får lyd og ikkje rein bass ut av audiomoods sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

får lyd og ikkje rein bass ut av audiomoods sub?

hei.nett kjøpt meg en audiomoods sub.men får lyd ut av den når de synger og snakker på film og ikkje rein bass?har prøvdt med sånne rød og hvite kabler.har nett kjøpt meg en coaxial kabel,men med samme resultat?den er aktiv,har prøvdt og juster osv osv men uten held.er det noen som kan hjelpe meg?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet Hvis du beskriver hvilken forsterker du har, hvordan du har koblet det, så er det lettere for noen her å svare på hva som er eventuelt er galt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.takk.eg har koblet de til med de rød og hvite kabelen direkte til sub utgangen på forsterkeren.har prøvd og bruke den coax kabelen på lfe output men samme skjer der og.har hatt coax kabel før på sub og det har ikkje vert noe gale med.forsterkeren eg har er en technics.SA-DX940.men har ikkje fjernkontroll til den heller.er sourround forsterker.har prøvdt alt uten om en THX sub kabel.men man skal jo ikkje ha snakking og musikk utfra suben,den skal jo bare sende rein bass den.må eg ha fjernkontrollen får og juster det på forsterkeren?håper det var et greit svar.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det ikke er aktivert noe delefilter på sub-utgangen på forsterkeren, uten at jeg kjenner denne spesifikt. Det er nok en fordel med fjernkontroll her for å få satt det opp riktig. Det du kan gjøre så lenge er aktivere crossover på sub'en, og sette denne til f.eks. 80 Hz. Da skal den kun spille de lave bass-tonene i musikk og film.

Edit: la ikke merke til svar på andre post

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Høres ut som det ikke er aktivert noe delefilter på sub-utgangen på forsterkeren, uten at jeg kjenner denne spesifikt. Det er nok en fordel med fjernkontroll her for å få satt det opp riktig. Det du kan gjøre så lenge er aktivere crossover på sub'en, og sette denne til f.eks. 80 Hz. Da skal den kun spille de lave bass-tonene i musikk og film.

Edit: la ikke merke til svar på andre post

her er det som står om suben.

Tekniske data

Farge: sort med trestruktur
    Aktiv subwoofer
    Kassekonstruksjon: Bassrefleks
    Forsterker: AM pro - klasse D
    Innganger: Lavnivå (RCA), LFE (RCA) og høynivå
    Utganger: høynivå med delefilter
    Frekvensområde: 28-180 Hz
    Delefrekvens: Justerbar på lavnivå. Fast 75 Hz på høynivå
    Forsterker: 220 Watt max (150 Watt RMS)
    Det medfølger bein til å skru på.
    Vekt: 25 kg
    Merke: audiomoods

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.eg får en ny forsterker i morgen så får eg som om eg får det sånn som det ska vere.takker for all hjelpen eg har fått

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den crossover-bryteren på bildet... hva står den på til deg?
    Har en mistanke om at denne står for "høyt" (samme hva slags inngang du bruker i såfall).
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    den crossover-bryteren på bildet... hva står den på til deg?
    Har en mistanke om at denne står for "høyt" (samme hva slags inngang du bruker i såfall).
    hei.den står på 40 hz,det aller laveste.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en Audiomoods sub men 8" utgaven, fikk den på Gooba til 255,- og tenkte å bruke den på byggeanlegget i kjelleren.

Forsterkerdelen er litt annerledes oppbygd på min, bryterne er plassert litt forskjellig men alle bryterfunksjonene ser ut til å være like. Jeg hadde samme problem som deg og kunne heller ikke høre noe særlig forskjell på satelittene om filteret fjernet noe av bassen. I det hele tatt så virker høynivå-delen (høyttalerterminaler inn/ut) av filteret er laber kvalitet (hadde forsåvidt ikke de store forventningene heller...), det virker som filteret kutter veldig slakt fra delefrekvens og nedover/oppover. Jeg har derfor flyttet den opp i stua og satt den under hjørnebordet og bruker den på sub-utgangen på receiveren.

Jeg er dog plaget av brum, men lager muligens en ny tråd om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor delefrekvensvelgeren på din sub ikke fungerer vet jeg ikke.
    Det beste er uansett å sette en delefrekvens på reciveren.

Her er bruksanvisningen til den gamle reciveren din :

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/SADX940.PDF

På side 17 og utover står det om speakersetup.
    Bla hvordan man kan sette opp delefrekvenser. På denne reciveren kan man kun velge mellom 100,150 eller 200Hz. Tipper din står på 200Hz, og at det bare er snakk om et 6dB filter. Da vil man kunne høre stemmer ol.

Gå inn på setup menyen ( Hold inne speaker A og B knappene på reciveren så dukker menyen opp ) å sett delefrekvens til 100Hz.

Uansett. Ser du snart får ny reciver. Da må du også finne ut hvordan man setter opp delefrekvenser ol.

Lykke til !

Jeg er dog plaget av brum, men lager muligens en ny tråd om dette.
    Brumming kommer som oftest av dårlig skjermede signalkabler som ligger for nært en strømkabel. Da vil man kunne plukke opp vekselstrømsfrekvensen ( 50Hz ) noen som høres ut som brumming.

Rydd opp i kabelsalaten så forsvinner sikkert støyen. Skjermede kabler hjelper også på.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brumming kommer som oftest av dårlig skjermede signalkabler som ligger for nært en strømkabel. Da vil man kunne plukke opp vekselstrømsfrekvensen ( 50Hz ) noen som høres ut som brumming.

Rydd opp i kabelsalaten så forsvinner sikkert støyen. Skjermede kabler hjelper også på.
    Hva, er du så frekk å insinuerer at jeg ikke har orden i salaten min??? :twisted: Ok, joa, må nok innrømme at det kanskje kunne vært litt mer ryddig, og det ligger en lampeledning sammen med kabelen ca en meter elns. Dessuten har jeg kun en 10 m kabel fra Clas, så det kan sikkert ligge noe der. Men så langt har jeg kun registrert brum når receiveren er avslått, så fort jeg skrur den på forsvinner brummen. Trur eg, jeg må sjekke dette nærmere for å bekrefte det.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis fronthøyttalerne dine er satt til small så vil jo også frontsignalet sendes til suben, og da vil du få prating i subben din hvis delefrekvensen er satt litt høyt.

Det er vel også enkelte DVDer som sender litt av hvert ut på LFE. Har du prøvd med flere?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.prøvde det,men funket ikkje du.er så dritt lei av at den ikkje ska funke.nei er noe billigt skvip tenker eg,bare hive ut av vinduet ikkje noe ant å gjøre.pioner suben eg hadde før va det bare plugge kabelen i så funket den som den skulle.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som kan anbefale en bra sub til meg.som eg kan bruke en subkabel på uten å få lyd igjenom suben?kjøper meg ny isteden for.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke kun er de dype frekvensene i stemme/musikk som blir gjengitt? Alle typer musikk og alle stemmer har en eller annen form for utslag i de nedre oktaver også. Hvis dette er tilfellet er det nok ikke noe galt med kretsen din, men muliggens noe høyt volum på subben (som kan gi et inntrykk av at den spiller noen toner den ikke skal spille)

Harald

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Sikker på at det ikke kun er de dype frekvensene i stemme/musikk som blir gjengitt? Alle typer musikk og alle stemmer har en eller annen form for utslag i de nedre oktaver også. Hvis dette er tilfellet er det nok ikke noe galt med kretsen din, men muliggens noe høyt volum på subben (som kan gi et inntrykk av at den spiller noen toner den ikke skal spille)

Harald
    hei.ja hviste eg skrur ned på gain er det ikkje der,men da får eg ikkje bass.eg har ikkje så veldig peiling på sånnt.men suben eg hadde før va bare å kjøre subkabelen i og så var det rein bass.men er veldig irreterende,nett kjøpt nytt anlegg til 5000kr så får eg ikkje den suben til å fungere som den skal.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den funker noelunde med de røde og hvite kablene,men eg vill ha det digitalt sånn som eg hadde før eg.er ikkje den LFE output digitalt da?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen hehe.vist eg bruker sånn y-split eller hva det heter,vill den funke da kansje?er litt desparat til å få den til å funke vettu hehe

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    den funker noelunde med de røde og hvite kablene,men eg vill ha det digitalt sånn som eg hadde før eg.er ikkje den LFE output digitalt da?
    NEi

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    NEi
    hei.oki.takk for svaret.men hva er den LFE output til da?hva kabler kan eg bruke på den LFE output da?har prøvd alt nå:@ så er litt forbanna her serru hhe.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •