Kef iq9 vs Klipsch RF 63 vs XTZ 99.36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef iq9 vs Klipsch RF 63 vs XTZ 99.36

Heisann.

Jeg vurdere å bytte høytalere til hjemmekinoen. 5.1 oppsett. Jeg har i dag B&W DM640i fronter og DM 300 serie senter og bakhøytalere og en liten Yamaha sub 8".

Alt drives med 3 stk Music Angel Kt88 MK3 rørforsterkere.
    Jeg er forsåvidt fornøyd med lyden jeg har i dag men kunne tenke meg nyere høytalere da frontene mine sikkert er over12 år gamle.

Jeg har sett på 5.1 med Klipsch RF63 , med Kef iq9 og evt. Xtz 99. 36. Alt med tilhørene bakhøytalere og passende senter og sub.

Hva passer best til MA rørforsterkere?
    Blir feks, XTZ høytalere en nedskalering i forhold til DM640i ene mine?

Rommet dette står i er 3,2 meter bredt og 5,4 meter langt ca 17 m2. Rommet er tunet og spiller veldig bra syes jeg.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er du fornøyd med B&W? Låter de bra med rørforsterkerne? er ikke B&W, dali et alternativ?

Åssen synes du karakteristikken på forsterkerne er per i dag da? Antar at du kan ta det litt uti fra dette. Hvis de er litt skarpe burde du f.eks. skygge veien for B&W da de også er det.

Hva er budsjettet ditt da? Inkl. recierver?

jeg har fått oppfatningen av at rør forsterkere er ganske varme i lyden? stemmer dette?
    isåfall vil jeg anbefale deg B&W 683, de spiller utrolig bra med rett forsterker.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA og Klispch skal være en meget god match

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA forsterkerene er varme og tørre i lyden, ja. De spiller fint på DM640ene. Jeg synes ikke at lyden blir for tynn men kanske litt lite bass uten sub til. Andre mener at de ikke spiller bra på feks B&W 604 S2.

Jeg hadde tenkt å styre unna B&W, mener jeg får mer "bang for the buck" med andre merker. Dali har jeg aldri likt, vet ikke hvorfor, bare er sånn.

B&W er vel rimelig tungdrevet, jeg har lest at MA ene spiller best med høttalere som er lett å drive...?

MA KT 88 er en intigeret forsterker med forforsterker og sluttrinn. Jeg har tenkt å kutte reciver. Planlegger å kjøre analogt 5.1 signal ut fra en Panasonic BD-30 blu-ray spiller. Og derved la spilleren ta seg av dekoding, den dekoder Dolby Digital 5.1 og DTS internt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv levd med Klipsch RF63 i en måned nå, og blir bare mer og mer imponert.

Har RC64 som senter, og det er den råeste høytalleren jeg har opplevd noensinne.

De er meget klare og fine, med bra definert bass. Og kan gi ett skikkelig kick, selv med mindre watt resursser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •