B&W 801D/800D vs Audiovector Si6 Arretè SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 801D/800D vs Audiovector Si6 Arretè SE

Har selv ikke hørt noen av disse, hvem er best??
    Noen med erfaringer her...?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte du ikke om det samme i en annen tråd for noen dager siden? Ikke for å være kjip, men det går an å bumpe den samme tråden slik at vi ikke får en masse forskjellige tråder som omhandler det samme...

Personlig har jeg ikke hørt SI6 Arrete SE, så jeg kan desverre ikke uttale meg om forskjellene...:-|

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen er det så mange ting som spiller inn at det er nesten umulig å svare på.
    SI6 er en fantastisk ht, men den kan etter min mening bli litt spiss/hard i diskanten. 801/800 stiller i en klasse for seg selv, men krever rom og elektronikk for å lykkes. Hvem som er best må nok avgjøres av smak
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Spurte du ikke om det samme i en annen tråd for noen dager siden? Ikke for å være kjip, men det går an å bumpe den samme tråden slik at vi ikke får en masse forskjellige tråder som omhandler det samme...

Personlig har jeg ikke hørt SI6 Arrete SE, så jeg kan desverre ikke uttale meg om forskjellene...:-|
    vet jeg laget en ny tråd, har prøvet å slette den andre, det ble nok for mye info på den til at folk gadd å lese seg til poenget, men jeg skal prøve å slette igjen...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    vet jeg laget en ny tråd, har prøvet å slette den andre, det ble nok for mye info på den til at folk gadd å lese seg til poenget, men jeg skal prøve å slette igjen...
    Det er ikke mulig å slette poster her på forumet. Det må moedratorene gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    I denne prisklassen er det så mange ting som spiller inn at det er nesten umulig å svare på.
    SI6 er en fantastisk ht, men den kan etter min mening bli litt spiss/hard i diskanten. 801/800 stiller i en klasse for seg selv, men krever rom og elektronikk for å lykkes. Hvem som er best må nok avgjøres av smak
    Jeg vet også at den diskanten kan bli litt skarp, har hatt Mi3 Avantgarde, men jeg vil vel tro at dette er hakket grommere utfør på en Si6 Arretè SE. Har 803D i dag og prøvet de opp mot 802D den gangen. Om en ser bort fra bass trykk så skal vel en 802D gi samme lyd kvalitet som 801/800D når det gjelder mellomtone/diskant? AV diskanten syntes jeg var overlegen på å gjengi akustiks musikk, B&W litt mere laidback. Med Mi3 Avantgarde hadde jeg flere god plater å høre på en med 803D. Vet ikke om det er riktig vurdering når det gjelder toppmodeller fra begge merkene? Har uansett endt opp med å kjøpe Si6'ene, synes den virker veldig spennede oppbygget. Men jeg vil sikkert stadig vekk tenke på hvordan en 800D vil spillt hjemme hos meg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som devilej sier, i denne prisklassen er det veldig mangen faktorer som spiller inn, så det er ikke lett å svare på. Kommer veldig ann på hvilke preferanser du har. Jeg har ikke hørt 800/801D, men jeg har hørt det meste av B&W opptil 802D.

B&W 802D har jeg hørt endel ganger i Stavanger, og en eller to ganger i Bergen. Alle gangen har det enten vært med Classe, eller Denon elektronikk. Personlig syns ikke jeg B&W spiller noe særlig med Classe elektronikk, mens med Denon koblet til ble det noe annet. B&W 802D er en kjempe god høyttaler, som har det aller meste, og jeg tror ikke at noen blir direkte skuffet viss de hadde kjøpt denne. Når du er handler så passe dyrt, skal det litt til for å bli skikkelig drit skuffa.

Når det gjelder Audiovector, har jeg ikke hørt Si6 modellen du nevner, men jeg har hørt den tilsvarende som var før, men da het serien S6. Dette var i Haugesund, vi var en gjeng som hadde fått "innbydelse" av tidligere HCK. Audiovectorene spilte på dyr Teac elektronikk, om jeg ikke husker alt for feil, med flotte Nordost kabler og en strømrenser var også koblet opp. Jeg ser devilej sier at diskanten kan bli litt spiss/hard, men det syns ikke jeg. Det kan nok være elektronikke, eller rommet ikke vet jeg. Mellomtonen er veldig behagelig, får stemmer flott frem og all musikk er en lyst å høre på. Får du bassen skikkelig til, er den også av meget høy kvalitet. Jeg husker på den demoen jeg fikk, Audiovector spilte bass ut av hel....! Noe så drøyt er det sjeldent jeg får servert! Virkelig bra. Jeg vurderte sterkt Si6 serien selv nå, før jeg kjøpte Pioneer, men sendte mail til Audiovector, og de skal oppgradere/bytte ut denne toppserien i løpet av 2009/ begynnelsen av 2010, så da valgte jeg å vente å se heller!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært innom den tanken å sitte med 803D frem til evt. ny Si6 kommer, men vi snakker fort hele 2 år, og 2-3 år etter den igjen så er det ny forandring. Si6 SE må vel minst være tredje utkastet siden S6 kom, så jeg regner med at den er maksimalt utviklet nå, tross alt 128.000,-. Jeg kjøpte Mi3 Avantgarde i 2006, noen som vet om den bånddiskanten sitter i dagens Si6 Arretè SE, eller er den vidre utviklet? og hvilke dimensjoner på elementene er det på det nedsunkende bass systemet på Arretè'en.

Jeg bytter også fra B&W HTM2D senter til Si6C Arretè SE senter, ser at Si6 går mye dypere, er spent på effekten dette vil gi i film og konsert dvd. Håper bare at Si6 senteren vil ha like fin "crisp" i dialogen som HTM2D, noen som har hørt begge?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært innom den tanken å sitte med 803D frem til evt. ny Si6 kommer, men vi snakker fort hele 2 år, og 2-3 år etter den igjen så er det ny forandring. Si6 SE må vel minst være tredje utkastet siden S6 kom, så jeg regner med at den er maksimalt utviklet nå, tross alt 128.000,-.
    Njæ! Tror nok det går mer enn 2-3 år før Audiovector kommer med en fornyelse av den kommende Si6 serien igjen. Audiovector er ikke et merke som kommer med nye modeller årlig, men når de slipper nye produkter pleier det å være meget velgjort, hvertfall min mening. Og Si6 SE tredje utkast siden S6 kom? Hø? Hvilke andre er det?

Maksimalt utviklet sier du? Tross 128.000kr? Ikke si det. Vi har jo mangen høyttalere som koster over millionen, så at Audiovector frem i tid kan komme med en enda bedre, og dyrere høyttaler ser jeg slettes ikke bort i fra. Jeg har oppfatter det sånn at Audiovector sine gamle M3/Mi3 serie har vært meget populære, og jeg håper den nye S3 serien følger den trenden. Men toppseriene S6/Si6 har ikke vært like populære for folk, som vil bruke enda litt mer penger i en høyttalere. Det er hvertfall sånn jeg føler det, etter hva jeg leser rundt på forum og nett. Tror det er mangen som føler Audiovector mangler det lille ekstra, for at de kan konkurrere med lignende høyttalere i klassen. Dette syns jeg er veldig synd, at ikke Audiovector klarer å slå "skikkelig" gjennom med sin toppserie, for jeg syns det låter helt fantastisk. Audiovector Si6 Arrete er nok kanskje drømme høyttaleren min, og sammen med ett mitt Hegel forsterkersett hadde dette vært en killer bombe av verste sort i mine ører! ÅÅÅ, hva jeg gleder meg til den fornyede Si6 serien kommer! Glad jeg enda er veldig ung, ser veldig frem til mangen år i denne kjekke hobbyen

Jeg kjøpte Mi3 Avantgarde i 2006, noen som vet om den bånddiskanten sitter i dagens Si6 Arretè SE, eller er den vidre utviklet? og hvilke dimensjoner på elementene er det på det nedsunkende bass systemet på Arretè'en.
    Husker jeg rett er diskanten i Arrete enna bedre og dyrer. Det er ikke den samme som sitter i Mi3 Avantgarde. Dette må du ikke ta forgitt, men jeg tror det. Gjør det enkelt og send en mail til Audiovector, de er veldig hyggelige å svarer deg fort! Dimensjonene på elementene i bunnen på Arreten er 8 tommere, hvertfall det ene.

Jeg vet ikke om du har vært inne på Audiovector sin hjemmeside å kikket? Rekner nesten med det da, men for ordens skyld legger jeg igjen link til Arreten, og en pdf fil med spesifikasjoner til dagens Audiovector produkter!

Audiovector

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper bare at du er klar til å følge opp med tilsvarende elektronikk til høyttalerne du ender opp med. B&Ws toppserie låter utrolig døll med rimelig elektronikk. Koble på en Denon receiver og noen middels gode effekttrinn og du har oppskriften på et anlegg som spiller omtrent like engasjerende som søndagsgudstjenesten på NRK (hvis det går noe slikt lenger)

Med andre ord bør du i det minste ha en meget anstendig kilde og noen svært solide effekttrinn (kvalitet og strømmessig) og du vil ikke kjenne igjen anlegget. Faktisk spilte den rimelige elektronikken mye mer engasjerende med noen rimelige 10k høyttalere enn når de ble satt på 802D.
    Jeg vil tro det samme gjelder Audiovector også. Du kan nok godt regne med å bruke en tilsvarende sum på elektronikken som du bruker på høyttalerne alene før du får tilsvarende engasjement som på noen rimelige høyttalere, men da selvfølgelig med et hav bedre lydkvalitet og realisme i fremførelsen.

Men selv ville jeg valgt 801 fremfor 800 (dersom utseendet ikke er noe problem, men 801 er etter min mening en ufin høyttaler), men da bør du ha seriøst bra effekttrinn i ekte-high end land for å få frem potensialet. Når det gjelder Audiovector har jeg ingen erfaring så jeg kan ikke hjelpe deg, men B&Ws 800-serie låter kanon når de bare får kvalitet i hele kjeden, men fusker du med elektronikken blir det nok noe kjedelig og tamt med en litt voldsom bass. (Dessverre låter de ikke spesielt engasjerende på Classé, så det blir vanskelig med demo på hi-fi klubben..)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knut Vadseth (en av norges mest berømmelige hifi skribent) byttet ut sine BW 801D mot Respons Grande (muligens artist). Tror du burde sjekke ut denne høyttaleren også .

Erfaringene mine ifra 801D er eventyrlige, anbefales! :P. Men men, koster å væra kar.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du følge skorob sitt råd, kan du jo ta en videre titt her ! Audiofil hører til her på Karmøy, og det jeg har vært i kontakt med dem, virker de veldig seriøse og hyggelige!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg håper bare at du er klar til å følge opp med tilsvarende elektronikk til høyttalerne du ender opp med. B&Ws toppserie låter utrolig døll med rimelig elektronikk. Koble på en Denon receiver og noen middels gode effekttrinn og du har oppskriften på et anlegg som spiller omtrent like engasjerende som søndagsgudstjenesten på NRK (hvis det går noe slikt lenger)

Med andre ord bør du i det minste ha en meget anstendig kilde og noen svært solide effekttrinn (kvalitet og strømmessig) og du vil ikke kjenne igjen anlegget. Faktisk spilte den rimelige elektronikken mye mer engasjerende med noen rimelige 10k høyttalere enn når de ble satt på 802D.
    Jeg vil tro det samme gjelder Audiovector også. Du kan nok godt regne med å bruke en tilsvarende sum på elektronikken som du bruker på høyttalerne alene før du får tilsvarende engasjement som på noen rimelige høyttalere, men da selvfølgelig med et hav bedre lydkvalitet og realisme i fremførelsen.

Men selv ville jeg valgt 801 fremfor 800 (dersom utseendet ikke er noe problem, men 801 er etter min mening en ufin høyttaler), men da bør du ha seriøst bra effekttrinn i ekte-high end land for å få frem potensialet. Når det gjelder Audiovector har jeg ingen erfaring så jeg kan ikke hjelpe deg, men B&Ws 800-serie låter kanon når de bare får kvalitet i hele kjeden, men fusker du med elektronikken blir det nok noe kjedelig og tamt med en litt voldsom bass. (Dessverre låter de ikke spesielt engasjerende på Classé, så det blir vanskelig med demo på hi-fi klubben..)
    Helt enig med deg om at det må legges mye kroner i elektronikken, den oppgraderingen har jeg heldigvis gjort i perioden jeg har hatt 803D. Bruker forstsatt Rotel RSP1098 som pre-amp, synes den gjør en kjempe jobb i 2- kanal, har invistert i Lyngdorf CD-1, og 2 stk Parasound JC-1. Jeg lånte med meg en JC-2 (39.990,-) hjem her for leden, og klarte omtrent ikke å skille den fra Rotel'en som pre-amp på 803D, skal prøve igjen når jeg får Si6 i hus

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du bestilt Si6`ene fra Bowerman?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvor har du bestilt Si6`ene fra Bowerman?
    Handler hos JFS Soundsytems i Drammen. En veldig hyggelig butikk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah! Ja, det stemmer jo! Kom ikke på at de hadde Audiovector, men visste det når jeg tenkte meg litt om

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Njæ! Tror nok det går mer enn 2-3 år før Audiovector kommer med en fornyelse av den kommende Si6 serien igjen. Audiovector er ikke et merke som kommer med nye modeller årlig, men når de slipper nye produkter pleier det å være meget velgjort, hvertfall min mening. Og Si6 SE tredje utkast siden S6 kom? Hø? Hvilke andre er det?

Maksimalt utviklet sier du? Tross 128.000kr? Ikke si det. Vi har jo mangen høyttalere som koster over millionen, så at Audiovector frem i tid kan komme med en enda bedre, og dyrere høyttaler ser jeg slettes ikke bort i fra. Jeg har oppfatter det sånn at Audiovector sine gamle M3/Mi3 serie har vært meget populære, og jeg håper den nye S3 serien følger den trenden. Men toppseriene S6/Si6 har ikke vært like populære for folk, som vil bruke enda litt mer penger i en høyttalere. Det er hvertfall sånn jeg føler det, etter hva jeg leser rundt på forum og nett. Tror det er mangen som føler Audiovector mangler det lille ekstra, for at de kan konkurrere med lignende høyttalere i klassen. Dette syns jeg er veldig synd, at ikke Audiovector klarer å slå "skikkelig" gjennom med sin toppserie, for jeg syns det låter helt fantastisk. Audiovector Si6 Arrete er nok kanskje drømme høyttaleren min, og sammen med ett mitt Hegel forsterkersett hadde dette vært en killer bombe av verste sort i mine ører! ÅÅÅ, hva jeg gleder meg til den fornyede Si6 serien kommer! Glad jeg enda er veldig ung, ser veldig frem til mangen år i denne kjekke hobbyen

Husker jeg rett er diskanten i Arrete enna bedre og dyrer. Det er ikke den samme som sitter i Mi3 Avantgarde. Dette må du ikke ta forgitt, men jeg tror det. Gjør det enkelt og send en mail til Audiovector, de er veldig hyggelige å svarer deg fort! Dimensjonene på elementene i bunnen på Arreten er 8 tommere, hvertfall det ene.

Jeg vet ikke om du har vært inne på Audiovector sin hjemmeside å kikket? Rekner nesten med det da, men for ordens skyld legger jeg igjen link til Arreten, og en pdf fil med spesifikasjoner til dagens Audiovector produkter!

Audiovector
    Først S6, så Si6 og nå SI6 SE. Vi snakker jo bare facelifter her Det vil jo også skje på evt. ny Si6 type, men da er vel du evt. reddet av oppgraderings systemet til AV... Håper uansett at jeg får valuta for pengene med tanke på hoppet fra 803D til arretè'n:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først S6, så Si6 og nå SI6 SE. Vi snakker jo bare facelifter her Det vil jo også skje på evt. ny Si6 type, men da er vel du evt. reddet av oppgraderings systemet til AV... Håper uansett at jeg får valuta for pengene med tanke på hoppet fra 803D til arretè'n:-D
    Satser på at du blir storfornøyd. Og med tanke på at Audiovectorene koster nesten det dobbelte av prisen, tror jeg nok du vil høre stor merkbar forskjell.

Du må hvertfall skrive noen ord om hva du syns når du får de i hus, og legge ut masse flotte bilder! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sørge for bred dekkning for både fronter og senter, musikk og film. Vil da selvfølgelig trekke sammenligninger med det jeg selger nå 803D og HTM2D. Pluss at jeg alltid vil være på søken etter en lytteprøve på 801 og 800D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •