Tips til gode gulvstående høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til gode gulvstående høytalere

Min bror er i gang med å skifte ut sine høytalere som er dali consept 2, og nå har han lyst på gulvstående høytalere. Anlegget hans består av Cambridge 640 forsterker og den samme serien i cd spiller. Som sagt er høytalerne dali consept 2, og de har han lyst til å bytte ut mot gulvstående.

Jeg kjenner ikke noe spes til Cambridge, så jeg vet ikke hva slags høytalere som passer til Cambridge. Av musikk går det i rock, pop og litt lettere metall, så i en prisklasse rundt 4000 og det kan godt være brukt som nytt. Håper det er noen som kan komme med noen forslag her. Det burde være litt grei lyd i de og passe til lydsignaturen til Cambridge da, helst litt punch i bunnen.

Takk på forhånd.....

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Dynavoice M65 sammens med cambridge 540r og føler at det er god tyngde i bunnen her, mest takket være m65 for cambridge er egentlig litt tilbakelent på bassen så jeg føler det er en god match da m65 kanskje kan ha litt for mye av det gode i bunn. De kan også tunes til rommet med de 4 portene bak. Men til 4000kr så finnes det jo masse annet snacks også, spesielt brukt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å anbefale Dynavoice til bror, så jeg får takke for tipset så langt i hvertfall. Du bruker ikke no subwoofer eller slikt ved siden av?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke subwoofer nei, mest pga av at jeg bor i blokk, men føler heller ikke behov for det da m65 klarer å sette rommet i litt bevegelse under film. Med totalt fire 6,5" elementer dedikert til bass, så blir det jo litt bevegelse i luften.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske lovende da, men det er jo veldig billige høytalere så spiller dem ikke så galt til prisen heller. Er det en klar lyd i disse høytalerne, eller er det litt grums?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kommer ann på hva du mener med grums. Diskanten er vel ikke av det oppløste slaget så er vel først og fremst der det forsvinner litt detaljer.

Men det er også smak og behag, så det beste er jo å lytte selv. Diskanten kan reguleres i 4 nivåer, så da har man jo litt til enhver smak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •