Russeanlegg pakke - skikkelig trøkk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Russeanlegg pakke - skikkelig trøkk?

Hei.

Har fått tildelt pakke for et inneanlegg pakke til russebussen vår - 2009.
    Henvender meg til dere med peiling om hvilket valg som er det lureste eller om det ikke er noe lurt valg uansett.

Her er de to tilbudene:
    --------------------------
    Pakke 1:
    4 Stk jbl eonG2 Aktiv
    2 Stk Peeker sound 18” sub Aktiv
    1 Stk CdMix2 Mikser og cd spiller
    1 Stk Limiter

55*000,-
    Pakke 2:
    4 Stk Jbl eonG2 Aktiv
    1 Stk Jbl 18” Sub Aktiv
    2 Stk Jbl 15” Sub Aktiv
    1 Stk CdMix2 Mikser og cd spiller
    1 Stk Limiter

55*000,-

Da er det for det meste spørsmål om høytalerene JBL eonG2 gir bra lyd, nok til at man får vondt i øra når man sitter inni en buss
    Og om man skal ha 2 15" subber og 1 18" eller bare 2 18" sub.

Setter pris på alle svar og kommentarer på prisen på disse pakkene er også, er det verdt det?

-Herm

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha tingene inne i en buss? da finnes det bedre alternativ. Syns jeg da! Da ville jeg heller brukt 50000kr på et skikkelig "bilanlegg" inni bussen.

Men for all del, JBL kan sakene sine. Men jeg ville gjort ting annerledes inne i en buss . Skal dere ha anlegget ut på "stands", da blir det litt annerledes igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror man får mer trykk billigere hvis man kjøper bil-audio, ja. Kanskje noe Rockford Fosgate subber hadde gjort seg? Eller Cerwin Vega?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså,

Spørsmålet mitt er om dere skal spille ute på "stand" eller mere for dere selv og de som er rett rundt dere.?

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de sier de skal ha et inneanlegg, så renger jeg med det er til eget bruk .... dog, klart, slik kan vises på stand, men jeg oppfatter ikke spørsmålet slik.

Men det som er mest interessant er hvordan dere har tenkt å drive anlegget (samma pokkern om det er snakk om PA eller bil). Agregat på pa? bussens dynamokapasiteter på bilanlegg? 24V?

Et PA vil spille mye høyere enn et bilanlegg hvis man ikke tenker bare på bass, men jeg har for meg at arealet i en buss vil bli for lite til et PA for å få best utnyttelse. I såfall ville jeg nesten ha satset på "små elementer"... 12" basser...

Jeg har nesten tro på en kombinasjon!
    Bil subbber i bunn og PA-topper på resten! Alt drevet av bilstereoforsterkere. Dette høres sikkert helt rusk ut for mange, men har en del erfaring med både PA og bil, og PA spiller jævli høyt, men bilsubber er (tross alt) laget for å lage mye bass på lite areal (PA, skal jo lage mye bass på stort areal). Dessuten vil nok bilsubber spille mye dypere enn PAsubber, spesielt i en buss. Hvis dere går for bilsubber, ville jeg gått for flere 15". Det kommer litt på hvor mye strøm dere har, men jeg ville satset på Cerwin Vega Vmax 15", da disse gir mye for pengene! Men Det kommer an på strøm og prereferanser.

Men strøm har alt å si her. Kom med mer info, så skal vi se hva vi kan få til. Sats uansett på lettdrevne PA-topper (8ohm). Laney har pa-topper som gir MYE lyd for pengene i alle fall (har et sett Laney CC12). B52 lager fet PA, samt Cerwinsky labs også, men dette koster mer.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kan svare på noe ...

Strøm: Kommer til å ha et aggregat hengende etter bussen i tilhenger, hva slags strøm dette aggregatet skal gi vet jeg ikke. Regner med at det blir standard - elektriker må fikse slike ting for oss.

Vi har planer om å ha de bygd inn bussen ved siden av en bar i midten og bak i bussen. Om dere har sittet i en russebuss tidligere så skjønner dere kanskje hva jeg mener.
    Så vil vi kjøpe et eget uteannlegg med en del flere kasser som kan spille på tryvann etc.

Men med bilstereo høytalere vil man oppnå det som er viktig for mange russ - en så sykt høy lyd at man må gå med ørepropper for å være der på maks volum uten at høytalerene sprenger selvsagt.

Setter pris på all hjelp, ikke alt like forstårlig for en noob, men tar til meg alt.
    -Herm

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert: Den Jbl pakken vil spille høyt!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du oppgir ikke hvilke modeller det er snakk om, bare serie.
    eon er kompakte monitorer. hvor høyt i frekvens spiller subbene f.eks?
    et "problem" med en slik løsning kan vær at du får mye bass under 100hz, og lite over. som kanskje resulterer i kjedelig driv i musikken.. ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •