Dynavoice M65 til kr 1500- originale?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M65 til kr 1500- originale?

Har tilbud om å kjøpe M65 til kr 1500 - de påstås å være originale. Det er jo for godt til å være sant tenker jeg da, sorround sine koster minst 500 kroner mer...hvordan finne ut om de er ekte??

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kekvalhe
    Har tilbud om å kjøpe M65 til kr 1500 - de påstås å være originale. Det er jo for godt til å være sant tenker jeg da, sorround sine koster minst 500 kroner mer...hvordan finne ut om de er ekte??
    mener å huske det ikke var noen spesielle forskjeller på "fake" og orginal.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, EGENTLIG finnes det ikke noe uekte dynavoice.
    Da begge høyttalerene ble bygd på samme fabrikk i kina. og brukte nesten identiske elementer etc.
    De "falske" var egentlig beregnet for det kinesiske markedet, og ikke det nordiske.

De ekte har en utoverstikkendes pyntering rundt mellomtonene, og tillleg har de serienr. Det har ikke den andre "falske" versjonen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kekvalhe
    Dette er diskutert opp og ned tidligere.
    Bl.a. her:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...230-232-a.html

Det finnes originale OG originale. Med andre ord er det to serier, om man kan kalle det det.

De som ble solgt tidligere hos Netthandelen, HiFiCenter og fremdeles hos Surround, er med serienummer og er skrudd sammen i Kina. Distributøren er svensk.

De som kom tidligere i år på Gooba (og Netthandelen??) viste seg å være direkteimportert fra fabrikken i Kina og de hadde bare kosmetiske forskjeller og ikke serienummer bak.
    Ingen kan si med hånda på hjertet at den ene er dårligere eller bedre enn den andre, ikke her på forumet ihvertfall.

I en krims-krams butikk, konkursutsalgslignende butikk, i Kristiansand (for de lokalkjente, Gyldenløvesgate i Trygdekontoret, gamle Intersport lokalene) selges også M65 til kr 1500, helt nye og med serienummer.

Derfor vil jeg si at 1500 for brukte M65 for oss som bor i/rundt Kristiansand er for dyrt så lenge man kan få helt nye til samme pris.

Hvis du bor et stykke fra Kristiansand så er nok 1500 er fin pris for noen knall høyttalere - knall og brutale

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ingen kan si med hånda på hjertet at den ene er dårligere eller bedre enn den andre, ikke her på forumet ihvertfall.
    norcad her på formuet tok en detaljert test på de to og fant ingen merkverdige forskjeller. som vises på linken jeg sendte over.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener sikker merkbare forskjeller.
    Merkverdige forskjeller er nok noe annet F.eks prisforkjellen med eller uten serienummer

Men jeg tror folk skjønner poenget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette er diskutert opp og ned tidligere.
    Bl.a. her:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...230-232-a.html

Det finnes originale OG originale. Med andre ord er det to serier, om man kan kalle det det.

De som ble solgt tidligere hos Netthandelen, HiFiCenter og fremdeles hos Surround, er med serienummer og er skrudd sammen i Kina. Distributøren er svensk.

De som kom tidligere i år på Gooba (og Netthandelen??) viste seg å være direkteimportert fra fabrikken i Kina og de hadde bare kosmetiske forskjeller og ikke serienummer bak.

I en krims-krams butikk, konkursutsalgslignende butikk, i Kristiansand (for de lokalkjente, Gyldenløvesgate i Trygdekontoret, gamle Intersport lokalene) selges også M65 til kr 1500, helt nye og med serienummer.

Derfor vil jeg si at 1500 for brukte M65 for oss som bor i/rundt Kristiansand er for dyrt så lenge man kan få helt nye til samme pris.

Hvis du bor et stykke fra Kristiansand så er nok 1500 er fin pris for noen knall høyttalere - knall og brutale

Dette er antagelig fra nettopp den butikken i Kr.sand, men selges i Mandal (kanskje butikkeier bor i Mandal? der jeg for øvrig også bor) og er nye ikke brukte, glemte å presisere det i overskriften...ja det er nok et kupp da, 1500 for nye M65 er vel ikke galt. Han selger også F6 men er usikker på om bassen i disse blir for pinglete...har jo ett elemtent mot to på M65

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt deg PM, kekvalhe