får lyd og ikkje rein bass ut av audiomoods sub? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.det var akkurat xtz sin 10.16 eg tenkte på vettu hehe.ka forsterker anbefaller du da?må ihvertfall ha 130 watt.eg merker den eltax forsterkeren ikkje helt fungerer som den skal.men man må prøve og feile her i verden før man finner den riktige hehe.
    hvorfor må den ha 130 watt?
    watt har egentlig meget lite å si.
    hvordan høytalere har du?
    har f.eks denne Denon Avr 1908 | FINN torget

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    hvorfor må den ha 130 watt?
    watt har egentlig meget lite å si.
    hvordan høytalere har du?
    har f.eks denne Denon Avr 1908 | FINN torget
    har disse høytalerene Pure Acoustics hjemmekino høyttalerpakke XTI100BLACK - billig hos elprice.no

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse har jeg aldri hørt om, så hvordan forsterker som passer til dem er jeg meget usikker på.
    men for 3000,- finner du masse brukt ,
    og har du ikke behov for Hdmi så får du enda mer for pengene

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse har jeg aldri hørt om, så hvordan forsterker som passer til dem er jeg meget usikker på.
    men for 3000,- finner du masse brukt ,
    og har du ikke behov for Hdmi så får du enda mer for pengene
    nei hdmi har eg ikkje brukt for enda.men eg skal ihvertfall spare opp til et sjikklig bra anlegg på roundt 30-40 tusen.da bør eg få det kanonbra vill eg tro hehe.håper eg hehe

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei hdmi har eg ikkje brukt for enda.men eg skal ihvertfall spare opp til et sjikklig bra anlegg på roundt 30-40 tusen.da bør eg få det kanonbra vill eg tro hehe.håper eg hehe
    hvis du skal bruke 30-40 K, så er det bare å kjøre på.
    da får du mye snader .

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke 30-40 K, så er det bare å kjøre på.
    da får du mye snader .
    ja blir vel 1 år før eg har spart så mye.men kommer med bilder her når eg har kjøpt for30-40k.like greit å kjøpe det sjikklig når man først er i gang vettu.men eg skal ha noe som får naboen til å ringe purken når eg spiller heheh

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svensken.ska eg gå til hifi klubben når eg kjøper for 30-40 k i anlegg.har du noen tips om det?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svensken.ska eg gå til hifi klubben når eg kjøper for 30-40 k i anlegg.har du noen tips om det?
    det kommer helt ann på hva slags høytalere/forsterker merke du ønsker.
    bare husk at hifi klubben har ikke alt som er best. finner mye som er bedre i andre butikker .

hva slags musikk hører du på?
    hva ønsker du anlegget skal gi deg? sykt trykk? eller mer lyd kvalitet?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer helt ann på hva slags høytalere/forsterker merke du ønsker.
    bare husk at hifi klubben har ikke alt som er best. finner mye som er bedre i andre butikker .

hva slags musikk hører du på?
    hva ønsker du anlegget skal gi deg? sykt trykk? eller mer lyd kvalitet?
    er litt forskjelig,techno,rolig musikk r&b.og film seffer jo et must at det må sinnsyk lyd på film

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt forskjelig,techno,rolig musikk r&b.og film seffer jo et must at det må sinnsyk lyd på film
    da er nok klipsch noe å anbefale.
    de står det mye om her på avforum.
    f. eks: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-kjope-22.html

virderer klipsch sterk selv. skal ta en større oppgradering av høytalerne ;P

da kan vel en yamaha rx-v1800 være et godt receiver valg

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er nok klipch noe å anbefale.
    de står det mye om her på avforum.
    f. eks: http://avforum.no/forum/produkt-pris...-kjope-22.html

da kan vel en yamaha rx-v1800 være et godt receiver valg
    oki.da blir det nok sikkert det.men er no 1 år til eg har 40k.den tid den glede

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.da blir det nok sikkert det.men er no 1 år til eg har 40k.den tid den glede
    hehe, vet hvordan du har det.
    sitter her selv å venter på at pengene "fosser" inn

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, vet hvordan du har det.
    sitter her selv å venter på at pengene "fosser" sin
    hehe.har allerede 4000kr på sperra konto som er spart opp.skulle vunnet i lotto.men er ikkje så heldig,så da blir det sparing på høyeste grad hehe

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne forsterkeren TonArt • Onkyo TX-NR905 om den passer til den høytaler pakken? TonArt • Klipsch RF 62 Høyttalerpakke

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill det si at eg får ikkje suben når eg spiller film i stero

takk den funkermen vill jo heslt ha den aktiv da?hvorfor kan jeg ikkje få den sjikklig igjenom kabel da?.er det ikkje delefilter på suben?ska vere det etter det de sa på gooba.men uansett kjøper meg en ny.funker miderligtid.eg har dysleksi så skrivingen blir ikkje sjikklig hehe.men det funker ihvertfall.kan du anbefalle en sub i 3000kr klassen.som du vet funker uansett hvilken reciver man har?
    Altså, først, som hygen siger blir delefrekvensen låst til 75 hz, så ikke det, beklager.
    Så, jeg tror du må opplyses om hvordan ting virker før du løber ut og kjøber noe annet.....
    Din subwoofer ER aktiv (en sub er aktiv om den har innebygget forsterker), og hva en "skikkelig" kabel er for noe vet jeg ikke helt, men du er på bærtur her.
    Der er en del forskjellige måter å tilkoble en subwoofer på, én er med en rca kabel fra LFE ut på receiver til LFE INN på subwoofer, men da får du KUN bass når du spiller en film, musikk dvd eller multi kanals sacd når dette inneholder en LFE kanal. Vanlige cd plater har ikke noen LFE kanal. Dette er måten du har koblet det sammen på, derfor får du ikke bass ved vanlige cd plater......

En annen måte er med PRE OUT eller SUB OUT fra receiveren, men da må du sikkert inn å justere i receiverens bass meny for å oppnå ønsket resultat.

En tredje måte er å koble høyttaler kabler fra ENTEN receiverens FRONT Left/Right høyttaler terminaler ELLER fra høyttalerens terminaler til de samme høyttaler inngange på subwooferen. Når du gjør dette er subwooferen selvfølgelig stadig AKTIV. Det er ikke din receiver der driver subwooferen, den bruker bare signalet fra høyttaler terminalene og forsterker det selv opp med sin innebygde forsterker. Denne måten å koble det sammen på har den fordel at uansett hva du spiller av lyd, cd, film, radio, hvasomhelst, da vil subwooferen spille med.........og ja, også ved film. men, som sagt, ved film, vil du ha det fulde utbytte av LFE kanalen MÅ du koble til en rca kabel til LFE INN som jeg skrev før.
    Det er veldig viktigt du lærer hvordan ting virker, ellers får du ikke det fulde utbytte av utstyret ditt jo.....subben spiller BARE det den får beskjed om via receiverens meny, eller hvordan den er koblet opp, så ikke skyld på subben om den ikke spiller bass, enten har du koblet feil, justert feil i menyen, eller forventer LFE ved vanlige cd´er og det går ikke.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Altså, først, som hygen siger blir delefrekvensen låst til 75 hz, så ikke det, beklager.
    Så, jeg tror du må opplyses om hvordan ting virker før du løber ut og kjøber noe annet.....
    Din subwoofer ER aktiv (en sub er aktiv om den har innebygget forsterker), og hva en "skikkelig" kabel er for noe vet jeg ikke helt, men du er på bærtur her.
    Der er en del forskjellige måter å tilkoble en subwoofer på, én er med en rca kabel fra LFE ut på receiver til LFE INN på subwoofer, men da får du KUN bass når du spiller en film, musikk dvd eller multi kanals sacd når dette inneholder en LFE kanal. Vanlige cd plater har ikke noen LFE kanal.

En annen måte er med PRE OUT eller SUB OUT fra receiveren, men da må du sikkert inn å justere i receiverens bass meny for å oppnå ønsket resultat.

En tredje måte er å koble høyttaler kabler fra ENTEN receiverens FRONT Left/Right høyttaler terminaler ELLER fra høyttalerens terminaler til de samme høyttaler inngange på subwooferen. Når du gjør dette er subwooferen selvfølgelig stadig AKTIV. Det er ikke din receiver der driver subwooferen, den bruker bare signalet fra høyttaler terminalene og forsterker det selv opp med sin innebygde forsterker. Denne måten å koble det sammen på har den fordel at uansett hva du spiller av lyd, cd, film, radio, hvasomhelst, da vil subwooferen spille med.........og ja, også ved film. men, som sagt, ved film, vil du ha det fulde utbytte av LFE kanalen MÅ du koble til en rca kabel til LFE INN som jeg skrev før.
    Det er veldig viktigt du lærer hvordan ting virker, ellers får du ikke det fulde utbytte av utstyret ditt jo.....subben spiller BARE det den får beskjed om via receiverens meny, eller hvordan den er koblet opp, så ikke skyld på subben om den ikke spiller bass, enten har du koblet feil, justert feil i menyen, eller forventer LFE ved vanlige cd´er og det går ikke.
    hei.beklager at eg er litt ny innen lyd da.som sagt eg har ikkje hatt en sub med phono innganger.eg har ikkje noen LFE utgang på reciveren min.eg har sub utgang på den om det er LFE utgangen vet ikkje eg.har prøvdt på pre-out,men fikk ikkje til og funke der heller.så eg vet ikkje,sånn er det.noen kan og noen kan ikkje,men lærer damed hjelp fra andre.så eg koblet de til front høytaleren.og da fikke eg stille inn på gain og crossover,og da klarete eg å få vekk snakkingen og musikken i suben,så nå får eg bassen som eg ska ha.og kordan man justere i receiverens bass meny eg,har sett i manulen,men så ikkje noe om det,eg vet det er sånn bass bass db,men den har heller ikkje funket,så vet ikkje eg.har en eltax AVR-900 receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva ohmen og watten(RMS) er på de høyttaler utgangene på audiomoods subforsterkeren

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest tråden og er heller ikke kjent med Audomoods sub.

Om du har vurdert å kjøpe en slik vil jeg heller anbefale en av subwooferne fra xtz. - Eller at du finner deg en brukt subwoofer på bruktmarkedet fra en anerkjent produsent.

Men regner med at dette er høynivå inn og ut der man kan hente signal til subwoofer og sende lyden videre ut til høyttaler. - Noe man kan benytte hvis man ikke har dedikert subwooferutgang på reciver / forsterker.

Altså, tviler sterkt på at det er noen innebygget forsterker til å drive eksterne høyttalere i sub. ampen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

skal kjøpe meg en audiomoods - Sub 8 - aktiv subwoofer 150W ifra inbao men er det så lurt? er det en skikkelig sub??

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordpover
    skal kjøpe meg en audiomoods - Sub 8 - aktiv subwoofer 150W ifra inbao men er det så lurt? er det en skikkelig sub??
    hei.velkommen.eg ville heller gått for en xtz sub isteden for,du får ikkje mye i en audimoods sub.du vil få mer fra en xtz sub.så hadde eg vert deg xtz.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •