Dali 104 som bakhøyttalere i B&W oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 104 som bakhøyttalere i B&W oppsett?

Heisann!
    Vurderer innkjøp av et par godt brukte Dali 104 for å muligens bruke disse som bakhøyttalere i kinoen min. Har B&W 703 + B&W LCR600 i front. Bakhøyttalerne vil bli drevet av en Rotel RB-985. Har nå B&W 602 som bakhøyttalere, men er egentlig ikke spesielt fornøyd med dette og vil prøve noe nytt.
    Noen synspunkter om dette der ute? Kan legge til at rommet er forholdsvis lite. Kun 12 kvm. Bakhøyttalerne vil bli stående en liten meter bak lytteposisjon. Kan kanskje være en tanke å heve de litt?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje gå for 107?? Har hatt begge i min ungdom, men er kanskje litt for godt vant nå.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg snakker litt med meg selv her, men har INGEN her prøvd eller hørt en lignende kombo?

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd noe annet enn samme serie høytalere i et oppsett selv, men jeg lurer på noe lignende som deg i min egen tråd http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...pe-billig.html

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Dali 104 som (front og)bakhøytalere en stund på Denon 3806, de fungerte greit nok, men er ikke i nærheten av Klipsch. Har B&W DM 602 S3 i ett stereo oppsett, synes disse låter bedre enn 104 men har 602 på en mye bedre stereoforsterker (Primare) enn den jeg hadde 104 på. Til bruk som bakhøytalere tror jeg ikke 104 vil være en oppgradering.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Dali 400 bak før, og B&W foran og det funka forsåvidt greit. Godis med bass bak også..

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Heisann!
    Vurderer innkjøp av et par godt brukte Dali 104 for å muligens bruke disse som bakhøyttalere i kinoen min. Har B&W 703 + B&W LCR600 i front. Bakhøyttalerne vil bli drevet av en Rotel RB-985. Har nå B&W 602 som bakhøyttalere, men er egentlig ikke spesielt fornøyd med dette og vil prøve noe nytt.
    Noen synspunkter om dette der ute? Kan legge til at rommet er forholdsvis lite. Kun 12 kvm. Bakhøyttalerne vil bli stående en liten meter bak lytteposisjon. Kan kanskje være en tanke å heve de litt?

hva er grunnen til at du ikke er fonøyd?
    ser på lignende ht. på brukten til samme bruk skjønner du.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    hva er grunnen til at du ikke er fonøyd?
    ser på lignende ht. på brukten til samme bruk skjønner du.
    På grunn av rommets utforming har jeg litt problemer med å få plassert de skikkelig. De er på en måte litt for store til å være vegghengt hos meg. Har forresten et par 602 jeg vurderer å kvitte meg med da Hvor bor du?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •