Dali Helicon 400 MK2 - Effekt forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Helicon 400 MK2 - Effekt forsterker?

Lurer på å skaffe Dali Helicon 400 MK2. Har i dag Denon 4308 som forsterker men hadde tenkt å skaffe et par effekt forsterkere.
    Har litt lyst på Parasound pga. utseendet men vet ikke om dette er noen god kombinasjon.
    Så hva er en god kombinasjon med Dali Helicon 400 MK2?
    Alle forslag og tips mottas med takk

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg med hva som er en god effekt forsterker til Dali Helicon 400MK2 ???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags lyd er du ute etter?

Jeg har hørt Lyngdorf SDAI2175 og TDA2200 på Helicon 400 MK2. Dette gav et rent, krystallklart og klanglig sett nøytralt lydbilde (men med god fylte, det låt ikke hult), og de hadde overhodet ingen problemer med å drive dem. Kan spille nær sagt så høyt du vil, uten at det stikker i diskanten eller vrenger. Syntes lyden totalt sett ble veldig bra. Usikker på hvordan det blir med Denon som pre, da jeg ikke har hørt effektforsterkeren deres - SDA2175, men det er iallefall nok krefter der.

Om det er et varmt lydbilde med litt ekstra tyngde i bånn du søker, er nok Parasound (ut fra hva jeg har lest) veien å gå. Ellers lyder jo NAD M3 flott på disse høyttalerne, gir varm og "fet" lyd, og kan brukes som effektforsterker, om du har råd.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv eid Helicon 400, og har for ikke lenge siden hatt Helicon 400 Mk2 til test. Et hett tips på forsterkersiden er Hegel H200, en av forsterkerne jeg personlig mener passer Helicon ypperlig. Den har godt med krefter, og strammer opp bassen vesentlig. Helicon kan fort bli veldig vulgær i bassområdet om man matcher de med feil forsterker, så hold deg i allefall unna forsterkere med utpreget fet bassgjengivelse. Hegel H200 er en integrert forsterker, men har prosessorinngang slik at du kan bruke den som effektforsterker i en hjemmekino for eksempel, og som integrert ved stereolytting - en kombinasjon jeg mener er veldig fornuftig for å få det "beste fra to verdener".

Lyngdorf har jeg selv ikke testet på Helicon, men ut fra andres erfaringer tror jeg heller ikke du vil gå helt feil der.

Den tiden jeg selv hadde Helicon 400 brukte jeg Midgard Oberob 6.1 monoblokker på de.

Håper dette var til noe hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thule

Jeg har en Thule forsterker som gir IA250B. Jeg har vurdert å skffe meg nye høytalere til denne og sprute råd hos produsenten (thule-audio.dk). De mente at Dali Helikon 400 var en god match. Det sa faktisk at de bruker bland annet disse høytalerene når de utviklet denne forsterkeren. Den eldre versjonen av Helicon. Jeg har desverre ikke hørt disse høytelerene på min forsterker.

Jeg har derimot hatt en test av DALI Euphonia MS4 på min forsterker og konklusjonen her var at høytalerene var litt for gode for den forsterkeren. Jeg regner derfor med at Helicon vil være en bra match

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøre Parasound A21 på mine Helicon 400. Stor fornøyd. Hadde tenkt å selge Parasound anlegget mitt. Men etter Helcon 400 kom i hus, er det helt uaktuelt. Lån deg litt forskjellig og test ut.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Jeg kjøre Parasound A21 på mine Helicon 400. Stor fornøyd. Hadde tenkt å selge Parasound anlegget mitt. Men etter Helcon 400 kom i hus, er det helt uaktuelt. Lån deg litt forskjellig og test ut.
    Høres bra ut Sevald Var på nippet til å selge min A21 til fordel for Nad M25. Har bestilt meg MS4 å tenkte Parasounden skulle testet på Dali HT før et eventuelt salg. Siden den passer til Helicon ser jeg ikke bortifra at den ikke skulle passe Euphonia.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå er Helicon 400 MK2, Helicon C200 MK2 og Helicon W200 i hus.
    Takk for alle tips om effektforsterker. Skal nå i første omgang teste de med Lygdorf SDA2175 og Nad M3. Skal også prøve å få testet Nad M25 på hele annlegget. Blir spennende.......
    Akkurat nå er fokuset mest rettet mot Nad M25. Liker en mellomting mellom klar og varm lyd så jeg får håpe denne svarer til forventningene (hvis jeg får mulighet til å teste den). Tenkte jeg da skulle biampe de tre i front med M25 og la Denon 4308 ta seg av de to bak (har 5.1 oppsett).
    Hva slags forbedringer kan jeg forvente med disse forsterkerne?
    Synes jeg må spille høyt med 4308 får å få alle høyttalerne til å åpne seg (blir kanskje bedre når de er spilt inn).
    Men det blir det kanske forandring på med større forsterker?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, spent på dine inntrykk .

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    classe fungerer veldig fint, de har flere str å velge mellom. inge av de har noen problemer med å drive de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har selv eid Helicon 400, og har for ikke lenge siden hatt Helicon 400 Mk2 til test. Et hett tips på forsterkersiden er Hegel H200, en av forsterkerne jeg personlig mener passer Helicon ypperlig. Den har godt med krefter, og strammer opp bassen vesentlig. Helicon kan fort bli veldig vulgær i bassområdet om man matcher de med feil forsterker, så hold deg i allefall unna forsterkere med utpreget fet bassgjengivelse. Hegel H200 er en integrert forsterker, men har prosessorinngang slik at du kan bruke den som effektforsterker i en hjemmekino for eksempel, og som integrert ved stereolytting - en kombinasjon jeg mener er veldig fornuftig for å få det "beste fra to verdener".

Lyngdorf har jeg selv ikke testet på Helicon, men ut fra andres erfaringer tror jeg heller ikke du vil gå helt feil der.

Den tiden jeg selv hadde Helicon 400 brukte jeg Midgard Oberob 6.1 monoblokker på de.

Håper dette var til noe hjelp.
    Har selv Helicon 400 og bruker Vincent SA-T1 og monoblokkene Vincent SP-T100. Er veldig fornøyd med den løsningen, men lurte på om du merket vesentlig forbedring med MKII modellen i hus?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H4 eller en H2 hadde gjør seg godt på disse...Kommer jo ann på budsjettet selvføgelig, men Hegel er ihvertfall noe jeg ville ha lyttet til, om jeg hadde vært deg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •