Syk lyd og trøkk!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du aldri vært innom Maxwell?

Sveinung tapper med fingeren på membranen og sier:
    "- Hørr på den tøtsjen!
    tapp tapp tapp...
    - Nå datt skuldrane dine i golve.
    tapp tapp tapp...
    -Nå e du i sjuende etasje. De herr e din lyd."

Jeg tok med en kollega til Maxell en gang jeg var på jobb i Stavanger. Den opplevelsen har hun ikke glemt . Hun fikk ikke bare en lydoplevelse....

Jeg tror som Skorob at trådstarter fikk en stor opplevelse av at et lite element kan gi stor dynamikk. Har ikke hørt dem selv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden har trådstarter vekket manges interesse for en demo på en høyttaler de antagelig ellers ikke ville hørt (meg selv inkludet)
    Uansett antall "y"er i overskriften er jo det utrolig bra :-D
    Alltid hyggelig å finne gode produkter i en prisklasse som er overkommelig for de fleste, og med et enkelt 5" element er WAFen tatt vare på for de som sliter med innpass på hundehus kabinetter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Hehe. Alle som har møtt Sveinung, har møtt litt av en salgsmann...

han kan det med å la folk tro de hører sin lyd ja, nesten ikke mulig å få høre det en selv vil. om det er positivt eller negativt blir opp til den enkelte å mene noe om.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    han kan det med å la folk tro de hører sin lyd ja, nesten ikke mulig å få høre det en selv vil. om det er positivt eller negativt blir opp til den enkelte å mene noe om.
    Rent umiddelbart høres det negativt ut. Å ikke få selv bestemme hva en vil høre blir for dumt.

Definisjonen på salg: å hjelpe kunden til å ta en avgjørelse som er positiv for begge parter.

Et råskinn av en brukbilselger er ikke det samme som en god selger. Å gjøre et engangssalg er m.a.o. noe de fleste kan klare.
    Men å gjøre et salg som inngir tillit hos kunden og da trygget og ønske hos kunden om å komme tilbake og kjøpe igjen og igjen, det er en helt annen type selger.

I nevnte tilfelle vil jeg si at han er en dårlig selger om han ikke "tillater" å la sine potensielle kjøpere få høre på det de vil.

I Maxwell butikken i Kr.sand var det ihvertfall ikke noe "tvangslytting" - utmerket service - akkurat passe pågående (dette uttrykket fikk jeg servert av en av mine kunder og er vel den beste rosen jeg som selger noen gang har fått - ps! nei jeg er ikke selger av AV-HiFi utstyr)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chario

Har selv et par Chario Ursa Major med 3 stk 6".De er en kraftig oppgradering ifra mine Klipsch RF-7 ihvertfall.Kjappere og dypere bass og en diskant/mellomtone ut av en annen verden.det samme med center høytaleren (phoenix)som spiser C-7 til frokost.
    De koster vel rundt 60 lapper og ble i annerkjente HiFi News kåret til og være blant de 3 beste de noen sinne har hørt og slo blant annet B&W 802

http://www.chario.it/pdf/hi-fi_news/HFN_Ursa_Major.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var testen jeg lette etter

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv et par Chario Ursa Major med 3 stk 6".De er en kraftig oppgradering ifra mine Klipsch RF-7 ihvertfall.Kjappere og dypere bass og en diskant/mellomtone ut av en annen verden.det samme med center høytaleren (phoenix)som spiser C-7 til frokost.
    De koster vel rundt 60 lapper og ble i annerkjente HiFi News kåret til og være blant de 3 beste de noen sinne har hørt og slo blant annet B&W 802

http://www.chario.it/pdf/hi-fi_news/HFN_Ursa_Major.pdf
    Litt off topic. Finnes det en Chario modell som er nøyaktig lik utseende messig, men bare med større elementer og oppgradert litt her og der?

For du skjønner. Sist jeg var innom Maxwell hørte jeg på den høyttaleren der, men da skulle han ha mer enn 60k!

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    For du skjønner. Sist jeg var innom Maxwell hørte jeg på den høyttaleren der, men da skulle han ha mer enn 60k!

Maxell kjører sine egne priser. Det han synes er bra kjører han høyrere pris på, merkelig på det viset.

Boston vrm60 som jeg har er et klassisk eksempel. Nypris USA 1000$. sveinung pris 27000!!!! kjøpte de brukt fra USA, og inn til norge for 5000,-!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic. Finnes det en Chario modell som er nøyaktig lik utseende messig, men bare med større elementer og oppgradert litt her og der?

Nei det er samme høytaler,men du får den vel ned i nærmere 50 lapper nå,de er også ganske dyre i utlandet så tror heller ikke det er lønnsomt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er samme høytaler,men du får den vel ned i nærmere 50 lapper nå,de er også ganske dyre i utlandet så tror heller ikke det er lønnsomt
    Okei. For jeg var innom Maxwell for en stund tilbake, og tror det var Sveinung jeg snakket med. Det er vel bare han som jobber på Stavanger avdelingen?

Uansett, fikk jeg høre disse og han sa det samme som deg, at HiFi News syns disse var topp tre av det de hadde hørt, og de låt bedre enn B&W 802 og hele den leksa der. Prisen han oppgav da var 70 eller 75k. Det var derfor jeg reagerte når du sier du betalte 60k, og du kjøpte vel også dine høyttalere hos Maxwell ??

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Hyggelig liten butikk det, gikk vel fra å i mange år være Narvesen bladsjappe > salg og utstilling av gravsteiner > og nå altså Maxwell Hi-Fi butikk.

Sist jeg var innom, så lokalet ut som et hifi lagerrom, med litt for mye utstyr ganske kaotisk og rotete fyllt opp, med en sitteplass for testing... Hørte da på de store flate fullfrekvens elektrostatene de selger. Tror lyden den gang, ikke ble serlig representativt for ytelsen det tilkobblede utstyret kunne prestere, og både skuldrene og lommeboka satt godt på plass hele tiden....

De har også et lite lytterom som vel er mye bedre egnet, og der vil jeg tro at selv små høytalere vil kunne spille meget imponerende, da det ikke er så mye bakrunnstøy, andre høytalere som faser ut og kan absorbere lydtrykk osv.
    Det jeg liker med Maxwell Hi-Fi i kristiansand, er at det virker som om det er en butikk som blir drevet litt på samme måten som Hifiklubben ble i sin barndom, dvs drevet av ekte hifi entusiaster, og med mye forskjellig og bra Hifi utstyr som kanskje ikke er like kjent for oss her i Norge.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. For jeg var innom Maxwell for en stund tilbake, og tror det var Sveinung jeg snakket med. Det er vel bare han som jobber på Stavanger avdelingen?

Uansett, fikk jeg høre disse og han sa det samme som deg, at HiFi News syns disse var topp tre av det de hadde hørt, og de låt bedre enn B&W 802 og hele den leksa der. Prisen han oppgav da var 70 eller 75k. Det var derfor jeg reagerte når du sier du betalte 60k, og du kjøpte vel også dine høyttalere hos Maxwell ??
    hehe nei jeg byttet de inn med Klipsch settet mitt.En trailersjåfør kjøpte de i italia men ville ha hornhøytalere og var den typen som bytter anlegg 4 ganger i året så jeg fikk center,front og bak i bytte mot Klipsch rf7 serien samt en svs sub.ser de har gått opp i pris ja

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass! Det var jo en grei deal det, viss du ble fornøyd så

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass! Det var jo en grei deal det, viss du ble fornøyd så
    Ja jeg er kjempefornøyd men nå har jeg ikke testet andre høytalere i samme prisklasse da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er kjempefornøyd men nå har jeg ikke testet andre høytalere i samme prisklasse da
    Det tilbudet skulle gjerne jeg også ha motatt fra en Italiener =D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du aldri vært innom Maxwell?

Sveinung tapper med fingeren på membranen og sier:
    "- Hørr på den tøtsjen!
    tapp tapp tapp...
    - Nå datt skuldrane dine i golve.
    tapp tapp tapp...
    -Nå e du i sjuende etasje. De herr e din lyd."
    hehe holder på å dette av stolen av latter:-D .
    har selv opplevd dette gjentatte ganger, klarer seriøst ikke å da det alvorlig.
    "tapp tapp"
    - der falt alt på plass.
    - kjenner du roen i hjertet.

første gang kjæresten var med (og siste gang) skremte fyren vettet av hun..
    digger fyren. splitte pine gal

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gutmann309
    hehe holder på å dette av stolen av latter:-D .
    har selv opplevd dette gjentatte ganger, klarer seriøst ikke å da det alvorlig.
    "tapp tapp"
    - der falt alt på plass.
    - kjenner du roen i hjertet.

første gang kjæresten var med (og siste gang) skremte fyren vettet av hun..
    digger fyren. splitte pine gal
    Hehe, var der for 3 uker siden. sa akuratt det samme til meg, var vel på en maesto høyttaler fra tyskland. ble skremt der jeg satt, gal kar det der hehe:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hadde selv et par Chario Constellation Major,koster vel rundt 70000.- to stk 6" i bunnen,spilte med bra trykk men ikke noen rocke høytaler.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell i Kristiansand har flyttet noen meter bort i gata til mye større lokaler - flere etasjer
    GRATULERER med flott butikk! Når alt er ferdig blir dette knallbra.

Var innom der nå i dag for å høre på Chario Silhouette 100. Det var intet mindre enn imponerende.
    De låter fenomenalt tatt størrelse og pris (kr 3990) i betraktning. De ble plassert på stativer midt i rommet, med masse andre flotte høyttalere rundt seg - ikke finjustert inn mot sweetspot og ingen akustiske tiltak.

Lyden er organisk (?), naturtro, luftig, ærlig, ikke for spiss diskant, flott mellomtone og med imponerende bass tross den lille kassa.

Vi hørte på Kleive/Reiersrud, Pat Metheny&Charlie Haden, Orgelkonserten til Saint-Saëns og Hans Theessink.
    Og så fikk jeg høre på denne, som straks er bestilt på Ludomentis:

Om jeg skulle bytte ut mine Dali 3b med noe nytt, må det bli disse Chario eller storebroren 200 - tror jeg

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •