Nok kraft til å drive høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok kraft til å drive høyttalere?

Har "endelig" kjøpt hus og har lagt på 50.000 på lånet for å få en skikkelig hjemmekino i stuen :-) Det skal altås dekke audio-delen av anlegget.

Skal ha 5.1 der de to bakhøyttalerne skal bygges inn i vegg. Erfaringsmessig blir det vel ca. 50/50 Film/musikk, så vil at det skal fungere som et skikkelig stereo-anlegg også.

Har foreløpig sett meg ut:
    B&W 704 Høyttalere L/R
    B&W HTM7 Center
    B&W CWM800 In-wall høyttalere x2 suround

Så kommer vi til forsterker. Har sett på Onkyo TX-SR875, DENON AVR-3808 og DENON AVR-4308. Spørsmålet mitt er om disse har nok kraft til lå lage skikkelig stereo ut av 704'ene eller om jeg må legge på en egen stereoforsterker for å all saften ut av de?

Alle innspill mottaes med takk!

Hadde vært kjempefint om noen kunne ha kommet med noen tommelfinger-regler for matching av høyttalerer og forsterkere/surround-receivere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler vs. forsterker

Det jeg egenlig lurer på:

Hvor mye må jeg ut med (anbefal gjerne en forsterker) for å få en forsterker som kan få maksimalt ut av B&W 704?

Hvis jeg har ca. 30.000 til forsterker og 2 høyttalerer, hvor mye skal jeg legge i høyttaler og hvor mye i forsterker for at den ene ikke skal ødelegge for den andre?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke velbevandret i B&W 7-serien, men av receivere kan du kanskje teste Yamaha på de også? Generelt oppfatter jeg ikke de HT'ene du vurderer som tungdrevene, men matching mellom elektronikk og HT er jo også viktig. Dersom du ikke har hørt så mye av dette sammen før bør du gå på noen demoer, og ikke minst undersøke muligheten for å teste de mest aktuelle sammen i det rommet som skal brukes.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at også center trenger effekt. Kanskje du kan lete etter en rimligere god receiver som kan drive surround, og så heller satse på effektforsterker til frontrekka?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •