B&W 703 & B&W HTM2, Bra match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 & B&W HTM2, Bra match?

Lurer på om noen vet om dette er en bra match. Har B&W 703 fra før, med en LCR600 senter. Vurderer nå kjøp av ny senter, og da er valget enten HTM7 (som jeg personlig synes er litt pinglete) eller HTM2. Får ikke mulighet til å teste denne før kjøp, derfor spør jeg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke svar på sp.målet ditt - men jeg kunne tenke meg å høre hvor fornøyd du er med 703'ene dine?? Bruker du dem til film - og hva fikk deg til å velge disse fremfor 683? Er de så mye bedre synes du at det forsvarer prisforskjellene på disse?

Jeg spør fordi jeg vet foreløpig bare at jeg ønsker meg B&W ht og så langt virker 683 bra nok for meg egentlig...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Danzter
    Har dessverre ikke svar på sp.målet ditt - men jeg kunne tenke meg å høre hvor fornøyd du er med 703'ene dine?? Bruker du dem til film - og hva fikk deg til å velge disse fremfor 683? Er de så mye bedre synes du at det forsvarer prisforskjellene på disse?

Jeg spør fordi jeg vet foreløpig bare at jeg ønsker meg B&W ht og så langt virker 683 bra nok for meg egentlig...
    Du kommer langt med 683. Men de er langt ifra like gode (men så har vi en prisforskjell på 13000kr her og). 683 kan dog spille høyere enn hva 703 kan (selv om 703 spiller mer enn høyt nok). Husk også at 703 er "særere" og stiller høyere krav til elektronikk for å yte mye bedre enn 683.

Prisen er forsvarlig, men ytelsen er ikke over dobelt så bra på 703. Men det koster fort endel for å få det "litt" bedre i denne bransjen. Tror du blir happy med 683, og heller bruke penger på noe skikkelig elektronikk.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Lurer på om noen vet om dette er en bra match. Har B&W 703 fra før, med en LCR600 senter. Vurderer nå kjøp av ny senter, og da er valget enten HTM7 (som jeg personlig synes er litt pinglete) eller HTM2. Får ikke mulighet til å teste denne før kjøp, derfor spør jeg her.
    Er det HTM2 den gamle Nautilus modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du kommer langt med 683. Men de er langt ifra like gode (men så har vi en prisforskjell på 13000kr her og). 683 kan dog spille høyere enn hva 703 kan (selv om 703 spiller mer enn høyt nok). Husk også at 703 er "særere" og stiller høyere krav til elektronikk for å yte mye bedre enn 683.

Prisen er forsvarlig, men ytelsen er ikke over dobelt så bra på 703. Men det koster fort endel for å få det "litt" bedre i denne bransjen. Tror du blir happy med 683, og heller bruke penger på noe skikkelig elektronikk.
    Høres ut som vise ord!!

Takk skal du ha for input - og til trådstarter beklager om jeg tok over tråden din.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er det HTM2 den gamle Nautilus modellen?
    Stemmer! Forgjengeren til HTM4S.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stemmer! Forgjengeren til HTM4S.
    Da hadde jeg heller gått for HTM61. Denne har samme FST mellomtonen samt en bedre diskant. Synes faktisk HTM61 er bedre enn HTM7 også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg heller gått for HTM61. Denne har samme FST mellomtonen samt en bedre diskant. Synes faktisk HTM61 er bedre enn HTM7 også.
    Har vel ikke samme FST mellomtonen som 703 da men. Jeg liker nok HTM4 best av alternativene. Men det er nok en grunn til at jeg også liker BW 805 utrolig mye (HTM4 er jo nesten 1 stk 805). Men hva trådstarter liker vet jeg jo ikke.

EDIT: Mente seff HTM 2.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 er vel relativt lik LCR600 som jeg allerede har? Blir vel neppe den store oppgraderingen det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 er vel relativt lik LCR600 som jeg allerede har? Blir vel neppe den store oppgraderingen det?
    Det er litt halleluja stemning rundt den FST mellomtona. Men i mine ører er ikke den verdt mer enn prisen de har satt på produktet.. Den nye er nok litt mer "tynn" og rett i lyden (ikke dårlig lyd..). Mens din er mer "leken" og frekk . Men hvorfor ikke dra til HFK og sjekke den ut?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er litt halleluja stemning rundt den FST mellomtona. Men i mine ører er ikke den verdt mer enn prisen de har satt på produktet.. Den nye er nok litt mer "tynn" og rett i lyden (ikke dårlig lyd..). Mens din er mer "leken" og frekk . Men hvorfor ikke dra til HFK og sjekke den ut?
    Det har jeg gjort flere ganger, og beholder like greit LCR600 fremfor HTM61.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Uansett lik eller ikke har jeg testet LCR600 opp mot både HTM7 og HTM61. Valget faller klart på HTM61. Stemmer, generelt dialoger kommer mye bedre frem enn 600. Mye mer fyldig lyd. Dette kommer jo også selvsagt på åssen reciver/forsterker som blir brukt. Men synes ikke HTM7 forsvarer prisen og den er ikke optimal 703 lydmessig.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett lik eller ikke har jeg testet LCR600 opp mot både HTM7 og HTM61. Valget faller klart på HTM61. Stemmer, generelt dialoger kommer mye bedre frem enn 600. Mye mer fyldig lyd. Dette kommer jo også selvsagt på åssen reciver/forsterker som blir brukt. Men synes ikke HTM7 forsvarer prisen og den er ikke optimal 703 lydmessig.
    Akkurat der er jeg helt enig med deg. HTM7 er egentlig uaktuell, den tid jeg mener at LCR600 er en like god senter. Spørsmålet er vel egentlig om HTM2 vil være en betydelig oppgradering, og om denne senteren er en bra match mot 703.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Akkurat der er jeg helt enig med deg. HTM7 er egentlig uaktuell, den tid jeg mener at LCR600 er en like god senter. Spørsmålet er vel egentlig om HTM2 vil være en betydelig oppgradering, og om denne senteren er en bra match mot 703.
    Heller beholdt LCR600 kontra å kjøpe HTM2. De har vel ikke helt ulik lydsignatur, men 600 får stemmer ol bedre frem pga str.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller beholdt LCR600 kontra å kjøpe HTM2. De har vel ikke helt ulik lydsignatur, men 600 får stemmer ol bedre frem pga str.
    Da gjør jeg nok det. Sparer penger også da Tusen takk for hjelpa.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •