Frustrert - Valg av høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

Pga innbrudd i en bod iløpet av flytting er jeg på utkikk etter nye front og senter høyttaler.

Skal brukes i en mindre leilighet og design og størrelse teller en god del! Har hatt Kef Q-serien i lengre tid og kjøpte og fikk så vidt prøvd Audio Physics Virgo, likte veldig godt lyden i Virgo'ene.

Alternativer som er vurdert så langt er Dali Mentor 6, JBL LS60 og Monitor Audio GS20, trenger flere forslag til høyttalere å lytte til. Jeg befinner meg i Trondheim og det må være i nærområdet. Vil ha front og senter i samme serie, til surround kjøpes nok Focal Dome eller Sib.

Brukes nok hovedsaklig på film men foretrekker fortsatt den "pene"/varme lyden. Utstyret som vil benyttes er Yamaha Rx-v1800 reciver og Meridian 557 effektforsterker.

Kjøper gjerne brukt, så om noen har noen forslag mottaes de med takk.

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nyeste utgaven av Patos Lyric 402 fikk glimrende omtale i det svenske magasinet Hi-Fi & Musik. Jeg har en tidligere utgave av denne HT, og den er god på både film og musikk.

Mvh Riceman

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har sub så ville jeg sjekket ut noen DYNAUDIO stativhøyttalere hos disse:
    Soundgarden Trondheim
    Adresse: Fjordgt. 34 - 7488 Trondheim

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe stor fan av designet til Patos Lyric 402, men takk for forslaget. På grunn av liten plass tror jeg ikke det blir noen subwoofer og da er nok ikke stativhøyttaler aktuelt. Men skal nok en tur på Soundgarden og høre på litt forskjellige høyttalere.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio Focus 220 + 200C er vel en kombinasjon verdt og få med seg når du først skal innom Soundgarden.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duplex

Brukes nok hovedsaklig på film men foretrekker fortsatt den "pene"/varme lyden. Utstyret som vil benyttes er Yamaha Rx-v1800 reciver og Meridian 557 effektforsterker.

Kjøper gjerne brukt, så om noen har noen forslag mottaes de med takk.

Anders
    Hei

Siden du skal bruke ht primært til film bør du sjekke ut Klipsch.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W HTM4S og 805S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkte på et brukt Focal Elektra 1027S og CC1000S sett hvis jeg var deg. Tror det skal være mulig å få det til 30'. Det er vel ikke veldig ofte det ligger noe slik på brukt markedet (ligger vel en senter ute nå), men her kan man jo høre med Hi Fi Huset (fikk inntrykk av at du kjente til de).

Selv så hadde jeg en tilsvarende problemstilling, men jeg ønsket meg i utgangspunktet en stativhøyttaler. Midt valg falt da Focal Electra 1007Be og CC1000Be brukt fra Hi Fi huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Jeg hadde tenkte på et brukt Focal Elektra 1027S og CC1000S sett hvis jeg var deg. Tror det skal være mulig å få det til 30'. Det er vel ikke veldig ofte det ligger noe slik på brukt markedet (ligger vel en senter ute nå), men her kan man jo høre med Hi Fi Huset (fikk inntrykk av at du kjente til de).

Selv så hadde jeg en tilsvarende problemstilling, men jeg ønsket meg i utgangspunktet en stativhøyttaler. Midt valg falt da Focal Electra 1007Be og CC1000Be brukt fra Hi Fi huset.
    Denne kombinasjonen er nok den absolutte favouritten! Er det jeg har sett meg ut og håper på å få tak i, vil bare holde mulighetene åpne.

Men blir nok muligens lagt inn ett bud på denne komboen. Bare politiet får ut fingern så jeg får sendt ett saksnr. til forsikringsselskapet!

Klipch er vurdert, men av det lille jeg har hørt av klipch er jeg ingen stor fan av horndiskant lyden. Ønsker helst en litt varmere og mer musikalsk lyd.

Blir nok en lytte runde på Soundgarden imorgen, mandag, så får se hva de kan diske opp.

B&W har absolutt bra høyttalere, men er av en eller annen grunn ikke noe fan av designet, gjelder samtlige høyttalere, og er heller ingen fan av hifiklubben. Sammenlignet med andre hifisjapper er servicen alt for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk idag tilbakemelding fra forsikrigsselskapet av det mindre hyggelige slaget.

Tyveriet av innboet mitt, med bla høyttalere, skjedde mens jeg drev å flyttet.

Kom til Trondheim sent på kvelden 9 august men hadde ikke mulighet til å flytte ting inn i leiligheten før dagen etter. Valgte derfor å bære alt ut av bilen og inn i boden da jeg regnet med den var mye mindre utsatt for innbrudd.

Dagen etter var både bilen og boden tømt.

Nå viser det seg at tyveri fra bod kun dekkes inntil kr 30.000, mens hadde ting befunnet seg i bilen hadde det vært dekket for inntil kr 100,000 gjennom flytteforsikring.

Mitt rapporterte krav var på litt i underkant av 80 tusen.

Så ifølge Gjensidige skal jeg avkortes kr 50,000 fordi jeg valgte å bruke tid på å flytte innboet fra en elendig sikret bil til en godt sikret bod med 2 solide låser!

(Må bare få ut litt frustrasjon)

Har ihvertfall sendt mail og klaget på avgjørelsen og kommer nok til å ta det vidre, men usikker på om jeg stiller særlig sterkt.

Hilsen Frustrert!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio er i høyeste grad verdt å vurdere, men sjekke også ut feks. Vienna acoustics Mozart (grand??). Likte du AP, vil du sikkert like disse.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, det var ikke en særlig god nyhet. Kan skjønne frustrasjonen din der ja. Håper virkelig du når fram, men selskapene pleier ikke å være veldigfleksible på reglene sine. Uansett, lykke til! Det kan du trenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsikringsselskap og fleksibilitet er nok ikke to ord du hører i sammen setning så ofte, nei. Men får se.

Ang. Vienna Acoustics, noen som vet om det er noen i Trondheim som fører det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •