Fra CLSC 10 til CLS 12 med HK 970?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra CLSC 10 til CLS 12 med HK 970?

Hei!

Jeg vurderer å oppgradere fra mine CV CLSC 10 som jeg kjøpte i 2006, til CV CLS 12. Vil min HK 970 greie å dra CLS 12? Ser at hifiklubben.no oppgir både CLS 10 og CLS 12 til 4 Ohm, mens bak på mine CLSC 10 fra 2006 står det 8 Ohm. Har CV endret Impedansen, eller er ikke CLS og CLSC samme serie? Ser også at bassen går 10Hz dypere på CLS 12(28-20.000) en på CLS 10.(38-20.000) Stemmer virkelig dette?

Og en ting til: Bak på forsterkeren min ser jeg at jeg kan bruke 4 høyttalere samtidig, sålenge alle er 8 Ohm. Vil jeg kunne bruke f.eks mine gamle CLSC 10 bak og CLS 12 foran (om de er 8 ohm da) uten noen negative virkninger på høyttalerne?

Ble kanskje litt rotete post :-P På forhånd takk.
    mvh. Remi

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjekket rundt både på CV's hjemmesider og i diverse CV kataloger uten å ha blitt noe klokere. Var innom hifiklubben å forhørte meg, men de greide visst ikke å komme til enighet, så jeg sitter fortsatt igjen uvitende. Mulig det er jeg som er dårlig til å lete, men jeg kan verken se det står hvilken impedans de forskjellige modellene har, eller om min HK 970 drar CLS 12 på CV's hjemmesider heller.

La også merke til at i spec-sheetet til CLS 12 så er det oppgitt 32Hz-20Khz mens hifiklubben oppgir 28Hz-20Khz. (?) Har sett produsenten oppgi feil spesifikasjoner før (Samsung, Toshiba, Sony) så jeg vet ikke helt hvem jeg skal stole på nå. Håper hifiklubben har oppgitt riktig denne gangen :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump bump. Ingen som vet noe? :?