Plassering av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av høytalere

Kan dere hjelpe meg med plassering av høytalere i stue. Legger ved en tegning av stua. Den er bortimot riktig. Det er ca 40 ca på hver side av tv. Det jeg tenker med er små soround høytalere (5 st.) som kan monteres på vegg + sub. Det er et stort vidu (ca 3 X 1,5 miter) som skaper litt problemer for plassering av bakhøytalere.

Se vedlegg for tegning.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ejo8210
    Kan dere hjelpe meg med plassering av høytalere i stue. Legger ved en tegning av stua. Den er bortimot riktig. Det er ca 40 ca på hver side av tv. Det jeg tenker med er små soround høytalere (5 st.) som kan monteres på vegg + sub. Det er et stort vidu (ca 3 X 1,5 miter) som skaper litt problemer for plassering av bakhøytalere.

Se vedlegg for tegning.
    jeg forstår det sånn at rommet er tegnet identisk med virkeligheten, hvis man kan si det sånn.
    er du åpen for alternativer eller er tv plassert endelig.(sånn må du ha det)av en eller annen grunn.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at noe ala KEF Home Theatre Series. Disse kan valgfritt monteres på vegg, bord eller stativ.

Pent er det også

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med å se helt hvor jeg skal flytte tv. Rommet er tegnet mer eller midre slik det er. Peisen ble litt for dominerende på tegningen. Det jeg lurer mest på er plassering av bakhøytalerene. Det store viduet kompliserer det. Stolene står forann vinduet. Kan den ene bakhøytaleren plasseres på høyre side av vinduet? Det er ikke plass over viduet. Det vil i så fall bli ca 6 meter mellom bakhøytalerene, men lytteposisjonen vil stort sette være 3 meter fra den andre bakhøytaleren. Dersom jeg plasserer bakhøytaleren på andre siden av viduet vil man ofte sitte slik at man får begge høytalerene på høyre side av seg. Hvordan vil det være å plassere de i taket? (Dersom man klarer å få tillatelse, eller tilgivelse til/for det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også vurdere Focal Dome (som du kan se bilde av i Devilej sin tråd) og Mirage Omnisat V.2 (som du kan se bilde av i Andre Werdenskrieg sin tråd).

Mvh Riceman

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å plassere tv`n på den veggen hvor sofaen står? Finne noen små fine surround høytalere å henge i taket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •