B&W 801D/800D vs Audiovector Si6 Arretè SE - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arreté'ene has arrived!!!!!!!!

Si6 Arreté SE + senter kom endelig hjem til meg sent i går kveld etter mange lange uker med venting.
    Har foreløpig bare rukket å satt frontene for innspilling, veldig trange foreløpig, noen som har erfaring på hvor mange hundre timer de ønsker??
    Jeg har store forventninger til de motspillende sub elementene i bunn, regner med at det tar tid før de virkelig løsner, ihvertfall ikke kongen på haugen etter 5 timer. Uansett så låter de vannvittig pent og rent.
    Dette er første gang jeg har sett disse i virkeliheten, de er bare utrolig vakre, samtidig som de er mindre fysisk en jeg trodde. Tar en bort subben i bunn så er jo senter karosseriet identisk i fasong og volum, skal få koblet den på i kveld...

Må ut å handle nye spikes, for de Soundcare Superspikesene jeg hadde følgt med 803D'ene som ble hentet i går.

Noen som har tips for hva jeg bør kjøpe, eller gjør supespikes jobben mer en bra nok...??

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    Si6 Arreté SE + senter kom endelig hjem til meg sent i går kveld etter mange lange uker med venting.
    Har foreløpig bare rukket å satt frontene for innspilling, veldig trange foreløpig, noen som har erfaring på hvor mange hundre timer de ønsker??
    Jeg har store forventninger til de motspillende sub elementene i bunn, regner med at det tar tid før de virkelig løsner, ihvertfall ikke kongen på haugen etter 5 timer. Uansett så låter de vannvittig pent og rent.
    Dette er første gang jeg har sett disse i virkeliheten, de er bare utrolig vakre, samtidig som de er mindre fysisk en jeg trodde. Tar en bort subben i bunn så er jo senter karosseriet identisk i fasong og volum, skal få koblet den på i kveld...

Må ut å handle nye spikes, for de Soundcare Superspikesene jeg hadde følgt med 803D'ene som ble hentet i går.

Noen som har tips for hva jeg bør kjøpe, eller gjør supespikes jobben mer en bra nok...??

Gratulerer. Tøft innkjøp til ikke å ha sett dem tidligere........
    Generelt må du nok regne minst 400 timer på høyttalere før de begynner å slippe skikkelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å låte gudommelig om de spiller like pent som de ser ut! Kom gjerne med lytteinntrykk nå som du har hatt de en (liten) stund

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Litt bilder hadde vært flott.
    Gratulerer med nye høyttalere. Vi får håpe de spiller etter dine preferanser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskant og mellomtone er superbra allerede. Den kan låte litt spisst, men det kjennetegner jo disse diskantene når de er helt nye. Høyttalerne står forløpig bare på plast skruene som sitter montert fra fabrikk, går ut fra at dette er grunnen til at jeg føler all bass går i gulvet og ikke låter som det skal. Basselementet munner jo ut bare noen cm over gulvet, så jeg håper på underverker i kveld, må innom butikken for å hente ut super spikes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Spennende. Litt bilder hadde vært flott.
    Gratulerer med nye høyttalere. Vi får håpe de spiller etter dine preferanser
    Prøve å få tatt noen bilder i løpet av uken...

Jeg skal nok bli veldig fornøyd, har jo tidligere hatt Mi3 Avantgarde, så jeg vet jo ca hva jeg gikk til....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen godt bevandrede Si6 kjennere der ute De har spillt noen hundre timer nå, og kan vel føle at diskant og mellomtone har enda høyere high-end faktor en det jeg opplevde med 803D.
    Men jeg sliter med bass/sub.
    Jeg har garasje rom på 4.2x9.2 meter med ark på midten, tregulv.
    Når si6'ene ankom monterte jeg de mot den ene gavelveggen. Får da skrående tak på siden over kneveggen 90cm, 40 grader vinkel. Hanebjelken er bred 120 cm, tak høyde 210cm. Noen som henger med her??
    Bassen satt seg ihvertfall mere i byggningen en i mine ører og kropp.
    Har etter på prøvd å sette de slik at de har ryggen mot langsiden. Problemet med at bassen gikk i byggningen ble så og si helt borte, men hvor er den hinsides bassen som disse høyttalerne skal gi. Pr. akkurat nå etter en 400 timer så føler jeg at 803D var langt dypere og varmere i bassen.
    Her må det jo skje noe snart, da disse skal være både 2 og 3 hakk vassere en B&W'ene. Håper jeg snart skal få nyte godt av 128.000,- kroners invisteringen....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanksje et lite "insult" dette, men hvor langt står de ifra veggen?

Det var en test mellom Usher CP6381 og Mi3 Avantgarde (og disse kjenner du vel godt ?), og der ble mye av bassen borte om de ikke var plassert langt inn mot bakvegg. Du kan jo lese hva som står der selv. Vel, ikke samme htt, men mulig det gir en pekepinn :S
    http://avforum.no/forum/tester-audio...vantgarde.html

Fikk vi noen bilder?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel ikke helt realistisk og sammenligne Audiovector Mi3 Avantgarde opp mot Audiovector Si6 Arrete SE i bassområdet, da Arretene har en ekstra subwoofer i bunn, som slår ned mot gulvet.

Har hørt at Arretene er vanskelige å få til, pga dette elementet som ligger i bunnen. Mer kan jeg ikke uttale meg om det, da jeg selv ikke har hørt den siste utgaven i denne serien.

Er det av interesse så har Audiovector nå fått nye hjemmesider

Audiovector – Just Listen

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en av manualene på hjemmesiden sto det noen anbefalte avstander til bakvegg. Husker dette fordi jeg synes avstandene var forbausende små.

Men på de nye sidene fant jeg ikke noe så enkelt som en skjematisk oppstilling av oppbygging og tekniske data! Det har jo "alle". Noe jeg har oversett på de nye sidene?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det blir vel ikke helt realistisk og sammenligne Audiovector Mi3 Avantgarde opp mot Audiovector Si6 Arrete SE i bassområdet, da Arretene har en ekstra subwoofer i bunn, som slår ned mot gulvet.

Har hørt at Arretene er vanskelige å få til, pga dette elementet som ligger i bunnen. Mer kan jeg ikke uttale meg om det, da jeg selv ikke har hørt den siste utgaven i denne serien.

Er det av interesse så har Audiovector nå fått nye hjemmesider

Audiovector – Just Listen
    Det er jeg klar over, noe som jeg også ga uttrykk for. Men kan hende de deler noen likhetstrekk

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    I en av manualene på hjemmesiden sto det noen anbefalte avstander til bakvegg. Husker dette fordi jeg synes avstandene var forbausende små.

Men på de nye sidene fant jeg ikke noe så enkelt som en skjematisk oppstilling av oppbygging og tekniske data! Det har jo "alle". Noe jeg har oversett på de nye sidene?
    Reagerte på det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mange posisjoner med anlegget stående mot gavel veggen(kortsiden) Synes problemet ble verre jo trangere det var rundt høyttaleren, følte nesten at den nedsunkende basselementene ville ha masse plass rundt seg. Kanskje at det er skråtak i rommet som ødelegger??
    Vet ikke om det hadde blitt andrerledes om de hadde spilt i et rom med fast gulv (betong), kanskje elemetene som spiller nedover bygger opp masse ressonanse som setter seg i rommet. Håper dette er en teori som ikke stemmer, for da har jeg skutt meg selv skikkelig i foten :???:
    Var tross alt veldig nærme å kjøpe et par 800D, og beholde HTM2D senteren.

Jeg får få hjem en eller annen ekspert så de spiller slik de skal.......

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •