Hva ville du gjort? Vurderer å bytte JBL med Klipsch.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva ville du gjort? Vurderer å bytte JBL med Klipsch.

Jeg sitter nå med et JBL SVA oppsett bestående av SVA 1800 (front) 1600 (bak) og SVA center.
    Jeg som så vel alle andre får til tider stor trang til å prøve noe nytt, og nå vurderer jeg å kjøpe Klipsch RF-63, og med tiden de resterende høyttalerne for å få serien komplett.
    Men det jeg lurer på er om dette blir et merkbart bytte?

JBL sies å låte meget godt, men jeg har desverre ikke nok forsterkerkraft til å oppleve dette, så burde jeg bytte ut høyttalerene eller legge pengene i mer effekt til oppsettet jeg allerede har?
    Jeg har fått tilbud på RF-63 fra USA på U$1798 + moms av halv pris- noe som vil si en totalpris på ca 11.500 kroner.
    Har hørt RF-83, og syntes dem spilte fantastisk. Hadde gått for dem om jeg hadde hatt et større rom, men med 12 m2 vil jeg anta at RF-63 spiller opp mot samme nivå.

Så folkens, hva ville dere gjort? Selge unna rubbel og bit og handle nytt, eller beholde det gode gamle? Slik oppsettet mitt står i dag, er det helt avhengig av mine to suber for å spille bra. Vet at Klipsch er lettdrevene høyttalere- noe som igrunn er den største trekk-faktoren for et bytte.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett høyttalere så er det jo veldig greit med skikkelig forsterkerkraft. Så JEG ville ha oppgradert forsterkersiden. Så får man heller vurdere om man skal bytte høyttalere med tiden etterpå
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få deg effektforsterkere, det må du uansett ha med Klipsch også....man kan drive en Mercedes med en Lada motor men det går ikke unna i svingene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det RF-62 eller 63 du snakker om nå?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens Martin
    Jeg sitter nå med et JBL SVA oppsett bestående av SVA 1800 (front) 1600 (bak) og SVA center.
    Jeg som så vel alle andre får til tider stor trang til å prøve noe nytt, og nå vurderer jeg å kjøpe Klipsch RF-62, og med tiden de resterende høyttalerne for å få serien komplett.
    Men det jeg lurer på er om dette blir et merkbart bytte?

JBL sies å låte meget godt, men jeg har desverre ikke nok forsterkerkraft til å oppleve dette, så burde jeg bytte ut høyttalerene eller legge pengene i mer effekt til oppsettet jeg allerede har?
    Jeg har fått tilbud på RF-62 fra USA på U$1798 + moms av halv pris- noe som vil si en totalpris på ca 11.500 kroner.
    Har hørt RF-83, og syntes dem spilte fantastisk. Hadde gått for dem om jeg hadde hatt et større rom, men med 12 m2 vil jeg anta at RF-62 spiller opp mot samme nivå.

Så folkens, hva ville dere gjort? Selge unna rubbel og bit og handle nytt, eller beholde det gode gamle? Slik oppsettet mitt står i dag, er det helt avhengig av mine to suber for å spille bra. Vet at Klipsch er lettdrevene høyttalere- noe som igrunn er den største trekk-faktoren for et bytte.

Vel... om det virkelig er RF-62 du mener så er det utrolig stiv pris... i Norge får du de for ca 7.990 kr uten og prute.

På 12m2 vil jeg gått for RF-82 som skulle bli akkurat passe.

Klipsch er helt rå på filmlyd, men med og velge rett elekronikk kommer det oxo bra musikklyd ut av de :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en nad 272 som jeg skal selge om jeg bytter til Klipsch, for så å satse videre på Rotel- evt. Kjøpe to RB-1070 om jeg finner et par rimelige på bruktmarkedet.

Så slik som jeg ser det vil det på en måte gå opp i opp om jeg selger unna JBL og bruker disse pengene på Klipsch, samtidig som jeg selger NAD og bruker disse pengene + litt til på to RB- 1070 evt. andre effektforsterkere.

Har dere fortsatt den samme meningen om saken? Kan ikke helt se for meg at disse tungdrevende JBLene jeg har nå vil spille så veldig mye bedre med en forsterker i en prisklasse jeg kan ta med råt til som student.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vel... om det virkelig er RF-62 du mener så er det utrolig stiv pris... i Norge får du de for ca 7.990 kr uten og prute.

På 12m2 vil jeg gått for RF-82 som skulle bli akkurat passe.

Klipsch er helt rå på filmlyd, men med og velge rett elekronikk kommer det oxo bra musikklyd ut av de :-D
    Ups! ops: Er visst litt sent, mener selvsagt RF-63! (Feilen er rettet opp)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups! ops: Er visst litt sent, mener selvsagt RF-63! (Feilen er rettet opp)
    Ahh, de var bedre.
    De koster nesten 17.000 over disk i norge.
    Og det er oxo mulig og få tak i klipsch i sverige Bass Bros eller nåkkå sånt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ahh, de var bedre.
    De koster nesten 17.000 over disk i norge.
    Og det er oxo mulig og få tak i klipsch i sverige Bass Bros eller nåkkå sånt
    Har du link til siden? Hva ligger prisen på der? Fant bare en norsk side: Bassbrothers.no. Der lå RF-63 på 18.995.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk pris hos tvboden.se på 13500,- for rf-63, men det ble RF-82 til 8-8500 i norge på meg

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til siden? Hva ligger prisen på der? Fant bare en norsk side: Bassbrothers.no. Der lå RF-63 på 18.995.
    Har ikke vært på den siden selv..

Men oxo TvBoden har bra pris på mye av sitt utvalg der har jeg sett innpå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mulighetene er mange. Men spørsmålet blir igjen om det er verdt å bytte de jeg har nå til fordel for Klipsch.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mulighetene er mange. Men spørsmålet blir igjen om det er verdt å bytte de jeg har nå til fordel for Klipsch.
    Er vel bare en måte og finne ut av det på, og jeg ville satset hvis jeg var i din situasjon! :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte du lyden i RF83 tror jeg nok trygt du kan satse på RF63. Ville nok sett på en Parasound NC2250 istedenfor Rotel for å drive dem. Klipsch og Rotel har en tendens til å bli litt hardt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på! Som en på forumet her engang har skrevet, livet er for kort til og høre på dårlig lyd! Uansett er det morro med forandringer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •