Å skjule Center-ht

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Å skjule Center-ht

Planen min var og plasere Plasma tv`en på veggen og Center på toppen av stereobenken, og resten av elektronikken i de to underste hyllene.
    Men kan ikke plasere tv på vegg, og da måtte eg plasere center en annen plass, hadde den i øverste hylle i benken, med noen få mm klaring, men da var det kun få cm klaring over reciver (onkyo 705) og det ble litt i varmeste laget..
    Og skal snart inn med mere elektronikk så sliter med plass.
    Grublet litt på hvordan løse dette, (ikke større benk,,stor alerede)
    Tenkte og prøve meg litt fram med plasering av Center...:???:
    Plaserte den Bak TV, på benken, med elementene opp over, Tok et nytt auto oppsett med reciveren. Har flyttet fram og tilbake, men verken jeg, dama eller noen andre hører froskjell fra den plaseringen eller plasert normalt
    Alt funker bra, lyden kommer ut fra tv`en slik som det bør.
    Så Uansett hvor skeptisk og kritisk eg lytter etter, går bare noen min ut i filmen før eg glemmer det ut, og filmoplevelsen blir som før, klarer ikke høre noen forskjell.....

Så skal sveise en ramme greier, som eg skrur fast i TV`ens fester for vegg-henging. og plasere Centeren på denne, den vil da komme 20-25cm høyere opp og ut av synsfeltet i glipen mellom benk-tv.

Noen andre som har prøvd dette??

Syns selv at bare og prøve dette må være idiotisk, og dama meinte selvsagt også at dette kan ikke være mye bra, så alikevel, ingen forskjell:-D

Sikkert noen med sterke meininger om dette da

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme jeg ikke helt er med på din idé.
    Men min første tanke var å lage en 3 sidet ramme i tre der passer med bredden på tv´en, eller litt bredere.
    Denne rammen plaserer du på stereobenken, senteren går inn i den, tv´en oppe på kassen og ferdig. Du kan da se om du kan gi den samme finish som benken....
    Den må dog være ganske solid, vet ikke helt hvor mye tv´en veier, men jeg har jo samme, i 37", og den er ganske tung.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt ann på hvor høyt fra gulv du skal ha din tv.
    Er det en 42 tommer og sitteavstand er 3-4 meter er vel avstand gulv --> undekant skjerm ca 90 cm passe.
    Da er det bare å måle seg til.
    Selv foretrekker jeg Center under skjerm men vet enkelte også har Center over skjerm.(smaksak)
    Jeg selv bruker rack fra Hi Fi klubben (+ veggmontert tv)

(de selger enkelt hyller også)
    Tilbehør - Hi-fi / TV-møbler | Hi-Fi Klubben: VM ACOUSTICS S0.5

Mulig jeg missforsto litt men tegn hva du tenker a JLmorten
    Har vel missforstått tror jeg men sett Center over tv

Bygg Center in Wall............

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forbana dårlig og tegne, legger inn et bilde av hvordan det står nå, før rammen er sveiset.
    Som er skrev, er ikke mulig og henge tv på vegg, Veggen bak tv, ikke den på bilde, (leiligheten under bygging) ert en brann/lydvegg av gips, og får ikke legge frosterkninger inn i veggen, og det er en liten leilighet så bygge på hele veggen for og få tv på veggen er iIKKE aktuelt.
    Og stereobenken er og blir den jeg skal ha, stor nokk til det meste, men ikke til og romme center også.
    lage en ramme/kasse på toppen, dvs forhøye benken har eg tenkt på, men pga form,farge og materielle så vil det ikke bli likt, fint....

Og som nevnt, plasering av center ser nå helt idiotisk ut, det må ha invirkning, Vel da får det værte slik, for jeg, dama eller noen andre har hørt forskjell,, så da spiller det jo ingen rolle på kossen det virker i teorien,, Virkelige liv som teller:grin: http://www.facebook.com/photo.php?pi...2&id=690125189

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst du har litt størrelse på center og kraftig nok stereobenk kan du jo ha centeren stående på tv`en? eg har en Hitachi 50" stående på RC64`en min. går fint

edit: Tv`en stående på centeren skulle det stå

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må logge inn for å se bildet....., ellers, tja, selge senter og kjøpe 2 stk senter (f.eks. Gallo A´Diva kuler) der kan henge på veggen på hver side av tv´en, eller de kan stå i sin gummiring på hver side av tv´en.....eller kjør uten senter, eller gjøre som du har det nå, bare det funker er det jo fint.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp har vurdert mange ting, men for øyeblikket er billigste og beste løsning bak tv`en, men ja har tenkt på at eg kan sette tv`en på centeren, men da må eg ha større center, men alt til sin tid. Kjøpe Mindre:twisted: Nei centeren er jo Viktig jo.......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •