Vurderer KEF KHT2005.2 (Satelittsystem)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer KEF KHT2005.2 (Satelittsystem)

Jeg vurderer et slikt "satelittsystem" for å få stua litt penere, samt en mer homogen klang mellom høyttalerene. Nå er det litt ymse merker som er blandet i oppsettet. Har jo sett at KEF2005 har fått mange bra anmeldelser i seg selv, og nå har den kommet i ny versjon KHT2005.2. Har også hørt litt på 2005 versjonen og syntes den låt meget bra. Er dog litt redd for at allt for mye av "trøkken" vil forsvinne i forhold til mine Dali109 høyttalere (4x10") som jeg har nå. Men vet jo at jeg vil få andre kvaliteter som ikke Daliene ikke kan tilby. Samt at recieveren (Sony DA50ES) vil få mere strøm tilgjengelig til kanalene med en aktiv subwoofer.

Er altså ute etter å fiske litt etter folks synspunkter på slike høyttalere.
    Synspunkter og tips som vil gjøre det lettere for meg og ta en avgjørelse.

Pål

PS. Her er pressemeldingen fra KEF om den nye versjonen:

NEW KEF HOME CINEMA

SPEAKER SYSTEM LAUNCHED

Updated and Improved KHT2005

with No Price Increase!

KEF Audio has announced details of a stunning, updated and improved version
    of the futuristic, world-renowned, multi-award winning KHT2005 5.1 Home
    Cinema speaker system.

The new KHT2005.2 - version two of the KHT2005, which it replaces - builds on the outstanding success of its predecessor, with the same sleek,innovative looks and convenient proportions, but includes significant improvements, including a new choice of finishes, all at no extra cost. The five satellite speakers (available in either soft black or a fresh silver finish to blend with DVD Players, TVs and Audio-Video equipment) each feature a newly-developed 19mm metal dome tweeter incorporated into the Uni-Q® drive unit array, with extended frequency response to 27kHz. There is
    also a new cable management system built into the foot of the speakers for easier set-up. With four satellites in front and rear surround mode, the
    fifth satellite acts as a perfect centre-channel speaker, positioned
    horizontally either above or below the TV monitor. atellites are available
    individually to expand the system to 6.1 or whatever configuration is
    required. They will cost just £99.99 each.

The subwoofer (now available in black or silver finish) has an increased
    output of 10dB at 30Hz from a 250mm (10") long throw bass drive unit (the earlier version of the KHT2005 used an 8" unit) and includes a 250watt amplifier in a sealed box design (the previous unit was ported). This latter feature yields the benefit of a much cleaner, more detailed bass output. There is a Cinema/Music switch setting for added low frequency output when watching films and a Variable Slope Switch (12dB or 24dB) to aid integration with the satellites. There is also a Ground Lift Switch - to break possible ground loops, which might cause hum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har bestem deg, men....

Det blir feil å sammenligne Dali 109 og Kef 2005.2

De er jo lagd til 2 foskjellige formål.

Hvis du er så glad i Dali'ene så anbefaller jeg C1000 senter og 2002 til bakhøytallere. Det er morro !

Du vil kanskje få litt mere (bedre) diskant i Kef'ene, men liker du Dali lyden kan ikke disse sammenlignes (mere trøkk). Det er jo fysiske lover inne bilde her også. Størrelses messig tenker jeg.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter KEF 2005 (første utgave), hvor jeg bytta inn sub'en mot en bedre. Kan anbefale det på det høyeste.

Trøkket du nevner, hva sikter du til... buldrebass? Jeg har hatt KEF Reference, og plagdes med de med "rot" i lydbildet på grunn av form mange elementer. UniQ prinsippet til KEF er utrolog mht punktkilde/detaljering. Dessuten er det skikkelige mellomtone elementer som går ned til ~80 Hz +/- 3db. Koplet med en god sub er det virkelig bra. Sub'en i v1 utgaven var dårlig...

Hvis det er bass en vil ha, monter 5 15" rundt i rommet... Hvis en liker kvalitet mht posisjonering av detaljer i rommet, er UniQ fantastisk. Anbefales!!!

(Benytter selv Sonus Faber i Stereo'en og synes ikke KEF'ene er dårlig til kino og stereo)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •