Innspillingstid + spørsmål til Dynabel S-23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspillingstid + spørsmål til Dynabel S-23

Er det noen som vet hvor lang tid jeg bør regne med for innspilling av disse?

Kan jeg spille de inn på lavt volum eller må jeg forstyrre nattesøvnen til alle i huset?

"Bomullen" som fulgte med, skal alt sammen bare stappes og pakkes inn i mellomtonekabinettet eller kan det bli for mye av det gode slik at jeg bør stappe litt inn andre steder i kabinettet også?

Og hvordan kan jeg sjekke om diskanten virker? Når jeg tar på den kjenner jeg ingen bevegelse.

Er forresten veldig fornøyd med og imponert over høytalerene sålangt men har hørt bedre lyd fra samme høytalere tidligere, det kan skyldes at mine ikke er spilt inn enda.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjenner bevegelse i diskanten er det noe feil tror jeg du hører veeldig godt hvis den ikke virker. Bare legg øre inntill hvert element så hører du med engang om et er dødt.

Innsoillingstid, tja...dess høyere du spiller dess fortere går det. Hvor mange timer du trenger, vet jeg ikke.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, før i tiden regnet man med 12-24 timers innspillingstid om man kan kalle det det. Det vi gjorde i vårt studio var å sette på en sinustone over natten slik at membranene dirret, for det er jo det som er poenget med en innspilling, at membranene mykner. Har du ikke noen sinustone, så kan du jo sette på "hvit støy" altså susing fra en radiokanal som ikke er der, dette kan du gjøre på dagtid mens du er på jobb.

Mine siste høttalere (QLN) lot jeg bare stå med en radiokanal med kun musikk på dagtid over en periode. Nye høyttalere regner jeg med er likedan, spill på moderat volum over en periode, før du tester all ytelse på den. Det viktigste er at membranene blir myket opp, slik at de ikke sprekker når de får full belastning.

"Bomullen" du snakker om vet jeg ikke noe om, så det må bli opp til andre å svare på.

Diskanten virker nok, men du kan ikke "føle" den, siden frekvensen er for høy til at du kan kjenne den. Sett på en plate, legg øret inntil diskanten så hører du om den virker. Er den "død" så vil du nok høre det uansett om du trykker øre inntil eller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •