instillinger på XTZ 99 W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

instillinger på XTZ 99 W10.16

Hey xtz sub eiere,

Ønsker bare at folk kan legge ut sine innstillinger for sine XTZ 99 W10.16 sub da jeg sliter veldig med å finne korrekt innstilling, jeg har et rom på 30 kvm og anlegget er på tvert nederst i hjørnet da dette er stua. Har en eldre yamaha v640 resciver, alle høyttalere er satt til small, og men jeg tror ikke jeg får satt crossover på resciveren da jeg ikke tror det går ann, har lest fram og tilbake. Bruker en 8m lang supra subkabel. Suben står ved siden av sofan i et hjørne.

Jeg sliter med store eksplosjoner med mye bass i filmer da det nesten høres ut som rotete bulder/høy bruming fra sub, har sett på saving private ryan og U-571. Det virker som om når det skjer en film eksplosjon så høres den bra ut det første sekundet, men rett etter så blir det mye bulder/høy bruming.

Mine innstilinger forløping:

volum: kvartpå
    freq: kl10
    eq: off
    phase: kl12
    lowpass: off

bassplug i venstre side.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    liten responds gitt, men dette er jo et vankelig tema.
    Men jeg poster min progress.

Har nå holdt på par timer med lytting og justering.

jeg tror jeg har funnet ut hvorfor denne rotete bulder/høy bruming kommer, det er av det første at jeg ikke har noe kontroll på crossover da jeg ikke kan justere det på min 6 år gml yamaha v640, men jeg har lest meg fram til at ved å sette alle høyttalere til small for jeg en crossover på 90 hz, jeg har forsøkt å sette min ztx 10" til "80" hz ved å skru til den til den posisjonen da den går fra 50 til 135 hz. rotete bulder/høy bruming tror jeg kom av at jeg ikun spillte hz fra ca 50 til 70. Og jeg da kun hørte de dypeste partien, slik at lydbildet fra noe amputert

Phase har jeg justert til 180 da elementet peker mot frontene min. Volumet har jeg justert til "kvart på".

Virker som dette funker men det må mere lytting til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •