Hvilken senterkanal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken senterkanal?

Ønsker anbefalinger angående valg av senterkanal.

Jeg mangler for tiden bakhøytalere.
    I stedet for å kjøpe bakhøytalerene DM303 som er ment til å spille sammens med mine dm309, har jeg akkurat funnet meg en til LCR3 på ebay. Jeg har tenkt å bruke settet med LCR3 bak og heller finne meg en ny senterkanal siden jeg ikke er helt fornøyd med LCR3 til å gjøre denne jobben.

Hvilken senterkanal med litt mer punch kan jeg velge, som samtidig vil passe med DM309 klangmessig?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å ha to sentere bak, er nok ikke noe dumt valg. Som regel godt med trøkk i en senter, og disse er jo designet for å kunne funke til alt. Sånn at den ikke er delt(frekvensmessig) på en dum måte. Alle sentere egner seg ikke som surround høytalere.

Jeg vet ikke om du noen gang kommer til å oppgradere frontene dine? Går an å kjøpe senter til noen andre høytalere og heller oppgradere frontene senere. disse er som regel veldig kostbare. Personlig har jeg aldrig likt lyden i disse høytalerne. Vet ikke helt hvorfor, men noen ganger hører du det bare med en gang. Er du B&W frelst eller har du likt noen andre høytalere som du har hørt?

Bare et helt villt forsalg. har ikke peiling, men... Ville tro at LCR 600 S3 ville trykke ganske godt, og kanskje samtidig han noenlunde samme klang. Bygger sikkert mye på de samme prinsippene.

Problemet er vel at hifiklubben ikke har noen igjen til å høre på Kan jo høre de senterene de har, er vel noen andre hifi-butikker i tromsø.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forholdsvis holde meg til B&W, siden jeg nå snart har komplett system i det merke (utenom sub). Har planer om å bytte ut frontene med tiden, men bor i overetasjen hos et eldre ektepar slik at det begrenser seg litt.

Når jeg eventuelt kjøper en leilighet tenker jeg å selge unna og begynne eventyret på nytt:-D

Har akkurat fått meg jobb slik at mulighetene begynner å åpne seg mer nå:-D

Blir nok mye læsing og vurderinger før den tid slik at jeg må ha noe å høre på imens.

Har flyttet til Narvik. Er jo faktisk INGEN plasser å handle hi-fi her hvor dem ikke har vaskemaskinerops:

Skal se om ikke jeg finner en LCR 600 S3 på bruktmarkedet. Er vell egentlig den jeg har sett meg ut. HTM62 eller CMC blir vell mer forskjellig i klangen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •