Audiovector Si6 Avantgarde Arrète SE!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector Si6 Avantgarde Arrète SE!!

For 2 år siden begynnte jeg å handle gode hi-fi produkter, jeg skulle bli far til tvillinger og bestemte meg for skaffe et knall bra hjemmekino anlegg, da jeg forberedet meg på mange år med film kvelder hjemme, og siden det har det bare ballet på seg.
    Den gangen stod det mellom 2 høyttaler fabrikanter når det gjaldt fronter og senter, musikk var like tungt veiet som film.
    Først var jeg ute å prøvet B&W 804S og HTM4D, deretter Audiovector Mi3 Avantgarde og Mi3C Av.Det landet den gangen på AV Mi3'ene, grunnen var vel en knall fin diskant og god bass for liten høyttaler, men jeg savnet litt mellomtonen i 804S'en. Elektronikken bestod av Rotel RSP 1098, RMB 1095, RDV 1092, B&W M1 bak, REL R305 sub.
    For et år siden fikk jeg mye større rom til anlegget, og begynte selvfølgelig på nytt å tenke på større modeller. Tanken lå da rundt B&W 803D/802D med HTM2D, og AV Si6 Avantgarde Arrète (SE ble lansert..??) og tilsvarende senter.
    Her begynte det og bli snakk om mye penger, for det har jo også blitt kjøpt inn nye elektronikk komponenter. Det ble til slutt da 803D og HTM2D i kisebær som jeg ble og er kjempe førnøyd med, veldig pene og. Grunnen var jo at jeg ikke syntes 802D'ene skilte seg så mye ut på den demoen jeg fikk, og Si6'ene kostet omtrent det dobbelt, heller ikke fått hørt de ennå. Det har også blitt kjøpt inn 2 stk. Parasound JC-1 blokker og Lyngdor CD-1, JmLab Electra SR1000 bak, 2 stk. JmLab Sub Utopia.
    Nå har det gått ennå et år, og jeg føler at anlegget er sykt bra, både til musikk og film, men mye vil ha mer.. Jeg ønsket nå å få en 2-kanals musikk opplevelse som skulle gå uten på 803D'ene, og den ene tanken som slo meg da var at jeg savnet litt klangen på akustisk gitar som jeg husket fra Mi3'ene, samtidig som jeg var ute etter mere massiv bass. De 3 høyttalerne som brente seg fast i hodet mitt var, B&W 801D, 800D (beholde HTM2D) og Audiovector Si6 Arrête SE med tilhørende senter. Jeg har ikke fått hørt noen av disse 3, men har endt opp med å bestille "uhørt" et par AV Si6 Arrète SE og Si6C Arrète (senter) i american cherry. Jeg har hatt ganske urolig mage rundt dette, for dette er sykt mye penger i fronter, og ville jo gjerne gjøre det beste valget.

Tar gjerne i mot kommentarer og erfaringer rundt disse 3 høyttalerne(801D,800D,Si6 AA SE), for å lage meg et lite bilde hvor de står i forhold til hverandre, og gjerne god snakk rundt Si6'ene siden jeg har bestillt de alt:-D

PS! Har da selvfølgelig 803D og HTM2D i kirsebær til salgs.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Kan du gi en tilbakemelding om hvordan disse Si6 ene låt og hva du betalte for dem. Hvordan syntes du de låter kontra 800, 801, 802 og Mi3 Avantgardene dine?
    Mangler det noe i mellomtonen kontra BW eller er de på høyde med dem. Har igrunn hørt at BW sine mellomtoner er noe av verden beste. Personlig syntes jeg BW sin mellomtone er nydelig. Men jeg har selv Mi3 Avantgarde og Si6 Avantgarde Arrete SE senter (Mi3 senteren blir for liten) ser også på nettsiden til Audiovector at de har fjernet Si6 senteren (mulig jeg bommer).

Iallefall gratulerer med nye "Vannvittige høytalere"

Har tenkt litt på dem selv.

:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •