DIN anbefaling/erfaring - ubegrenset prisklasse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIN anbefaling/erfaring - ubegrenset prisklasse?

Har ikke funnet en liknende tråd på dette forumet, så starter herved en tråd om dette temaet. Søker egne erfaringer og tips/anbefalinger av høytalere uansett prisklasse. Alt fra stereo, surround, komplett anlegg. Gulv/bok/stativhøytalere..

Ranger gjerne fra:
    1. nybegynner: 0-5000 kr
    2. litt erfaren: 5000-10000
    3. erfaren: 10 000-50 0000
    4. high end begynner?: 50 0000 ++++

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min vurdering?

Ikke noe high end billigere en 60k. Med det prisnivået så begynner det å spille meget bra. Fra her så er forskjellen mellom 80k og 500k minimal dvs. forsterker og rom spiller mye mer inn.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig å klassifisere high end med pris, det er ene og alene kun prestanda og kvalitet som tilsier hvor godt ett produkt er. Om noen tar seg meget godt betalt tilsvarer ikke til at produktet er godt eller bedre enn andre rimeligere produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Latterlig å klassifisere high end med pris, det er ene og alene kun prestanda og kvalitet som tilsier hvor godt ett produkt er.
    Jeg synes kvalitet følger pris for det meste, så det er ikke latterlig etter min mening.

Jeg synes high-end for et par høyttalere begynner ved ca 50 -60k. Og de begynner å bli veldig bra fra 20k. De fleste har sine styrker og svakheter så det dreier seg mye om hva man prioriterer og hvordan de spiller på lag med resten. Å bli enige om hvem som er best her blir en umulig oppgave da vi prioriterer forskjellig og hvem har testet en mengde høyttalere mot hverandre med gode partnere? Vel, uansett så kan jeg komme med noen av de jeg har likt.

Når det kommer til åpent, luftig og presist lydbilde med masse detaljer og mikrodynamikk så tror jeg få, om noen, slår Martin Logan.

Magnepan gir mye for pengene om ikke basstrykk og dypbass er viktigst.

ProAc lager meget gode høyttalere om enn ikke de kjappeste i bassen.

Mine egne Focal Utopia Micro Be gir high-end lyd. Litt "upfront" klangbalanse muligens.

Audio Physics synes jeg er veldig gode, særlig på rom, perspektiv og nøytralitet.

Tannoy Glenair er morsomme høyttalere.

B&W liker jeg veldig godt, særlig B&W 802D. Dali liker jeg godt også. Litt mer rocka, mens B&W er veldig nøytrale.

Synes også Usher er veldig gode allroundere. Men alt må matches med omhu.

Dynaudio Focus serien likte jeg veldig godt. Fyldige og nokså snille om det passer.

Men skulle gjerne hørt mer på KEF, Marlin, Revel, ART, Respons og mange andre.....

Den perfekte høyttaleren, finnes den? Jeg tror man må opp i ca 100k klassen?

Hvis vi tar med peronlige preferanser med ulike kombinasjoner så tror jeg en mengde ulike valg kan være bli veldig vellykket. Det er jo bare å se på hvor ulike valg vi har tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg synes kvalitet følger pris for det meste, så det er ikke latterlig etter min mening.

Jeg synes high-end for et par høyttalere begynner ved ca 50 -60k. Og de begynner å bli veldig bra fra 20k. De fleste har sine styrker og svakheter så det dreier seg mye om hva man prioriterer og hvordan de spiller på lag med resten. Å bli enige om hvem som er best her blir en umulig oppgave da vi prioriterer forskjellig og hvem har testet en mengde høyttalere mot hverandre med gode partnere? Vel, uansett så kan jeg komme med noen av de jeg har likt.

Når det kommer til åpent, luftig og presist lydbilde med masse detaljer og mikrodynamikk så tror jeg få, om noen, slår Martin Logan.

Magnepan gir mye for pengene om ikke basstrykk og dypbass er viktigst.

ProAc lager meget gode høyttalere om enn ikke de kjappeste i bassen.

Mine egne Focal Utopia Micro Be gir high-end lyd. Litt "upfront" klangbalanse muligens.

Audio Physics synes jeg er veldig gode, særlig på rom, perspektiv og nøytralitet.

Tannoy Glenair er morsomme høyttalere.

B&W liker jeg veldig godt, særlig B&W 802D. Dali liker jeg godt også. Litt mer rocka, mens B&W er veldig nøytrale.

Synes også Usher er veldig gode allroundere. Men alt må matches med omhu.

Dynaudio Focus serien likte jeg veldig godt. Fyldige og nokså snille om det passer.

Men skulle gjerne hørt mer på KEF, Marlin, Revel, ART, Respons og mange andre.....

Den perfekte høyttaleren, finnes den? Jeg tror man må opp i ca 100k klassen?

Hvis vi tar med peronlige preferanser med ulike kombinasjoner så tror jeg en mengde ulike valg kan være bli veldig vellykket. Det er jo bare å se på hvor ulike valg vi har tatt.
    Det var slike svar jeg ønsket. Kunne veldig gjerne plassert de i prisklasser også så vil jeg tilføye under kategori.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris?

For stativ høyttalere så finner det masse bra High-End i området rundt 20k. For full tone så må man opp en god del.

Det blir det samme med han som uttalte at det som er kostbart med å kjøpe en Rolls Rolls er ikke bilen men privat jet, hærskaps hus etc.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •