Rumperister - Hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rumperister - Hva trenger jeg?

Hei

Da jeg bor i en liten leilighet og ikke kan watte opp til ekstreme volumer, ei heller opperere med veldig mye bass har jeg litt lyst på en rumperister eller to under sofaen.

Men hva trenger jeg?

Kjører trådløs overføring til bakhøyttalere, så er jo av interesse å slippe kabler overt stuen.

At jeg i tillegg kjører et Bose Lifestyle anlegg gjør kanskje oppkoblingen vrien, men det kan sikkert løses.

Sofaen er 3 meter bred. Trenger jeg da 1 eller 2 romperistere?

Alle innspill mottas med takk. Både om hva jeg trenger, og hvilken romperister som funker.

Prisklasse: under 5k hvis mulig

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut dette selv nettopp, men har ikke bestilt noe enda. Men forslaget fra meg er følgende:

Buttkicker , sett med 2 stk rumperistere inkl forsterker

Buttkicker wireless set

Sjekket selv opp i dette , og det viser seg at buttkicker ikke sender ut av USA , så du må ordne med jetcarrier. selgeren på den første linken sitter ikke med varene selv, så han ber bare buttkicker inc sende til opppgitt adresse , så du slipper ikke unna helt uten videre , kansje du finner noe brukt. Slik jeg forstod det så va buttkicker en av de bedre merkene, og enkel å montere

Hvordan trådløse dingsen virker aner jeg ikke så det må du forske litt på selv. Men den går vel til forsterkeren, som støtter opp til 4 eneheter.

Problemet er jo at kittet (ex wireless controller, aner ikke hva den veier) veier 20 kilo, og du må betale porto, fra selger til jetcarrier, $60 (?) Jetcarrier tar ca 860,- kr for en 20 kilos pakke til norge , så kommer moms oppå dette , ca 700,- kroner hvis du slipper å betale for frakten, men det burde være mulig å klare å få settet hjem under sofaen for under 5000,- lappen totalt.

Lykke til med jakten iallefall.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail til mange Ebay selgere som ikke lister internasjonal frakt som lar seg overtale. Send en mail å spør..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du ett par shakers til kr 687,- inkl frakt, og da har du plenty til overs til en 2x100w forsterker..

AURA PRO BASS SHAKERS 4ohm AST-2B-04 NIB pair - eBay (item 200238938035 end time Jul-20-08 19:22:39 PDT)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Hei

Da jeg bor i en liten leilighet og ikke kan watte opp til ekstreme volumer, ei heller opperere med veldig mye bass har jeg litt lyst på en rumperister eller to under sofaen.

Men hva trenger jeg?

Kjører trådløs overføring til bakhøyttalere, så er jo av interesse å slippe kabler overt stuen.

At jeg i tillegg kjører et Bose Lifestyle anlegg gjør kanskje oppkoblingen vrien, men det kan sikkert løses.

Sofaen er 3 meter bred. Trenger jeg da 1 eller 2 romperistere?

Alle innspill mottas med takk. Både om hva jeg trenger, og hvilken romperister som funker.

Prisklasse: under 5k hvis mulig
    kjøp eg deg en slik, eller to viss du er litt mer ekstrem.
    AVshop.no / Clark Synthesis Tactile Sound Transducer TST239 Silver

du trenger bare en billig stereo eller effekt forsterker. ( det er avhengig om du vil ha seperat volum justering på risterene eller om de skal "følge" reciveren.
    du trenger ikkje så mye kraft.

skal selv snart bestille meg tre slike selv, tenker eg...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thebuttkicker'ne er mye bedre og presise enn de clark synthesis sakene. Disse støyer da også mye mer slik jeg har forstått det.

Skal selv nå prøve 1-2 LFE trancedusere med forsterkern, vurderer også pioneer sitt største surroundheadsett for å se hvordan kvaliteten er. Må si det frister å kunne vrenge på og kjenne ristingen i sofaen midt på natta uten at naboene reagerer.

les omtaler på ButtKicker®

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om disse earthquake greiene rister godt?
    http://www.mamut.net/controls/shop/s...id=273&gid=269

Mener å ha hørt at mye av shakerene på markedet bare rister på en frekvens, noen som vet om dette stemmer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou

Mener å ha hørt at mye av shakerene på markedet bare rister på en frekvens, noen som vet om dette stemmer?

Tror det fins både romperistere som rister på en frekvens ( Som en playstation kontroll) Og som rister på flere frekvenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører buttkicker`s. Virkelig bra saker.
    På en 3 seters soffa ville jeg brukt 2 stk for best effekt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Earthquake regnes for å være veldig bra saker...

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hjem et buttkicker (amp + 1 stk LFE shaker) sett fra ebay tidligere i uka , endte opp med å betale $500 for det , inkl frakt. Det var brukt vel å merke. Ombyggingen fra 110v til 220v var gjort på 10 minutt , og jeg er strålendes fornøyd. Frakten kom på $225 og kittet fikk jeg for $275. Nå skal en kompis også ha , og jeg skal ha noen ekstra shakere. Tenkte å maile en selger for å sjekke om vi kunne ordne go' pris nå til uka. Ordner vi noe kan jeg jo gi en lyd om noen skulle være interessert.

Bare så det er sagt så nytter det ikke å holde kaffekoppen i hånda , eller røyken i hånda når buttkickeren gjør sitt verste. Helt hinsides Jeg lo så tårene trilla første gangen jeg testa - helt sjukt

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisen er bra, er jeg kansje med.

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også med viss tilbudet er bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Count me in :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven. Så mange ja...

Jeg skal undersøke, og informere i denne tråden når jeg finner ute noe mer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nett søkt om forhandlerstatus hos buttkicker, siden jeg ikke kunne finne noen norsk importør. Da må vi da kunne ordne en ok pris og kansje en intruduksjonspris til dere som nevnte dere ville ha lengre oppe i tråden. Vi får nå se hva de sier.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Har nett søkt om forhandlerstatus hos buttkicker, siden jeg ikke kunne finne noen norsk importør. Da må vi da kunne ordne en ok pris og kansje en intruduksjonspris til dere som nevnte dere ville ha lengre oppe i tråden. Vi får nå se hva de sier.
    skulle lagt til en powerbuy på disse, viss de er så gode.
    Eg trenger tre stk shakers pluss forsterker... eg er med, viss det ikkje blir alt for dyrt.... men varierer disse i frekvens eller er den konstant???

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder interesse for å vere med på ein powerbuy!

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi venter fortsatt svar fra buttkicker..

Siden den danske importøren har argenturet for hele norden , måtte vi i første omgang hendvende oss til dem. Disse virker så trege i avtrekkeren at jeg nå vurderer å mase på buttkicker i statene og få en avtale direkte med dem, selv om jeg ble henvist til den Danske importøren. Som jeg har informert noen av dere pr pm om kommer det til å bli import av buttkicker sett UANSETT hva utfallet blir , slik dere kan bestille pr oppkrav / visa fra "oss" her i Norge. (Kommer til å selge via et allerede etablert firma med web-shop) Siden jeg ikke har fått en eneste pris enda, så kan jeg ikke si noe helt konkret , men pris fra oss kommer nok til å ligge rundt cirka cirka 5995,- pluss frakt rundt om kring i norge. Dette er kit med 1 shaker og 1 stk forsterker.

Litt info kan jeg meddele :

Har selv dette kittet , og med full guff fra forsterkeren på 1 recliner alene , så blir det for mye rett å slett Det ristet så kollosalt i transformeres at jeg ikke klarte se bildet klart Du kan stille inn low-pass frekvens på forsterkeren fra 40-200 hz, og det er også en bryter for high-pass , slik at du kan klipppe vekk de dypeste frekvensene, hvis du ønsker det. En av de som har testet stolen hos meg sier han likte dette bedre , da ristet det bare når eksplosjoner og "store" ting skjedde i lydbildet , ikke hele veien. Så klart er det også volumkontroll og alle brytere befinner seg på framsiden av forsterkeren, som forøvrig virker solid bygget.

Det kan virker som (er litt usikker) som det medfølger et kablingskit. Dette var av skikkelig kvalitet med bananplugger i forsterkerenden , og merkedet spader på den enden som skulle inn i shakeren. På sharkeren så var de forskjellige terminalene godt merket og bygget inn med god avstand slik at korslutning blir en umulighet. Det er også standard Phillips 2 (stjernejern) på terminalene så du kommer lett til og du får strammet godt.

Det viser seg også at selve shakeren har innebygget thermal-protection , så den slår seg av når den blir for varm. Dette skjedde ved overdreven bruk og har aldri skjedd ved normalt bruk. (Ja , jeg har testet)

Buttkicker har selv testet å "bunne" en av shakerene , og åpnet den for å se etter skader på elementet , men kunne ikke finne noen , og skriver selv at det ikke skal ha noe å si om shakeren "bunner" av og til.

Alt i alt så virker dette som et SOLID og skikkelig igjennomført produkt som jeg ikke har noe som helt problemer med å anbefale , og derfor heller ikke noen problemer med å selge. Jeg håper på å kunne ha et svar til dere innen senest 2 uker fra og med i dag , og skulle det være noen som helst spørsmål er det bare å sende en PM så skal jeg svare så godt jeg kan

Kommer mest sannsynlig også til å selge svært rimelige akustikkplater som jeg har sett brukere på forumet betale opp til 2000,- kr per plate for. Og da snakker jeg om priser langt under 500,- lappen pr plate..

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En elektrisk buttplugg koblet til subutgangen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •