Noen som har Dali CDoncept 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har Dali CDoncept 6?

Noen som har concept 6 her og kan anbefale dem videre?Hovedsaklig til film men også litt musikk.Skal selvfølgelig kompletteres med en sub i tillegg siden det sikkert ikke er det helt store basstrykket i dem.
    Har vurdert dem en stund nå men enda ikke fått dratt meg til hifiklubben og hørt på dem.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv et par Concept 2 som bakhøyttalere (Det er identiske elementer som sitter i Concept 6) og jeg synes de låter helt forferdelig til musikk. Kjøpte de ene og alene til bruk i surroundkanalene; av ren nyskjerrighet koblet jeg de opp i front, men ble så skuffet at jeg nesten kvittet meg med de. Som bak kanaler fungerer de dog utmerket:-)

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par fram til nå nylig. Hadde også sub, men byttet de ut pga det var for lite trøkk. Gode høytallere i den prisklassen men er litt pinglete.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde heller gå for concept 8 kansje?men det er vel en ht som trenger en kraftig forsterker?
    har ikke så stor stue som de skal stå i og det er mest film og tv det går i.en sjelden gang musikk.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann jeg hadde Consept 6 tidligere og syntes de var helt ok til prisen, du MÅ ha sub ved siden av men IKKE Consept sub hvis de også skal brukes til musikk, der blir den for treg.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en bra høytaler til en grei pris, men mangler trøkk... med maks pådrag, har den til og med greit med bass... suplert med en xtz, tror eg det vil bli veldig bra....
    spiller faktisk overraskende høyt også.... trenger ikkje så veldig stor forsterker for å spille bra, men er mye å tjene på en kraftig forsterker.....

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har vurdert dem en stund nå men enda ikke fått dratt meg til hifiklubben og hørt på dem.
    Da syntes jeg du skal dra deg til hifiklubben å få hørt dem :-D

En høytaler som er fullt på høyde med andre ting i den prisklassen. Du kan få masse liv i disse. Som sagt før, de er ikke tunge å drive, men skal de utnyttes fullt ut, er det nok glad i litt watt ja. blir mye mer behagelig å høre på med en gang.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Da syntes jeg du skal dra deg til hifiklubben å få hørt dem :-D

En høytaler som er fullt på høyde med andre ting i den prisklassen. Har hatt disse selv tidligere. Du kan få masse liv i disse. Som sagt før, de er ikke tunge å drive, men skal de utnyttes fullt ut, er det nok glad i litt watt ja. blir mye mer behagelig å høre på med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de skal brukes aller mest til film,bare av og til til musikk og da heller ikke så fryktelig høyt da det er småfolk like rundt hjørnet her
    har en yamaha på 5X100watt som må holde en stund til før det eventuelt blir en større kraftpakke.

tenkte ogsåjeg skulle kjøpe med en sub,har tenkt litt på dali basic 100,noen som har kjennskap til den?eller anbefalinger til en annen sub til rundt 3000,-?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha'en holder nok helt sikkert på de høytalerne, til det du har tenkt å bruke de til. Så kan du jo spe på med ekstra effekt etterhvert, hvis du finner ut du vil det.

Uten å ha hørt de selv, så har jo både SVS og XTZ subbene fått mye skryt her på forumet, ligger vel rundt den prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt B&W Dm684 istedenfor concept 6.
    Venter bare på at de skal komme
    Litt spent på om yamahaen klarer det,hvis ikke må jeg vel på forsterker jakt også
    en kompis av meg brukte en yamaha hakket mindre enn jeg har på b&w 604 tror jeg det var,hvertfall ett element mer enn på 684 og det fungerte ganske greit.
    har også investert i center i samme serie så dette tror jeg blir bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •