Ht til Denon 3806. Fersking trenger hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ht til Denon 3806. Fersking trenger hjelp..

Jeg har nå fått en forsterker av en god kamerat og da ble ht mine ikke no bra lengr...

Front: Proson Twin2010
    senter: audioSonic 303
    Bak: Proson Reality 51R
    Sub: Proson 12" og 2stk Fence 8"

Det blir mye xbox360 og ps3 spilling. og av musikk er det country, hiphop og det meste innen rock.

Som sub har jeg vel bestemt meg for en SVS PB12 Plus pga folks anbefalinger.. Resten sliter jeg med.. For jeg vil ha noe som forsterkeren kan drive greit og siden jeg ikke veit en ting om Hi-Fi så spør jeg om litt hjelp av dere til veiledninger...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har jo noen gode høyttalere da Ellers er det vanvittig mye på markedet. Kommer akkurat ann på hva dine preferanser og pris dette her. Si noe mer om pris, og musikk smak, så skal jeg iallefall komme med min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av musikk så hører jeg mye på country, det meste innen rock og hiphop. Ellers går det veldig mye i filmer og spill.
    Pris er ca 20 tusen uten sub, 30 tusen med sub

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det straks enklere OG værre :-P Er mye å velge i da altså, men kan anbefale Klipsch da. Det er en elsker eller hat høyttaler. Jeg syntes den spiller helt konge på musikk, og ENDA mer konge til film! Du burde høre på den selv. Om du klarer og strekke deg til 25K uten sub, så hadde jeg hørt på RF-83. Helt sinnsyk høyttaler med plenty med morrofaktor, som faktisk spiller bra på det meste. Hovedsaklig litt tung musikk som hiphop da. Men Klipsch tar kaka med rock! Ellers så er RF-63 et alternativ da som spiller så og si like rått som RF-83, bare med litt mindre trykk. :-) Er så mye å velge mellom i 20K klassa, men Klipsch er min anbefaling og mening her Lykke til, og er det noe mer du lurer på, så bare spør!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå og lån øret ditt til kef.
    Flott design og stor lyd på de nyere produktene deres.

Tror ikke svs er et dårlig valg på sub.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke nevne Velodyne sub. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Da blir det straks enklere OG værre :-P Er mye å velge i da altså, men kan anbefale Klipsch da. Det er en elsker eller hat høyttaler. Jeg syntes den spiller helt konge på musikk, og ENDA mer konge til film! Du burde høre på den selv. Om du klarer og strekke deg til 25K uten sub, så hadde jeg hørt på RF-83. Helt sinnsyk høyttaler med plenty med morrofaktor, som faktisk spiller bra på det meste. Hovedsaklig litt tung musikk som hiphop da. Men Klipsch tar kaka med rock! Ellers så er RF-63 et alternativ da som spiller så og si like rått som RF-83, bare med litt mindre trykk. :-) Er så mye å velge mellom i 20K klassa, men Klipsch er min anbefaling og mening her Lykke til, og er det noe mer du lurer på, så bare spør!
    gjorde meg kansje litt misforstått her.. Var å kikka på RF-83, og de kosta jo 22lapper. jeg tenkte sånn ca rundt 20lapper for fronter, center og bak ht..

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er nok Klipsch RF-83 regjerende i denne klassen... Hør dem før du bestemmer deg for om du trenger sub eller ikke

Hvis du allikevel bestemmer deg for å kjøpe en sub i tillegg finnes vel ikke andre reelle valg enn: Welcome to L-Sound! i denne klassen

Lykke til med kjøp!

EDIT: Misforstod jeg også.. Hva med RF-63, da?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper noe større enn Klipsch RF62 (RF82 er mulig men vil ikke yte maks) trenger du en effektforsterker i tillegg til recieveren. Vil anbefale RF62 (evt 82)+ RC 62 & RS 52 (hør med butikker om pakkepris) og en SVS sub. Glem å kjøre RF63 eller 83 uten effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg avgårde å høre på noen HT. fant en butikk i nærheten som selger klipsch, så jeg tenkte å høre på dem..

Et mulig oppsett er:
    RF-82
    RC-62
    RS-52
    og en SVS PB-12 PLUS

Og jeg tar gjerne imot flere forslag

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær oppmerksom på at Klipsch kan høres litt skarpe og umusikalske ut den første tiden, de blir mye bedre etterhvert som de blir innspillt (100t +++)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Vær oppmerksom på at Klipsch kan høres litt skarpe og umusikalske ut den første tiden, de blir mye bedre etterhvert som de blir innspillt (100t +++)
    Takk for det... Skal ha det i bakhue... Fikk time imårra til å teste dem..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redneck83
    gjorde meg kansje litt misforstått her.. Var å kikka på RF-83, og de kosta jo 22lapper. jeg tenkte sånn ca rundt 20lapper for fronter, center og bak ht..
    front: b&w dm683: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

center: B&W HTM61: Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM61 Senterhøyttaler

surround: B&W M-1: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W M-1 Høyttalere

ja folk vil si frontene er tungdrevne, men om jeg ikke tar feil kan du vel kjøre bi amping på den forsterkeren via ene settet surround???

og klarer deg garantert med den forsterker og kan etter litt kjøpe en brukt nad c272 eller lignende å kjøre den på subbene til frontene og vanlig inngang på mellomtone og diskant. GARANTERT nok kraft. uten kabler koster dette ca 18000,- knall lyd

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det med at jeg sa dem kosta mer. Jeg som er litt utdatert på priser om dagen

Og forresten.. Man må ikke ha flere hundre watt for å få Klipsch til livs, og Denon sin 3806 har forsåvidt temmelig bra strømforsyning. Så så ille kan det ikke være da jeg testa RF-63 her.. Men jeg bruker intregrert PMA2000R. Jeg storkoste meg, men jeg greide ikke Klipsch i lengden desverre :-( Men til film, så er det høyttalern jeg liker best iallefall.. Og Klipsch MÅ ikke ha effektforsterker for å låte bra.

Kommer jo såklart ann på hvor høyt Redneck skal spille også. :-) Sier ikke dette for å være vrang. Men man trenger ikke mye effekt for å få det til å summe og gå når det gjelder Klipsch ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ikke den som spiller musikk på full guffe, der liker jeg det på ett middels nivå.. Når det kommer til film derimot, så skal det høres..

Stemmer også at jeg kan bi-ampe frontene...

Må si at det er f*** ikke lett å velge ht når man ikke har så mye erfaring... Er redd får å kjøpe ht og så bli misfornøyd med lyden.. Selvom det meste vil bli bedre enn hva jeg har..
    Spurte om jeg kunne høre klipscha på min forsterker, men det ville ikke fyren i butikken gi meg lov til.. Og jeg får heller ikke hørt BW på min forsterker heller..
    Har hørt ht på henholdsvis HK og Nad.
    Liker forsåvidt begge. Men er i tvil på hvordan det blir på min Denon..
    BW hadde en veldig behaglig lyd på musikk og det liker jeg. Vet ikke hvordan de blir på film

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er selgeren jaggu vrang. Det blir jo på en måte sånn som at han "ikke" vil selge på en måte. Syntes det rett og slett er tåpelig av selgeren og være så vrang at man ikke får lov å prøve sin egen elektronikk engang.

Hvor var dette? Hvilken sjappe?

Forøvrig så jeg på film her med stereo med RF-63, og jeg spilte skyhøyt uten at forsterkeren sleit i det hele tatt. 0 tegn på vreng! Det imponerte meg iallefall.

Edit: B&W har grei lyd på kino, men er langt fra kruttet til Klipsch :-) Men nå er jeg en B&W eier, og rett og slett elsker lyden, så det stiller deg seg litt anerledes for meg. Men skal jeg ha kino, så blir det garrantert Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Redneck83
    Jeg er nok ikke den som spiller musikk på full guffe, der liker jeg det på ett middels nivå.. Når det kommer til film derimot, så skal det høres..

Stemmer også at jeg kan bi-ampe frontene...

Må si at det er f*** ikke lett å velge ht når man ikke har så mye erfaring... Er redd får å kjøpe ht og så bli misfornøyd med lyden.. Selvom det meste vil bli bedre enn hva jeg har..
    Spurte om jeg kunne høre klipscha på min forsterker, men det ville ikke fyren i butikken gi meg lov til.. Og jeg får heller ikke hørt BW på min forsterker heller..
    Har hørt ht på henholdsvis HK og Nad.
    Liker forsåvidt begge. Men er i tvil på hvordan det blir på min Denon..
    BW hadde en veldig behaglig lyd på musikk og det liker jeg. Vet ikke hvordan de blir på film

b&w med denon blir konge bra og om ikke nok trykk for deg så gjør en nad c272 susen der. pakka jeg satte opp til deg der over tror jeg garantert vil bli KONGEBRA.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    b&w med denon blir konge bra og om ikke nok trykk for deg så gjør en nad c272 susen der. pakka jeg satte opp til deg der over tror jeg garantert vil bli KONGEBRA.
    Det som blir problemet da, er at NAD gjør lyden mye mørkere og litt flåsete? Trykk blir det i massevis. Jeg sliter heldigvis ikke med trykket her. 604 trives kjempe godt sammen med min Denon, men det er stereo igjen. Uansett. NAD er ikke så detaljert som Denon 3806, så den kommer nok til å ødelegge litt i toppen og mellomtone området. Jeg syntes Denon sin klang signatur er mye bedre enn NAD sin, og det spiller mye mer detaljert. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det som blir problemet da, er at NAD gjør lyden mye mørkere og litt flåsete? Trykk blir det i massevis. Jeg sliter heldigvis ikke med trykket her. 604 trives kjempe godt sammen med min Denon, men det er stereo igjen. Uansett. NAD er ikke så detaljert som Denon 3806, så den kommer nok til å ødelegge litt i toppen og mellomtone området. Jeg syntes Denon sin klang signatur er mye bedre enn NAD sin, og det spiller mye mer detaljert. :-)
    tviler sterkt på at nad vil ødelegge så veldig mye om du bruker den på basserne på 683`ene men. den denon er ingen skamdyr forsterker så er jo ikke noe high end produkt dette da så så vanvittig ødeleggelse vil ikke naden utgjøre og jeg tror denon vil dra de fint uten en nad jeg om han bi amper de med surround back som jeg har gjort på min 4306. spiller mer enn bra nok på mine b&w cdm9nt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å fortesette det istad litt mer så kan en mulighet være å bi ampe og kjøre basserne på en Lyngdorf SDA2175. brukt en er ikke så dyrt og 10000 ny pris er heller ikke ille pris som en oppgradering i fremtiden. da kan du ihvertfall ikke klage på lyden for den slår denon sin lyd bra mye

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •