Noen som klarer å beholde høyttalere lenger enn et par år? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde mine gamle i syv år håper å ha disse dobbelt så lenge..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Hyppige skift av høyttalere skyldes nok dagens middelmådige audio-elektronikk - hvis lyden er detaljert så er den samtidig dessverre skarp og klinisk og folk opplever lytte-tretthet. En ny høyttaler vil ha en litt annen lyd, så en stund oppleves det bedre, men så er det på'n igjen.

Det er altså ikke høyttalernes skyld, men heller elektronikken (den analoge forsterker-teknikken).

Du er inne på noe der, tror jeg må ha truffet blink med pioneer elektronikk til mine tannoys, det spiller "riktig" i mine ører hvertfall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt mine 703 i snart 4 år. Og de er fortsatt en av de beste i mine ører. Bruker jo over 1 år på å finne nye jeg da . Ting skal testes grundig før noe handel, akkurat nå savner jeg svært lite. Og nyere og dyere hifi har ikke gitt meg noe kjøpe kick.

Selvfølgelig, mye som hadde vært kjekt, men lite vits når det bare fungerer som en penisforlenger/status. Morro å teste annet utstyr, uten tvil.

Et komplett anlegg, gjengir ikke "all" slags "sounds" .

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mine JBL XPL-160 siden 1990 og synes at de er fremdeles helt glimrende :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt mine RB3 i 5år, og godt mulig at de blir bytta ut om noen år, men da skal de iallefall ha gjennomgått noen små modifikasjoner Og ja: fortsatt godt fornøyd med de

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fortsatt et par psb image som startet hele hobbyen. fra 2001 tipper jeg. får så lite for dem allikavel, så kan like godt beholde de

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mine B&W DM640i siden 1991 (tror det var da jeg kjøpte dem).
    Jeg er kjempefornøyd med de, særlig nå etter at jeg fikk meg nye Music Angel KT88 røramper til å drive dem. Nå har høytalerene kommet til sin rett føler jeg.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plass endringer når vi har flyttet har vært en årsak til bytte av høyttalere, men er meget fornøyd nå med mine B&W CM7! Tror nok forsterker, tv/pj og dvd/bluray spiller står for hyppigere utbytting hos meg for øyeblikket dog... :roll:

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at mange bytter anlegg så ofte tror jeg også ligger litt i det at hifi er han/hennes store hobby. Jeg vil si at hifi-hobbyen ikke bare er det å høre på musikk/se på film, altså det å bruke anlegget. En stor del av hobbyen ligger i utprøvinger og perfeksjoneringer osv. Hobbyer må dyrkes, og da trengs det kanskje friskt blod en gang i blandt.

Underveis ettersom man dyrker hobbyen ved finpussing, setter man seg mål om å oppnå noe. Óg om en oppnår målet blir man likevel ikke fornøyd, og setter seg ett enda vanskeligere mål. Selv tror jeg det er viktig, siden med en gang det ikke er noe å holde på med frafaller gløden for hobbyen ganske fort, og vi vil vel ikke det, vil vi?

Selv har jeg ingen planer eller formening om å skifte høyttalerne, men elektronikken er det verre med...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •