Erstatning til Yamaha YSTW1500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatning til Yamaha YSTW1500

Var på service, men ble knust i hjemtransporten.

Subben er heller ikke lenger å skaffe, så jeg trenger en som kan erstatte den gamle.

Den nye Yamaha typen er bare 10" og 600w, tror ikke den kan erstatte den gamle.

Har subber av desse merkene å velge imellom som erstattning: Pioneer, KEF, JBL, Dantax, Energy og seffølgelig Yamaha.

Noen som kan hjelpe meg finne en erstatning som ikke er dårligere? Men bør heller ikke være så mye dyrere.

Fant noen på JBL.com som er av samme styrke, men spiller ikke like lavt i Hz. Bruker subben i hjemmekino, og setter mer pris på buldring og vibrasjoner enn slag-bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikk på SVS pci25-31 hos lsound.no. Har to stk selv og dette er bare en helt annen verden enn min gamle b&w asw 650.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på XTZ eller SVS. Eller er du bundet til erstatningene du nevner? Hold deg i alle fall unna merker som slutter på "ax"!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de merkene du nevner ville jeg kikket på JBL. Hvilken prisklasse er det snakk om?
    Sub | Høyttalere | Soundgarden

Har hørt den siste, og den gjorde en rimelig god jobb

Denne fikk forresten hederlig omtale i Hjemmekino for noen nummer siden

Velkommen til forumet forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

JBL Home Audio

Helt lik Yamaha sin tror jeg, bare den ikke spiller ned til 15Hz.. Klarte da ikke å finne den når jeg velge Norway som land..

Ja er bundet til de merkene jeg oppgav, da Elkjøp ikke kan skaffe andre merker desverre =/

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall ville jeg hørt litt nærmere på Kef og JBL. Ingen av disse er i nærheten av ytelsen til SVS eller XTZ til prisen, så det er jo litt synd du er bundet til Elkjøp.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet for å ta deg ut et eller annet lettsolgt, receiver, spillkonsoll, TV og selge det og spytte pengene i en annen sub da? Vil kanskje tro det er det samme for Elkjøp om de gir deg sub eller receiver?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil bli fornøyd med den nye Yamaha subben med 10". YST 1500 går IKKE ned til 16 HZ mere sånn ca 25HZ før den ruller av-ihvertfall gjorde mine det. En annen sub du kan vurdere er Mirage Prestige S10 som Elkjøp kan klare å skaffe. Den ruller av fra 25 HZ men er meget kjapp å bra på musikk å ser bra ut. Hvor høy sum for du dekket?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg får dekket er da litt vanskelig å si.. Alt etter hva innkjøpsprisen er går jeg ut ifra.. Husker ikke hva Yamahaen kostet ny jeg? ca 8000?

Så i prisklassen rundt det. Men bør vere like bra.. Litt skeptisk til 10" da jeg har litt stor stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, skjønner da ville jeg kanskje
    vurdert 2 litt mindre subber for samme sum for å få bedre spredning i rommet siden det er stort. Tror f.eks 2 Yamaha RSW 300 vil fungere OK. Mener å huske at de fikk bra test i hjemmekino iforhold til pris. Har hatt 2 stk YST1500 selv å de fungerte meget bra å kjekt med fjernkontroll. Hvis Energy S12.3 var å få tak i ville jeg ha anbefalt den da den går litt dypere å spiller like bra på film som YST1500 dog ikke like pen. Et annet alternativ er Kef sin Egg subb.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å få tak i HT serien fra JBL i Norge?

De har en 12" 1000w THX subb som heter HTPS400, men finner den ikke når jeg velger norge som land på JBL.com

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke by på store problemer å finne en arvtager til den bedrøvelige yamahaen. Har hatt en god del subwoofere og yst-sw1500 er den jeg desidert har hatt dårligst erfaring med. Den lever ikke opp til spesifikasjonene og lager masse helt unødvendige blåselyder som en subwoofer i denne prisklassen burde unnvære.

Gå for SVS!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Gå for SVS!
    Ligger noen føringer her som gjør at det ikke er mulig, så om du leser hele tråden så kanskje du ser hvorfor ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •