Høytalerforslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerforslag?

Halo,

Som ny på AVforum tenkte jeg å forhøre meg om det var noen der ute som kanskje hadde noen tips til type høytalere jeg kunne kjøpe.

Jeg vil ikke karaktirisere meg som noen lydfrik, men er samtidig oppatt av at lyden skal være god. Jeg har hatt mine første høytalere i over 10 år nå, Dali 104, og har vært ok fornøyd med disse ut i fra den rimelige prisen.

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å bruke mellom 5- og 7000 kroner på en ny inverstering av høytalere hvis dette kan gi meg en bedre lydopplevelse enn ved bruk av Dali 104..? Samtidig ønsker jeg ikke at høytalerne er så store pga ganske liten leilighet. Jeg forettrekker lyd som er luftig og fin, framfor mye trøkk og kraftig bass. Foreløpig har jeg spottett ut B&W CM1 og Dali Royal Menuet II, men er usikker på om dette vil gi meg en ny lydopplevelse..?
    Er det noen der ute som kan anbefale noen av de nevnte høytalerene, eventuel har noen andre anbefalinger ut i fra kriteriene jeg har nevnt?

Jeg benytter NAD C370 forsterker, og en Harman Kardon Cd-spiller.

Takker på forhånd for alle som eventuelt tar seg tid til å komme med tips!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kikke på XTZ høyttalere hos Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Har hørt 99.26, og synes de var gode, veldig gode faktisk. Spilte på litt annen elektronikk, men du vil nok få med mye av det gode med din forsterker også.

Om det blir litt lite bass kan du kanskje spe på med en sub senere?

Velkommen til forumet forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CM1 er en kjempeflott høytaler som vil gi deg masse gode lyttestunder. Testet de ut selv, når jeg skulle ha meg nye, og selv om det ikke ble de, syntes jeg de låt veldig bra.

Ellers kan du jo lytte til Dali Ikon 2. De er jo veldig luftig og fri i lyden. Tannoy er og et merker som låter utrolig detaljert og lufting, spesielt DC serier. Du kan for eksempel sikkert enda skaffe deg en på Tannoy DC1 til den prisen., ellers ligger Tannoy Signature DC4 til 7995,-. Andre tips er Audiovector K1 Signature til rundt 6000.

Jeg var og på jakt etter høytalere i den prisklassen, og med litt samme referanse i lyd. Testet det meste som var tilgjengelig opp til 10.000. Selv landet jeg på Dynabel 2S, men skal du ha de til den prisen, blir du nok nødt å montere de selv , slik jeg gjore. De høytalerne som ellers kom nærmet var Tannoy.

Håper dette kan hjelpe litt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalertips

Takk for gode svarinnlegg! Har sett litt på tipsene deres og det er garantert noe jeg kommer til å sjekke ut nærmere. Men er dere overbevist om at jeg vil merke forskjell ved å bytte ut de gamle Dali 104, med de høytalerne dere foreslår?

Mvh
    Ørjan

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemlån

Hei

De fleste seriøse aktører på markedet tilbyr hjemlån av produkter mot depositum. På denne måten kan du teste ønskede modeller opp mot dine Dali i ditt eget lytterom i fred og ro. Mye bedre enn å teste i butikk som kan bli kleint, mange faktorer som kan spille inn i butikk, ikke samme rom som du har hjemme, ikke samme elektronikk etc..

Lykke til på "reisen"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei

De fleste seriøse aktører på markedet tilbyr hjemlån av produkter mot depositum. På denne måten kan du teste ønskede modeller opp mot dine Dali i ditt eget lytterom i fred og ro. Mye bedre enn å teste i butikk som kan bli kleint, mange faktorer som kan spille inn i butikk, ikke samme rom som du har hjemme, ikke samme elektronikk etc..

Lykke til på "reisen"

Takk for tips! Et godt råd å kunne teste det hjemme!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hva du lander på, uansett så vil du få en oppgradering fra Dali 104, ut fra de alternativene som er nevnt her. Lykke til med jakten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kunne ha sett på System Audio sine SA1750 ?
    de ligger noen tusenlapper utenfor ditt budskett, men jeg anbefaler deg å høre på de

de er faktisk på tilbud nå

Ã…rets sommerkampanje | CD-spillere | Forsterkere | Soundgarden

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum, må igjen anbefale Infinity Beta 40 eller 50 jeg .

BM Audio

Det er ikke verdens beste høyttaler, men til prisen er den veldig grom. Og NAD'en din har jo bra med krefter, noe som passer godt .

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponentene dine Nad og HK vil jeg tro gir ganske Rund og fyldig lyd og da kan det jo passe med en høyttaler som ikke legger noe demper i diskantområdet.Dali Ikon6 kunne kanskje være noe.De kan det hende du finner brukt også.

meget god høyttaler i rett kombo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •