JBL ES150P og Pioneer LX50 Reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question JBL ES150P og Pioneer LX50 Reciever

Hei.

Jeg lurer på et par ting når det gjelder instillingene. Har kjøpt en 5.1surround (JBL ES80 pakken) på soundgarden samt Pioneer LX50 Reciever.
    Jeg har nå kjørt MCACC på recieveren (kjører 5.1 surround), men jeg har gått inn å gjort noen endringen manuelt. Satt bakre til SMALL og Front til LARGE samt Subben til PLUS. Syntes allikevel at det ikke kommer noe trøkk i Front høytalerene på Stereo!!? Virker som at den ikke sender ut noe bass til fornt, men kun til Sub! I tillegg når jeg ser på TV virker det som om at delayen på subben er for stor. Bassen henger liksom etter når jeg eksempelvis ser på MTV. Er det noen instillinger jeg kan gjør for å endre på dette?

NÅr det gjelder instillingene på baksiden av subben er det ulike valg. En er volumet, det er greit. En annen instillingen er Crossover/HZ'en. Hvilken innstilling bør jeg ha på denne? Lav Hz gir de lave/dype tonene...? Men mest av alt har man valget på bryter Normal/LFE omkobler. Ved Dolby Digital skal denne stå på LFE? Hva bør denne stå på? Samtidig har man valget for Fase 0/180. Har skjønt at denne ikke har noen funksjon dersom LFE er instilt.??

Har i tillegg en Pioneer LX dvd spiller. Når jeg ser på film, hvilken instilling er den beste? Dolby Digital / DTS etc....:?

Vet det er mye spørsmål, men vil helst ha ut det beste av det nye anlegget mitt... Setter utrolig pris på tilbakemeldinger!!!!

Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmm... jeg har ES pakken til 10000 på soundgarden, men jeg har en Harman/Kardon AVR255 forsterker da...

Jeg fikk veldig mye hjelp i tråden min: http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...e-sprengt.html

Du skal kunne finne en del svar der
    Jeg byttet ut subben min da til ES250P da, jeg merket en god del mere forskjell!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •