OBE PL-serie PA høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question OBE PL-serie PA høyttalere

Hei Vurderer ett eller to par av OBE PL-2150 PA-høyttalere som erstattning til mine Cerwin Vega 1515, i tillegg ville jeg hatt ett par av OBE PL-18W. Er ikke tilfeldig noen som har kjennskap til disse høyttalerene og kunne fortelle om de virkelig gir så mye valuta for pengene som de tilsynelatende gjør, samt fortelle litt om lydkvaliteten kontra CW 1515? (grunnen til utskiftningen er at de stort sett blir brukt i ett lokale, og 1515 er ikke særlig transportvennlig, og vil heller ikke slite de ut med transportskader, kort sagt er Pa tingen til mitt bruk, men er redd for å bevege meg innpå fulltone Pa i frykt for å bli skuffet over lydkvaliteten i forhold til 1515)

NB! Høyttalerene finnes på KSL Studio Import

Newcomer fredriik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg har kjøpt et par OBE PL-2150, de er absolutt til å anbefale, billig og bra, eneste jeg savner er en ordentlig mellom tone.

De spiller høyt, med ordentlig god trøkk i bassen.
    Likner veldig på Cervin vega dobbel 15".

Men tror alike vell CV spiller bedre, men er en del dyrere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppers! Jeg har allerede bestemt meg for disse høyttalerene, det blir ett par + ett par av PL 18w eller hva de heter (subbene i samme serien). Og svarer de til forventningene vil jeg ha ett sett til litt senere. Cerwin vegaene er solgt, kjøper skal betale og hente dem på onsdag, da blir det bare vel en 1000 lapp å legge ut for dette høyttalersettet.
    Har en bekjent som mener han hadde hørt PL-2150 spille alene i ett lokale, og sa de var sinnsyke, men alt er da relativt. De er jo slett ikke dyre, så hvis dem gir valuta for pengene er mye gjort, blir bedre å drasse rundt på det nye oppsettet (PA) en hva det ville vært å dra rundt på cw1515 iallfall :-)

Siden jeg skal kjøre de ilag med 18", blir det vel deling på 120HZ med aktivt delefilter, da slipper 2150'ene spille den tyngste bassen, noe som forbedrer mellomtoneregisteret. Har hørt at fulltonehøyttalere, eller topper kan ha en tedens å slite litt om de må spille hele frekvensområdet, derfor lurt med subber og deling på frekvensområdet.

Hva forsterker du kjører på dine PL-2150 da? Og effekt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •