Kveldslytting på B&W 804s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Takker!

Hadde jeg ikke hatt Roomperfect, hadde jeg nok som deg gått for en sub i tillegg. Men med RP slipper jeg. Har i tillegg laget meg en "loudness" funksjon ved å ta en ekstra "focus" måling langt bak i rommet, og det fungerer utmerket. Kjekt å ha til gamle, tamme innspillinger.

De begynner å bli bra tilspilt nå, og jeg får den ene overraskelsen etter den andre...sånn skal det være
    Tja, alt er jo relativt. Bruker EQ jeg også, og med sub har jeg +10/-0db mellom 200 og 20hz. (subben er delt på 40hz så den hjelper jo bare til helt i bånn), det går vel dårlig med kun 804s selv med roomperfect.

Så sub trenger man nesten uansett hva slags høyttalere man har.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub eller ei...jeg ser på det som en smakssak/vanesak. Har klart meg godt uten i alle år, og det later til jeg klarer meg godt uten nå også...ifølge ørene mine. Og det er de som er sjefen. Jeg synes ikke det går dårlig med bare Roomperfect, for meg høres det ut til at jeg trygt kan leve uten sub fremdeles. Nå er det sikkert de som sier "jeg vet ikke hva jeg går glipp av"...men jeg vet det, og det er helt ålreit det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Må bare dele litt sjelefred og lytteglede - de som er glade i god musikk og enda ikke har kjøpt høyttalere fra B&W 800-serien eller tilsvarende - det er bare å begynne å spare!
    Hvordan fant du ut hvilken modell du skulle velge? Har lenge ventet på at hi-fi klubben skulle arrangere lyttekveld for 800-serien, men det ser ikke ut til å skje. Er av typen som bruker lang tid på å bestemme meg når en investering skal gjøres (ihvertfall når det er snakk om høyttalere i 50-100.000 klassen), og jeg er lite komfortabel med å "kapre" selgere fra ørten hi-fi sjapper i timesvis (eller ha selgeren hengende over skulderen mens jeg lytter).

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegasus
    Hvordan fant du ut hvilken modell du skulle velge? Har lenge ventet på at hi-fi klubben skulle arrangere lyttekveld for 800-serien, men det ser ikke ut til å skje. Er av typen som bruker lang tid på å bestemme meg når en investering skal gjøres (ihvertfall når det er snakk om høyttalere i 50-100.000 klassen), og jeg er lite komfortabel med å "kapre" selgere fra ørten hi-fi sjapper i timesvis (eller ha selgeren hengende over skulderen mens jeg lytter).
    Jeg hadde 705 fra før, og visste at jeg ville over på fullrange høyttalere - dermed var 805 uaktuelt. 803 og 804 er mer eller mindre identiske bortsett fra størrelsen, og jeg har ikke så stor stue - så 803 ville blitt vanskeligere å plassere, og de er også visuelt ganske mye større.

802 og 801 er utenfor min price range.

Dermed var valget enkelt
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Lykke kan ikke kjøpes for penger
    Ikke enig!

Uansett, grattis. Det er deilig når lyden endelig sitter. Jeg har litt av den samme følelsen du har nå, etter jeg endelig fikk Stratus Gold i hus igjen. Men det blir bare midlertidig, for jeg sikter mot 800-serien jeg også.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegasus
    Du kan garantert ta med deg CD-er på Hi-Fi Klubben og spørre om du kan få sitte og lytte på 800-serien i fred og ro. Bare velg en dag/tidspunkt når det ikke er stappfullt av folk i butikken, slik det er på lørdager.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo:)

Har lyttet masse etter Electrokompaniet kom i hus og je blir bare mere og mere fornøyd med den komboen

gleder meg til je får v6 en for da skal det kjøres full balansert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 803S og EC AW250R

Hei,

Må jo bare slenge meg på tråden her. Sitter med AW250R og et par 803S. Det låter jo virkelig fantastisk bra. Såpass bra at jeg nå ikke tror jeg bør starte med å bytte ustyr, men heller jobbe med akustikken i leiligheten.

Kombinert med en ASW4000 så har jeg da (mer enn nok) bass også. Litt usikker på om jeg faktisk trenger subb'en, men inntvil videre blir den med.

Og når det gjelder pris - det finnes mye flott brukt der ute. Et bedre bruktmarked er vel bra for oss alle.

espen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •