Høytalere til Yamaha RX-V1400RDS - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller ta det som en tur

Jeg hørte forresten Klipsch RF15 på en Yamaha 1400. Det var ikke noe å rope hurra for.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om at klipsch R-serien har en dårlig bygd kasse med lite dempeull i.

til og med så dårlig at du hører kasse resonanser....

Noen som har erfart det som har hørt klipsch Rx?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!!
    Jeg har lyttet og testet en del mer, og kanskje kommet litt dypere i problemet....
    På høyt lydnivå: Det høres faktisk ikke så verst ut på rolig musikk/ i rolige passasjer på mer rocka musikk. Det er når det "tar" av det virkelig roter seg til, dvs. at det blir skarpt og virker som bassen blir borte. Det kan vel tyde på at det er dynamikken i høytalerne som er problemet?
    Dette er noe jeg har lagt merke til med disse høytalerne før også, men ikke i så ekstrem grad for å si det slik.

Litt snodig dette her, synes jeg. Er det slik at en bedre og kraftigere forsterker i større grad avslører dårlige (dårlig balanserte og lite spreke) høytalere enn billigere og svakere utstyr. Jeg trodde kanskje det ville være motsatt; at bedre forsterker kunne løfte dårligere høytalere et hakk. Her er det mer som de blir nådeløst avslørt....

Siden dynamikk tydeligvis er viktig for meg, skulle det vel være desto bedre grunn for meg til å teste ut Klipsch for de er vel ganske ekstreme på det området?

Snickers is: Hva var det som skar seg med RF-15 0g tror du det problemet blir bedre på RF-35? Og hvordan er det med den horndiskanten? Er redd den skal være for skarp/skjærende....

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg testet ut litt mer og blitt enda litt klokere….
    Jeg lånte hjem noen JBL Norhridge E 90-høytalere, og de var et skritt i riktig retning. Mye strammere og raskere bass med tilstrekkelig trøkk, og en mye bedre oppløsning og detaljgjengivelse enn jeg er vant med fra mine gamle Wharfedalehøytalere. Problemet visste seg imidlertid å være en for skrikende diskant.
    Jeg trodde en stund at ørene mine bare var borttullet etter for mange år med ulne høytalere, men heldigvis var en kamerat av meg som har gode ører hjemme i helga, og han bemerket det samme uten at jeg hadde sagt noe som helst på forhånd.
    Dette problemet med skrikende diskant er faktisk til stede på Wharfdakene også etter at Yamahaen kom i hus (la aldri merke til det før). Både JBL og Wharfedale har en form for metaldome-diskant. Kan det være der problemet ligger?
    Hvis det er problemt så kan kanskje Dali være en løsning for de har vel en ”softdome”-løsning. Utgjør dette noen forskjell i virkeligheten utenfor presseskrivenes verden?
    Det virker på meg som Yamahaen er litt sensitiv på høytalermatching, men jeg har lagt merke til at en del er fornøyd med Yamaha/Dali-kombinasjonenen. Blir ikke diskanten skrikete da på for eksempel et lydnivå på –10 dB?
    Håper på litt mer hjelp for jeg har grublet meg ganske fast….

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •