge seg" og det vil skurre.
    Ikke noe stor fare, men i værste fall kan du sprekke et oppheng.. Å spille inn høytaleren dreier seg om å få myknet den opp. Gummien rundt elementet skal bli mykere så elementet får lettere for å slå frem og tilbake (grovt forklart, selv om innspilling også dreier seg om flere ting)

Hvis du savner trøkk og ikke har koblet til SVSen ennå er det fult forståelig. Hvis du har koblet til suben og svaner trøkk, kjøp en til

Men når du har kjørt på et par hundre timer med lyd på anlegget har du noe som spiller MYE bedre enn det gjør nå

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får en ordentlig kabel til bassen idag så tror nok det hjelper! har nemlig bare brukt en gammel s-video kabel :???: så blir nok noe annet når jeg får vært på posten idag!!

så også min første Blu-Ray film igår! så surft up med dama, og det ble bra det altså, fikk riktig nok ikke testa anlegget så mye på den filmen da.. har kjøpt I Am Legend og Cars så får satste på at det er mer "lyd" i de! også er "300" på vei i posten og den må det jo væra bra lyd i!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Den jævla nabo`n!

Ja da har jeg fått sett min andre film med anlegget, og min førte nabo klage har kommet!!

skjønner liksom ikke det heller, spilte jo ikke så høyt :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0