Oppgradere høyttalere etterhvert, Argon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere høyttalere etterhvert, Argon?

Skal bytte ut mine Eltax Millennium 500 etterhvert (2x10" bass i hver høyttaler, 5.25" mellomtone og 1" "softdome-silk" diskant, ellerno slikt)

Har da sett på Argon-høyttalere (den største, 7240 Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 7240 Høyttalere)

Og jeg har sett på Cerwin Vega! høyttalere, CLSC 10, hovedsaklig.

Også er jeg ute etter en aktiv subwoofer, har da sett på Argon sin 12" ( Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: ARGON Sub 12 Subwoofer ) og C-V! HD-12SX ( Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA HD-12SX Subwoofer )
    Men jeg har også fått øynene opp for Paradigm, ettersom min svigerfar har en Paradigm som er et par år gammel, i 12". Den fungerte virkelig bra.

Er det andre steder hvor det er greit å handle anlegg, enn HiFi-klubben?
    Hadde vært greit med butikk der jeg kan dra og høre før jeg bestemmer meg. Men hva gjør man ikke for å spare en slant...

Det jeg kommer til å bruke anlegget mest til, er musikk, og film. Hovedsakelig film, men det blir nok endel musikk etterhvert også.

Brukererfaringer på andre høyttalere er også greit.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange flotte steder å handle høyttalere. I den prisklassen ville jeg vurdert Dynavoice og Proson framfor Argon da begge disse merkene antakeligvis har de beste høyttalerne i prisklassen. Disse får du kjøpt fra Surround.no.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg må sette benet inn å anbefale Dynavoice M-65 i den prisklassen her.

Koster så å si nøyaktig det samme, og spiller mye bedre enn Argon vil jeg tro. Har ikke hørt Argon i aksjon men vet at høytallerene som jeg har anbefalt spiller det meste i denne prisklassen bort i skyene. :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har jo slike høyttalere nå, har jo Eltax, det er jo samme opplegg som Proson. Egentlig er jeg fornøyd med eltax'ene, men kunne tenkt meg høyttalere med litt mer "trykk" (det kan jo forsåvidt løses med aktiv sub)

Har du Dynavoice eller Proson selv?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Tror nok jeg må sette benet inn å anbefale Dynavoice M-65 i den prisklassen her.

Koster så å si nøyaktig det samme, og spiller mye bedre enn Argon vil jeg tro. Har ikke hørt Argon i aksjon men vet at høytallerene som jeg har anbefalt spiller det meste i denne prisklassen bort i skyene. :-D
    En kompis har Argon, og de spiller rimelig bra, tilogmed godt trykk i "mellomregisteret". Hadde vært morsomt å hørt på de Dynavoice-høyttalerne der (M65), har sett på de tidligere også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har jeg: Komplett.no - Eltax Millennium 500 Sort Leveres som par

Bare de er i Bøk. Har hatt de i snart 5 år tenker jeg.

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax er på ingen måte det samme opplegget som f.eks Proson Reality serien, men trykke, det gjør de

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFidelity
    Eltax er på ingen måte det samme opplegget som f.eks Proson Reality serien, men trykke, det gjør de
    Nei, jeg uttrykte meg kanskje litt dårlig, men Proson og Eltax har endel høyttalere som er lik i utseende, iallefall.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Men jeg har jo slike høyttalere nå, har jo Eltax, det er jo samme opplegg som Proson. Egentlig er jeg fornøyd med eltax'ene, men kunne tenkt meg høyttalere med litt mer "trykk" (det kan jo forsåvidt løses med aktiv sub)

Har du Dynavoice eller Proson selv?
    Broren min har slike som du har. Jeg hadde proson 210SAH og det spelte bra.

Hans eltax kunne ikke måle seg på proson når det gjelder verken lydkvalitet eller lydtrykk.

En ting er ialfall sikkert. Proson og Dynavoice speller ringer rundt alle eltax høyttalere jeg har hørt ialfall... Har hørt begge modellene med doble ti tommere.

Gå for dynavoice, eller di litt dyre proson modellene. Da blir du ikke skuffa.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydtrykk kan du heller ta igjen med en skikkelig forsterker.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har Dynavoice selv og ja de trykker masse

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å matche prisen på subwoofer delen, så hadde jeg kansje tatt å sett litt på XTZ?

CV syns jeg er mere som et jordskjelv, det er MYE bass, men ikke alltid like presis.

XTZ er mer lik en kanonkule, den treffer presist og hardt, vet ikke om det er mere "bass" i XTZ den CV. men så kommer den annpå hva du går etter da, lydtrykk eller lydkvalitet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskej jeg skal prøve å få hørt på Dynavoice da, de M65. Noen som vet hvor jeg kan få hørt på de? Evt noen i oslo/lillestrøm/akershus-område som har det og vil briefe?

XTZ, er det ett merke, eller en serie? Hvor finner jeg XTZ?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no - Høyttaler spesialisten har både XTZ og M-65.

M-65 har blitt kåret til det råeste i sin prisklasse, til tross for at den kun har 2x 6,5 tommer bass, så er det godt med trykk i den, i ditt tilfelle så er kansje M-85 noe bedre valg? men det må du se ann økonomien, M-85 er det samme som M-65 bare med større basselementer og kabinett, noe som gir dypere bass og mere bass. men kommer da med en litt større prislapp også.

Dynavoice sine høyttalere har fått et godt rykte blandt folk her inne, men er et ofte brukt merke hvis det er noen som skal ha billige men bra høyttalere.

Noen liker også å ha et par stativhøytalere, og plusse på med noen subwoofere, som da tar seg av bassen. Dette blir da lignende slike anlegg som Logitech f.eks lager, med noen små høytalere som tar seg av vokalen, og lyden generelt. Mens suben tar seg av bassen. bare dette er noe HELT annet en det du kan få ut av logitech sine.

Problemet med høyttalere i denne prisklassen er at mange av dem er like billige som prisen. Det er kansje også derfor M-65 er så mye omtalt, siden at kvaliteten på den omtaler noe som ligner på en 10000 kroners høyttaler.

Er vel ikke vanskelig å se at jeg selv eier et par M-65, så det er ikke mye dårlig jeg kan si om den, (hvis det skulle være noe, så er det diskanten isåfall).

Surround.no - Høyttaler spesialisten befinner seg foresten på skedsmokorset, (som du kansje vet, så er det da like utenfor lillestrømområdet). å du kan da booke deg en time der du kan lytte på ulike høyttalere og/eller subwoofere.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med diskanten da, blir den "borte" i forhold til mellomtone/bass?

Så denne på Surround.no 1 par Dynavoice Magic F6 i Calvados farve

Er det pris pr stykk?? Eller er de så sykelig billige? Ser det står "Pr Par" men det var da FRYKTELIG billig?

Disse kalles vel "2.5-veis", hvordan blir det med mellomtone/bass når det ikke er egne elementer til bass og mellomtone?

M85 var jaggu fine de og. Noen som har de? Dynavoice Challenger M-85 i Black Oak

Likte disse Dynavoice Definition DF-5 i Walnut farve
    Noen som har noe å si ang de?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sub Test av XTZ 99 W12 Subwoofere - Tester - Lyd og Bilde

Noen som har en slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både argon 7240 og dynavoice f6 og dynavoice spiller litt bedre enn argon.argon virket som om de hadde mer bass(hjemme hos meg) enn dynavoice men dynavoice har en penere klang mener jeg.

Har også argon sub 12 og syns den spiller bra til prisen jeg ga for den brukt.men en xtz vil nok gi mere trykk

som nevnt over her så vil nok m65 være ett godt valg og da heller investere i en litt sterkere amp

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for QLN. Soundgarden. Eller så hadde jeg kjøpt meg et par stativhøytalere og fått mye bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer 4000 kr, så er jo dynavoice m85 en helt knall høyttaler. Hadde et par nå i sommer, men solgte de etter en mnd da de ble litt store for fruen..
    Har en utrolig flott klang, og spillte vanvittig høyt med masse trykk!!
    Forsterkeren min har bare 2x70 watt(harman kardon).. kunne nok hatt litt mer power, men virker veldig lettdratte.
    Ellers hørte jeg disse argonene på hifiklubben i forrige uke..liten test bare, men overassket stort. Masse klang og dyp bass..

ellers kan jeg jo nevne at Soundgarden har en QLN gulvstående med 2x6,5" og diskant til 2000kr da, nå om dagen selger de dem til 1000 kr ikke hørt de, men skal være greie..
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Ser ikke ut som de er nedsatt enda, men jeg bestilte da iallefall et par i butikken her i drammen i forrige uke..prisen er 1000kr sa mannen.
    Tipper de går for det ennda

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hadde jeg vært deg hadde jeg heller gått for QLN. Soundgarden. Eller så hadde jeg kjøpt meg et par stativhøytalere og fått mye bedre lyd.
    Som hvilke stativhøyttalere da?

QLN så fine ut, er det de her: GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Soundgarden
    Som går for 1000 kr? Da skal jeg bestille straks! Hehe.

Noen som har hørt på både QLN og DynaVoice F6, som har noen "formening" ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •