råd og tips!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

råd og tips!?

Hei.

ska til innkjøp av mitt første husanlegg:

forsterker: H/K 247 eller H/K 345?
    høytalere front: Dynavoice Challenger M-85 eller Dynavoice Challenger M-65?
    høytalere bak: Dynavoice Challenger S-6 eller Dynavoice Challenger S-5?
    høytaler center: Dynavoice Challenger C-6 eller Dynavoice Challenger C-5?
    subwoofer: XTZ 99 W12.

noen som har noe erfaring med disse?
    er forsterkeren stor nok til å drive høytalerne bra?

Takk

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, og velkommen til forumet

Av de altarnativene du har, hadde jeg valgt:
    høytalere front: Dynavoice Challenger M-65.
    høytalere bak: Dynavoice Challenger S-5.
    høytaler center: Dynavoice Challenger C-6.
    subwoofer: XTZ 99 W12

Har ingen erfaring med forsterkerene du har valgt, og om de er store nok til å drive høytalerne bra vet jeg ikke.
    Men hvis det står mellom de 2 hadde jeg gått for den kraftigste. M-65 er lettdrevne, men skal du drive dem fullt ut, krever de mye power.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det

hvordan er lyden på de to fronthøytalerne?
    ser det er større element i M-85. vet ikke om det har noe å si?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i m65 er klar og fin, de kan spille høyt, og veldig høyt. De spiller meget bra i forhold til prisen og til mitt bruk! Men som jeg har nevnt, krever de kraftig forsterker hvis du skal drive de fullt ut. Grunnen til at jeg hadde valgt m65 mot m85, er utifra test og at jeg har lest at de som har hørt begge, mener m65 er et bedre valg.
    Ja, m85 har større elementer, som betyr (i de fleste tilfeller) mer dypbass, men det tar xtz 12" seg av uansett.

En ting jeg er overrasket av er bassen i m65'ene. Er like mye bass i de, en de gamle høytalerene mine med 2x10" i hver.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang trykket i M-65, så er det igrunn helt vildt når det er snakk om så små elementer. Hadde Genexxa 1000 selv, og testa M-65 opp mot dem, og Dynavoice KNUSTE Genexxa med 2x10 i hver! Det er litt småvildt.. M-65 er en vellydende høyttaler til bare peanøtter vil jeg si. Broren min hadde sånne. :-)

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna!

Min personlige erfaring er at Dynavoice er no j**** møkka høytalere!
    Har hatt både M65, M85, S5 og C5. Når det gjelder M65 og M85 så mangler begge to trøkk,bare noe "ping pong" bass, absolutt ingen dyp bass. Jeg drev de med en ganske potent Onkyo 805 sak med bi amping. Når det gjelder M85 så måtte jeg i tilegg gå rundt med umbrako å stramme alle skruene rundt elementene, fordi de ikke var strammet godt nok til, noe som førte til forferdelig resonans ved enkelte frekvenser. Ellers så manglet den ene M85 høytalern dempemateriale inni!? Snakk om bygg kvalitet! Når det kommer til center høytaleren C5, så var det sikkerlig bokselyd fra den, resonans fra kassa. Utrolig irriterende! Nei, MITT råd er å styr unna Dynavoice. Mine hadde serienummer, selv om det egentlig ikke er relevant. BTW, jeg byttet til ett par små Klipsch RF-52, med 2x 5 1/4" elementer, å de spiller ekstremt mye bedre og dypere enn både M65 og M85.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt det problemet med mine. De blir brukt på soverommet, og det spilles friskt til tider, og jeg har aldri hørt noen form for resonans. Jeg har kjent etter med umbrako og alt, og her sitter det som f***! Hadde det vært noen dårligere høyttalere, hadde dem neppe fått gull-medalje og 9 av 10 mulige på lyd og bilde. Sier jo sitt. Jeg syntes dem spiller uforskammet bra til prisen uansett.

De går ikke så dypt, men dem trykker rimelig bra. Jeg kjører en NAD 352 på mine M-65, og det spiller slettes ikke noe dårlig. Finnes ting som faktisk er mye dyrere på markedet som rett og slett spiller søppel i forhold.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt var dette kun min personlige erfaring med Dynavoice.
    Jeg hadde lest mye positivt rundt de før jeg kjøpte, men ble grundig skuffet.
    Hva lyd og bilde la størst vekt på når de kastet terning vet jeg ikke, men som en høytaler til 1500kr så spiller den sikkert bra. Men det er forskjell på Bra og Bra. Den fikk vel 9/10 i økonomi klassen, å man skal være ganske "økonomisk" for å finne noen billigere høytalere, så til prisen er de sikkert "bra". MEN de skal ha pluss for at de kan spille høyt, M85 har desuten gode diskanter. Men at de ga noen form for trøkk, det var helt fraværende hos meg.

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg har ikke hatt det problemet med mine. De blir brukt på soverommet, og det spilles friskt til tider, og jeg har aldri hørt noen form for resonans. Jeg har kjent etter med umbrako og alt, og her sitter det som f***! Hadde det vært noen dårligere høyttalere, hadde dem neppe fått gull-medalje og 9 av 10 mulige på lyd og bilde. Sier jo sitt. Jeg syntes dem spiller uforskammet bra til prisen uansett.

De går ikke så dypt, men dem trykker rimelig bra. Jeg kjører en NAD 352 på mine M-65, og det spiller slettes ikke noe dårlig. Finnes ting som faktisk er mye dyrere på markedet som rett og slett spiller søppel i forhold.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Har hatt både M65, M85, S5 og C5. Når det gjelder M65 og M85 så mangler begge to trøkk,bare noe "ping pong" bass, absolutt ingen dyp bass. Jeg drev de med en ganske potent Onkyo 805 sak med bi amping. Når det gjelder M85 så måtte jeg i tilegg gå rundt med umbrako å stramme alle skruene rundt elementene, fordi de ikke var strammet godt nok til, noe som førte til forferdelig resonans ved enkelte frekvenser. Ellers så manglet den ene M85 høytalern dempemateriale inni!? Snakk om bygg kvalitet! Når det kommer til center høytaleren C5, så var det sikkerlig bokselyd fra den, resonans fra kassa. Utrolig irriterende!
    ?? Jeg har fått en meget pen grafe med radioshacken min med tanke på "dypbass" med mine m65. Så jeg kan ikke helt forstå hvorfor du beskriver at de har "ping pong" bass. absolutt ingen dyp bass"
    Nå har trådstarter også sett på xtz 12", så da er det ikke så viktig om høytalerene har "absolutt ingen dypbass"
    da denne vil ta seg av det.
    Plassering har nesten alt og si om du skal få god bass og dypbass, kansje du har vært uheldig med dette kansje?
    c5 centeren har jeg lest at de fleste er missfornøyd med, er derfor jeg anbefaler c6 som var et av altarnativene til trådstarter, eller kan jeg anbefale definition dc-5 som er den dyreste centeren til dynavoice.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet begge disse fronthøyttalerene, og M85 er klart bedre enn M65. Begge er dog veldig gode til prisen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spar litt lenger og sjekk ut hi fi klubben du

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var litt delte meninger her ser jeg. som sakt så skal jeg ha en XTZ sub, så jeg er ikke ute etter så mye bass i høytalerne.
    Jeg synes det er viktigere å ha en pen lyd når man spiller høyt.
    Tror det blir så jeg går for m-65 så får jeg helder bruke den "tusenlappen" jeg sparer til et par nye PS3 spill

takk for hjelpen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er et utmerket valg. Ikke hør så mye på kritikerne - til prisen er de helt flotte. Litt brutale, men lyd i massevis!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har testet begge disse fronthøyttalerene, og M85 er klart bedre enn M65. Begge er dog veldig gode til prisen.
    Ok. Hva synes du er bedre?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge ble testet med Yamaha Z11. M85 hadde åpnere mellomtone, mer oppløst diskant og de stivere kabinettene gir mindre resonans. Dette gjør at de jobber bedre nederst i bassen. Mer punsh i mellombassen har de også, men med større elementer og kabinetter skulle det bare mangle. Minuset på M85 er at de er ganske store og ikke spesielt pene heller.
    Når det gjelder dypbass er det nok mye å forlange i dette prisområdet og man er tjent med å la en sub ta seg av dette.
    Men.... Til prisen er både M85 og M65 veldig gode høyttalere. Går man opp noen lapper til 6-10k er det klart at det finnes mange bedre høyttalere å velge mellom.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg M-65 og er også en av de fornøyde.
    Som forsterker bruker jeg H/K 970. Masse power,trøkk og kontroll.

har ikke hørt M-85, men hvis kvaliteten i M-65 er bevart men med større elementer så ville jeg nok anbefale M-85. Men som sagt, da trenger du større forsterker da, så kommer annpå hvor mye du vil legge i det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •