Må ha hvite høytalere. Hvorfor finnes ikke de? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wilson Audio kommer nok neppe til elkjøp.

Her noen i andre enden av skalaen

Resonans Lyd & Bilde

Audio Pro Image 44

NB! Sølv

Tangent Evo E34

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eunaas
    Etter å ha søkt nettet rundt kan jeg konstantere at det så godt som ikke finnes hvite høytalere. Hvorfor ikke? Hvorfor er alt svart?

Betyr det at jeg må ut å lakke dem hvite selv? Jeg leste en post fra en tid tilbake om en fyr her på forumet som prøvde seg på ett slik prosjekt. Han nevnte aldri hvordan det endte. Er det noen av dere som har erfaring med selvlakking av plastik høytalere? Evt hvor slik kan gjøres pent og pyntlig?
    Bowers&wilkins har flere modeller, CM serien kommer nå i hvit piano lakk. Også har Dali ikon 5 som er hvit.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nok dette med pris ja, for prisklassen skal være lav. Så lav som mulig. Og jeg vil helst ha gulvhøytalere, som også helst bør være smale.
    Dali Suite 1.5 finnes i hvitt. De er smale og ikke så ille pris på. Om de finnes i HFK enda vet jeg ikke... men kanskje du finner noen brukte?

På det bredeste er Suite 1.5 bare 18 centimeter, noe som er uvanlig slankt for en gulvstående høyttaler. De to 5 tommers bass/mellomtone-elementene er akkurat så brede att de får plass i den smale fronten på høyttaleren, og da har Dali også kuttet bort litt av chassiset på dem.. osv osv osv... bla bla bla

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvis du gidder å lese tråden, vil du finne at han er ute etter budsjetthøyttalere. Det meste av dine eksempler havner vel utenfor den kategorien?
    God morgen Ole.
    Jeg leste bare den øverste posten:
    Etter å ha søkt nettet rundt kan jeg konstantere at det så godt som ikke finnes hvite høytalere. Hvorfor ikke? Hvorfor er alt svart?

Betyr det at jeg må ut å lakke dem hvite selv? Jeg leste en post fra en tid tilbake om en fyr her på forumet som prøvde seg på ett slik prosjekt. Han nevnte aldri hvordan det endte. Er det noen av dere som har erfaring med selvlakking av plastik høytalere? Evt hvor slik kan gjøres pent og pyntlig?
    Som du ser så står det ingen ting om budsjett der.
    jeg mente heller ikke at han skulle kjøpe burmester eller wilson, men audiovector, canton m.fl lager høyttalere i rimelige prisklasser som fåes i hvitt.
    Jeg prøvde bare å understreke at hvite høyttalere er blitt langt mer vanlig de siste årene og finnes i alle prisklasser.
    Så som du ser så gadd jeg å lese hovedposten. Det er der informasjon om prisklasse osv burde stått.
    Ikke noen grunn for deg å leke politi her Ole!

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du må ikke finne på og gjøre behandling selv så sant du vet hva du driver med.jeg har gjort all behandling selv på et sett med høytaller før.de sprøytelakkerte jeg etter ferdig grunnarbeid.ikke bruk rulle,pensel,ol. blir IKKE bra nok hvis man da vil ha en nogenlunde fin finnish.
    snakker av erfaring siden jeg er maler selv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    God morgen Ole.
    Jeg leste bare den øverste posten:

Som du ser så står det ingen ting om budsjett der.
    jeg mente heller ikke at han skulle kjøpe burmester eller wilson, men audiovector, canton m.fl lager høyttalere i rimelige prisklasser som fåes i hvitt.
    Jeg prøvde bare å understreke at hvite høyttalere er blitt langt mer vanlig de siste årene og finnes i alle prisklasser.
    Så som du ser så gadd jeg å lese hovedposten. Det er der informasjon om prisklasse osv burde stått.
    Ikke noen grunn for deg å leke politi her Ole!
    Såså, wotg.. Ingen grunn til å ta på vei:-)
    Det var ikke meningen å fornærme deg. Jeg beklager hvis jeg var litt "hard" ;-)
    Men jeg finner det merkelig at du kan skrive innlegg med anbefalinger i en tråd du kun har lest første post i.... Du risikerer jo kun å gjenta noe en annen allerede har postet.. Spesielt når det blir slik skivebom som dine anbefalinger.. Han skriver jo kun noen poster ned for det først innlegget at det er i det helt billige segmentet han har problemer med å finne hvite høyttalere.
    ;-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Såså, wotg.. Ingen grunn til å ta på vei:-)
    Det var ikke meningen å fornærme deg. Jeg beklager hvis jeg var litt "hard" ;-)
    Men jeg finner det merkelig at du kan skrive innlegg med anbefalinger i en tråd du kun har lest første post i.... Du risikerer jo kun å gjenta noe en annen allerede har postet.. Spesielt når det blir slik skivebom som dine anbefalinger.. Han skriver jo kun noen poster ned for det først innlegget at det er i det helt billige segmentet han har problemer med å finne hvite høyttalere.
    ;-)
    Skrevet rett etter at jeg stod opp, øynene orket ikke å lese hele posten
    No hard feelings.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med argon 7240High gloss white?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    du må ikke finne på og gjøre behandling selv så sant du vet hva du driver med.jeg har gjort all behandling selv på et sett med høytaller før.de sprøytelakkerte jeg etter ferdig grunnarbeid.ikke bruk rulle,pensel,ol. blir IKKE bra nok hvis man da vil ha en nogenlunde fin finnish.
    snakker av erfaring siden jeg er maler selv.
    Jeg må få kommentere her:

trådstarter er på jakt etter smale budsjetthøyttalere og hvite.
    Mitt forslag var Dynavoice M65. Disse har ikke noen lakk finish, men leveres med laminat trestruktur i enten lys trefarge (Calvados) eller sort.

Å male disse med rulle skal da ikke gi noe verre overflate enn det som er på originalt. Det blir ikke høyglans lakk ala pianolakk, men det var det heller ikke i utgangspunktet.

Man bør kanskje bruke heftgrunn som førstestrøk og minst pussepapir nr 120og lett pussing før 2. strøk med hvit oljemaling og 3.strøk

Jeg kan ikke forstå at du som maler påstår at ved å følge ovennevnte "oppskrift" og bruke en god rulle, ikke vil gi et godt resultat.
    Støvkorn vil man alltid få, men når utgangspunktet er overflaten på budsjetthøyttaler (men lydmessig helt super) så mener jeg at å overmale disse er helt akseptabelt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit, billig, relativt smal:

4.495,-

http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=2

Newcomer Ian_Curtis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elipson er Frankrikes eldst og adeligst høytalermerke. De har vært Radio Frances offisielle leverandør i mange år og alle husker Elipson sine "boules staff" fra 70 talls (nei, kuleformet høytalere var ikke B&W sin oppfinelse!).

I dag sliter de en del økonomisk men er fortsatt i drift.
    Deres siste produkt heter Planète og er delvis norsk fordi den er utstyrt med en 17cm SEAS basselement.

Planète er et par 2 veis kuleformet høytalere som finnes i vanlig passive utgave (999 €, ca 8000 NOK) eller aktive med en 60w forsterker og en bluethooth stereo mottaker som kan kobles trådløs til en bærbar PC, mobiltelefon eller alt Bluetooth kilde som kan spille musikk (kan også kobles passiv eller aktiv fra en forforsterker. Planète Bluetooth: 1249€).

Og, de finnes i hvitlakk eller sort.

Elipson, A Whole World Of Authenticity

http://www.son-video.com/Rayons/Hifi...nete_BC_TG.jpg

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg må få kommentere her:

trådstarter er på jakt etter smale budsjetthøyttalere og hvite.
    Mitt forslag var Dynavoice M65. Disse har ikke noen lakk finish, men leveres med laminat trestruktur i enten lys trefarge (Calvados) eller sort.

Å male disse med rulle skal da ikke gi noe verre overflate enn det som er på originalt. Det blir ikke høyglans lakk ala pianolakk, men det var det heller ikke i utgangspunktet.

Man bør kanskje bruke heftgrunn som førstestrøk og minst pussepapir nr 120og lett pussing før 2. strøk med hvit oljemaling og 3.strøk

Jeg kan ikke forstå at du som maler påstår at ved å følge ovennevnte "oppskrift" og bruke en god rulle, ikke vil gi et godt resultat.
    Støvkorn vil man alltid få, men når utgangspunktet er overflaten på budsjetthøyttaler (men lydmessig helt super) så mener jeg at å overmale disse
    er helt akseptabelt.
    ja det er hver sin smak.helt klart.personlig er jeg opptatt av STRØKEN finnish.ved og pusse mellom strøkene gir det en GREI overflate.ikke noe mer!
    nå tenker kanskje jeg på en litt annen "oppskrift" enn den du har nevnt. etter mange timer på sprøyteverksted har jeg skjønt hvordan en bra finnish blir til.da slipper man støvkorn dessuten, oljemaling er ikke et must hvis du kun skal rulle på høytallerene og slipe mellom. ikke noe sparkling eller liknende.
    hvis det er noe mer du lurer på ang mitt yrke så bare spør:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    ja det er hver sin smak.helt klart.personlig er jeg opptatt av STRØKEN finnish.ved og pusse mellom strøkene gir det en GREI overflate.ikke noe mer!
    nå tenker kanskje jeg på en litt annen "oppskrift" enn den du har nevnt. etter mange timer på sprøyteverksted har jeg skjønt hvordan en bra finnish blir til.da slipper man støvkorn dessuten, oljemaling er ikke et must hvis du kun skal rulle på høytallerene og slipe mellom. ikke noe sparkling eller liknende.
    hvis det er noe mer du lurer på ang mitt yrke så bare spør:-D
    Jeg tviler ikke på at du er profesjonell maler. Jeg stiller ? ved at du ikke anser overmaling med rulle på gode budsjetthøyttalere som et alternativ til å kjøpe seg fattig på noe fancy ferdiglakkerte greier

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg tviler ikke på at du er profesjonell maler. Jeg stiller ? ved at du ikke anser overmaling med rulle på gode budsjetthøyttalere som et alternativ til å kjøpe seg fattig på noe fancy ferdiglakkerte greier
    som et alternativ.jo da selvf blir det vel greit.er enig med det du sier med tanke på og ikke svi av alt på høyglans høytallere.ville bare nevne jeg da at selvbygg (maling i dette tilfellet) er ikke lett. husk hvertfall heftgrunn! viktig detalj !

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gallo. De er også smale.....