H/K AVR255 og høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer mobfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question H/K AVR255 og høyttalere

Hei!

Min bror har kjøpt seg en Harman Kardon AVR255 receiver. Og nå trenger han høyttalere, han har fra før Dynavoice, men låter helt forferdelig..... Han og jeg har trålt ulike tråder og forumer opp og ned, men finner ikke ut av dette. Noen sier kjøp PSB, andre sier kjøp JBL, atter andre igjen sier kjøp Patos, og ikke som at det var nok, så sies det at QLN er et kjempe bra valg!!...

HJELP!!

Hva passer EGENTLIG til denne HKen?? Min bror hører på forskjellige typer musikk, som pop, rock og techno/R&B/HipHop.

Både jeg og broren min er svært takknemlig for hjelp og idéer!! :-D :-D :-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mobfox
    Hei!

Min bror har kjøpt seg en Harman Kardon AVR255 receiver. Og nå trenger han høyttalere, han har fra før Dynavoice, men låter helt forferdelig..... Han og jeg har trålt ulike tråder og forumer opp og ned, men finner ikke ut av dette. Noen sier kjøp PSB, andre sier kjøp JBL, atter andre igjen sier kjøp Patos, og ikke som at det var nok, så sies det at QLN er et kjempe bra valg!!...

HJELP!!

Hva passer EGENTLIG til denne HKen?? Min bror hører på forskjellige typer musikk, som pop, rock og techno/R&B/HipHop.

Både jeg og broren min er svært takknemlig for hjelp og idéer!! :-D :-D :-D
    Hei du.

Det er ikke lett å si bastant hvilken høytaler som vil passe din bror, veldig mye kommer an på budjsettet hans - men noen få erfaringer har jeg gjort meg opp.

Jeg har i lengre tid hatt jbl array 1400 og centeren i samme serie. Disse beista er rimelig kilne på elektronikk og jeg har også testet ut yamaha 1800, onkyo 875 og hk avr255. Det som slo meg når jeg testet ut 255 er at den har en skyhøy gøyfaktor men samtidig er den litt tilbaketrukken når det kommer til det vokale. Stemmer og detaljer som egentlig ligger langt fremme i lydbildet har en lei tendens til å bli dratt litt for langt tilbake for min smak. Samtidig byr denne recieveren på en rimelig heftig bass og trøkket er jo bare mojjo.

Derfor vil jeg nok anbefalle broren din om å holde seg unna qln. Min erfaring med disse høytalerne tilsier en høytaler som byr på massevis med bass, men som også har store problemer fra øvre mellomtone og opp. Dette i kombo med 255's litt tilbaketrukne vokalegenskaper har jeg veldig vanskelig for å tru at kan bli bra.

Kunne det ha vært en ide å begynt med jbl ls40 og så supplert med en sub eller to i samme serie ved et senere tidspunkt?

Det ligge også et par klipsch rf7 på brukt'n for 13k nå.

Og så har man jo endel billigere klipsch - dynamikkbomber med horn som alle er litt pågående i toppen, dette tror jeg faktisk kunne ha kledd recieveren veldig godt.

Patos synes iallefall jeg at blir litt for hifikorrekt for å kunne parres med en hk, og psb i lavere prisklasser klarer jeg bare ikke å få helt teken på
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min går på videregående, og har derfor begrensede midler.

Klipsch er jo veldig dyre.... Han har tenkt å kjøpe små høytalere nå, sammen med en senter. Og så kjøpe store seinere. Så slipper han å kjøpe effekt forsterker nå.

Så det må jo bli et merke som ikke er så veldig dyrt, og som kan kombineres med senter, gulv- og stativhøyttalere.

Så JBL og Klipsch passer med HK, enn andre merker?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At JBL er en god match med H/K er vel ingen stor hemmelighet. Ikke så rart heller ettersom det er i bunn og grunn produsert av samme firma.

Er broren din ute etter noe rimelig som passer bra sammen så ville jeg nok sett på Qln, her har du et merke som gir virkelig mye for pengene.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, et vanlig dillemma.. Ute etter noe veldig bra, men med en minimalt med budsjett. Løsningene er står ikke i kø da desverre. Da må en enten spare en stund og endre holdning til at Dynavoicene funker, eller øke budsjettet å kjøp det som tilsvarer forhåpningene. Til hjemmekino-bruk er vel Klipsch en vinner vil jeg tro... selv skal jeg ha Klipsch, selv om det blir de helt små utgavene..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min takker for alle svarene han har fått, og har nå gått i tenkeboksen for å tenke på svarene deres :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en SVS høyttaler ("satelitt") 5.0 system og syns det herjer alt under 10.000 kr. klassen mtp. film. Har også lagt til en rimelig 10" XTZ subwoofer (har man mer plass/penger er jo 12" enda bedre). Men de spiller bais til musikk... Det funker bare ikke

Vet ikke om det hjalp deg noe men Var en kar her på AV Torget tror jeg, som solgte komplett Dali høyttalersystem. Kan være verdt å ta titt på? Også anbefaler jeg generelt å følge litt med på bruktmarkedet, ofte mye fint til billig penge

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch med H/K kan få en litt skrikende diskant da hvis det skal brukes til musikk?

Hvis Klipsch skal brukes til musikk så er vell en rørforsterker bedre? ikke at jeg vet en god kombo med disse.

derimot, hvis klipsch skal brukes til film så er vell H/K en bra forsterker å bruke!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk å hold øynene oppe på Avtorget. Plutsligt Händer det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •