XTZ surroundoppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ surroundoppsett?

Hei og hopp!

Har fått litt penger til overs og har nå fått en uhelbredelig trang til å ta mitt første steg inn i hifi-verdenen. Er ganske grønn, så gjerne kom med forslag hvis jeg er helt på feil jorde.

Jeg ser kanskje mest film, men er også glad i å høre på musikk, så jeg bør vel gå etter noen fine allround'ere til et 5.1 oppsett.
    Har lest litt fram og tilbake og kommet fram til at XTZ kanskje er noe for meg.
    Jeg har fått inntrykk av at disse låter veldig bra til prisen. Eller kanskje Klipsch er like så bra? Sammenlignbart?

99.36 fronthøyttalere, 99.25 senter, og en 99 W12 sub står på ønskelisten.
    Men hvilke bakhøyttalere passer sammen med dette oppsettet?
    93 WMT? Er veldig usikker på hvor mye man bør punge ut med for å få ålreite bakhøyttalere.

Budsjett på ca 20k.

Noen tips? Takk på forhånd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ett "lite" budsjett så har Dynavoice sine høytallere (M65?) fått meget bra kritikk.

Men det har også XTZ, så de skal nok funke meget bra de også.

Du kan også kikke på Dali sine Concept høytallere.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går du for klipsch så løser du i stor grad bakhøytalerbroblemet ditt lettere.
    en del å velge i her og lettere å få brukbare priser siden klipsch sorimentet er bra. i tillegg er det alltid bruktsalg på div. fora til en hver tid som gjør dette til et enklere valg med tanke på billigere oppgraderinger over tid. ikke minst, klipsch låter jo konge i kinosamenheng og finnes i alle prisklasser.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at xtz er litt tilbakelent på diskanten, mens klipsch "skriker" litt mer.
    Stemmer dette? Vil ikke da xtz være mer behagelig å høre på i lengden?

Er det ille å ha bakhøyttalere av annet merke enn resten? De bør vel kanskje ha nogenlunde samme lydbilde?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida - bakhøyttalere i surround oppsett kan du godt ha i annet merke. Noen mener det er viktig pga lydsignaturen, men de skal egentlig ikke gjøre så mye ut av seg.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ sine med bånddiskanter kan også bli litt slitsomme, det kommer an på musikken. De er _ekstremt_ detaljerte. Pustelyder, støy i bakgrunnen, dunkelyder, små detaljer som triangelslag osv. blir plutselig veldig tydelig.

PS vil virkelig anbefale deg å lytte til serien som er ett steg billigere også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •