Oppgradere høyttalere etterhvert, Argon? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Frister med Dynavoice F-6, og med denne Dynavoice Magic C-4 i Calvados Farve som senterhøyttaler. (Har ikke "plass" til bakhøyttalere enda, er så idiotisk oppdelt denne stuen min..)

Men F6'ene vil ikke "overdøve" senteren? Ettersom det meste av lyden skulle ha kommet fra senteren..?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville valgt den senteren du linker til, da de fleste som har hatt den, sier den er for spinkel å dårlig. Legg til et par hundrelapper å kjøp en større senter med mer fylde.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må iallfall ha 5" senter!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HjemmekinoPåHybelen
    Må iallfall ha 5" senter!
    Noen spesiell senterhøytt. som du vil anbefale?

Men, de F6'ene, er det 2 basselementer, eller 1 bass og 1 mellomtone? Eller er begge bass/mellomtone? Blir vel ikke noe lyd som blir "borte" med slik løsning?
    Vet det kan løses med riktig delefilter og delefrekvens, men om 1 element må spille alt fra si 25Hz og til 5000 Hz (bare sånn eksempel) Vil det ikke da bli forvrengninger i høyttaleren? Vil denne forvrengningen da gå bort om jeg utvider anlegget med en sub, og skrur ned bass ut til høyttalerne fra forsterkeren?

Bare noen tanker, om jeg skal gå for F-6 eller M65..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34626&cat=12

Noen som har erfaring med disse? Virker som OK høyttalere, stemmer det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da handlet jeg meg Dynavoice Challenger M65 idag, står enda i esken sin, nesten akkurat kommet inn døra. Valgte M65 fremfor M85, fordi jeg skal utvide med 1 (eller kanskje 2 hihi ) XTZ 12" sub etterhvert. (Vurderer også Dynavoice F-6 som bakhøyttalere, og C-6 senter. Men det får bli når jeg får solgt de gamle høyttalerne. )

Så takker for all god hjelp til nå.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kos deg med M65 - flotte saker til prisen - kjør på!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kos deg med M65, er fornøyd med mine. Spesielt liker jeg den solide og kraftige lyden av de. Den største svakheten er hos meg diskantene.

Har F6 som bakhøyttalere selv, men anbefaler likeså godt S-4 som bakhøyttalere. Brukte S-4 før og kan ikke si jeg har lagt merke til overgangen. Er som regel ikke så mye bass bak, men skal du spille veldig høyt så er det jo forskjell.

Jeg ville heller brukt pengene på noe annet, du har jo også matchende center til m65.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, koser meg fælt om dagen, fått helt blod på tann. Har kjøpt masse nye møbler og styra rundt, så "alt" er jo nytt her nå (TV, møbler, høyttalere, cd/dvd-hyller.) Kos det, får kanksje lage en "tråd" på "minHjemmekino", liker å skryte. hehe.

Har sett på den senteren som er "laget til" Dynavoice M85 (heter vel C6?) koster iallefall 1495,- og jeg syns det er grei pris.

Skal se på Dynavoice S-4, kanskje stikke innom Surround.no og høre på de også, om de har satt de opp i lytterommet.

Var bra lyd i M65'ene, måtte stille ned diskanten en god del i forhold til det jeg hadde med Eltax'ene, også er det mye bedre bass lenger ned på volum-styrken, virker som om de er mye mer lettdrevne. Svært fornøyd!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Var bra lyd i M65'ene, måtte stille ned diskanten en god del i forhold til det jeg hadde med Eltax'ene, også er det mye bedre bass lenger ned på volum-styrken, virker som om de er mye mer lettdrevne. Svært fornøyd!
    Du vet du kan justere diskant på baksiden? Bedre å gjøre det der enn på forsterker.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Du vet du kan justere diskant på baksiden? Bedre å gjøre det der enn på forsterker.
    Ja, han forklarte det han på surround.no, men hvordan fungerer det? plugger den inn i +2db så blir det MER diskant? og - blir det mindre? (mest logisk den veien egentlig)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står en grunn bra forklart bak, du setter jumperen i den posisjonen du vil ha. Lytt og ikke se på tallene Jeg endte opp med 0dB. Har også kun 2 propper tettet igjen på hver høyttaler, har prøvd å alle kombinasjoner, men liker denne best. Dette kommer jo også mye ann på rommet og hva en liker.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte litt med proppene nå i helga, hadde utrolig mye å si å bare ta ut 1 propp i hver høyttaler!

Må prøve meg frem med jumperen'e også.

Hvilken senter har du?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er viktig å prøve seg frem, både jumperene og proppene har en del å si for lyden.

Nå har jeg Dynavoice C-4 som center, men skal ha meg ny. Fynda har desverrre ikke C-5 i calvados lengre, så da må jeg enten gå for C-6 eller bruke en overflødig m65(har 2 til overs) og lage meg en gigantisk center på størrelse med m65. C-4 blir litt liten, men S-4 gjør en grei jobb som surround. Har F6 bak nå da, men kan ikke si jeg merka store forskjellen fra S-4, selv om jeg gikk fra small til large på forsterkeren også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har M65 i calvados også? Surround.no har vel C-5 i calvados, sparer kanskje endel på å handle det i sverige? Hvertfall når du bor så nærme svenskegrensa som du gjør, brukt "poste restante" i tøcksfors flere ganger selv jeg, med felger og bakakslinger f.eks

Hadde du S4 på stativ da? Sett litt på de jeg også, virker som en OK løsning i forhold til F-6, men liker gulvstående høyttalere best, ser litt mer "ordentlig" ut, bokhyllehøyttalere kan fort se litt smått ut. hehe. Men man kan også bli veldig overrasket, blitt det selv på f.eks B&W (eneste erfaring jeg har med bokhylle/små høyttalere)

Men som du selv sier, hvis du ikke merka noe særlig forskjell, så.
    "Fagfolkene" anbefaler vel like høyttalere forran og bak, såvidt jeg har fått med meg? Men er ikke så ofte det er gigantiske eksplosjoner BAK kamera, og hvertfall ikke som en evt sub får med seg. Min "konklusjon" iallefall.

Bare synd at F-6 kun leveres i pianoblank og calvados, har jo M65 i "black oak". Har tenkt på å matte ned, grunne og male F-6, bruke skumgummirulle og en ordentlig maling må det jo bli bra. Bare håpe de ikke "stikker ut" for ille da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket nå, C5 er kun i black oak og dark cherry hos Surround.no. Synd, håpe Fynda får inn snart igjen da!

Latterlig billig på fynda.se føler meg nesten lurt av surround.no, koster jo 1995 svenske for M65....... Pluss da kursen, herregud.

Nei, söta bror, her kommer jeg!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er en del billigere på fynda og jeg som bor 30min unna grensen kan bestille på post restante og hente i strømstad

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •