SVS spørsmål - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Kjører du kun Left ut, så vil du vel bare få venstre bassen også? Eller kan du sende både Left og Right på en pre-out?

Har du SVS'en i hus?

Tror det er en mulig løsning å kanskje prøve ut de forskjellige comboene?

Er du redd for at en ekstra kobling ødelegger lyden, så ville jeg testet det ut.

Det burde være såpass mye å gå på i Gain på SVS'en at det burde fungere med et sett XLR til sub og RCA til effektene, ellers så splitter du RCA og kjører til begge to. Kjører du på denne måten, vil du ikke avlaste effekten din og subben vil spille sammen med bassene dine. Kanskje vanskeligere å få til, men det burde også testes.

Nei jeg har ikke kjøpt enda, jeg vil forsikre meg om at det er mulig og få til først.
    Virker som at det skal være fullt mulig og få til ett bra resultat.
    Dessuten, avlasting av effekten tror jeg ikke vil være ett problem, først og fremst pga 104db følsomhet me 35w samt bassene på Duoene er aktive

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Nei jeg har ikke kjøpt enda, jeg vil forsikre meg om at det er mulig og få til først.
    Virker som at det skal være fullt mulig og få til ett bra resultat.
    Dessuten, avlasting av effekten tror jeg ikke vil være ett problem, først og fremst pga 104db følsomhet me 35w samt bassene på Duoene er aktive
    Hjelper helt klart med aktive basser ja!

Hvor dypt går disse aktive bassene? Ble mektig imponert over slamm'et i disse da jeg hørte de på messa i Horten.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper helt klart med aktive basser ja!

Hvor dypt går disse aktive bassene? Ble mektig imponert over slamm'et i disse da jeg hørte de på messa i Horten.

På papiret 18hz +/- 2db, i realiteten vil jeg anslå 25. De er gode, men rommet mitt suger bass så jeg håpte en SVS tube kunne hjelpe på problemet

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papiret 18hz +/- 2db, i realiteten vil jeg anslå 25. De er gode, men rommet mitt suger bass så jeg håpte en SVS tube kunne hjelpe på problemet
    Du vil ikke prøve noen bassfeller i stedet da. Tror ikke jeg enda har hørt noe bedre og strammere bass enn fra Avantgardene. Er ikke sikker på om SVS'en vil gjøre det så mye bedre, da det vel er stående bølger som er problemet og ikke at det er for lite bass i høyttalerne?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke prøve noen bassfeller i stedet da. Tror ikke jeg enda har hørt noe bedre og strammere bass enn fra Avantgardene. Er ikke sikker på om SVS'en vil gjøre det så mye bedre, da det vel er stående bølger som er problemet og ikke at det er for lite bass i høyttalerne?

Det har jeg prøvd, problemet er at stuen er formet som en L, forsvinner masse ut i åpen løsning på kjøkkenet, samt at det er en gang bak venstre høytaler som samler opp massevis. Rett og slett ett drittrom, og det begrenser seg også i form av WAF siden det står i stua :shock:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg prøvd, problemet er at stuen er formet som en L, forsvinner masse ut i åpen løsning på kjøkkenet, samt at det er en gang bak venstre høytaler som samler opp massevis. Rett og slett ett drittrom, og det begrenser seg også i form av WAF siden det står i stua :shock:
    Har du målt responsen i rommet?

Vet du hvor problemfrekvensene ligger?

Du får ikke lov å lage et par bassfelle-tuber som jeg lagde hos meg og plassere bak høyttalerne? Vanskelig å ta fokus bort fra de "små" horna som står foran uansett skulle jeg tro:-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målt responsen i rommet?

Vet du hvor problemfrekvensene ligger?

Du får ikke lov å lage et par bassfelle-tuber som jeg lagde hos meg og plassere bak høyttalerne? Vanskelig å ta fokus bort fra de "små" horna som står foran uansett skulle jeg tro:-D

Nei jeg har ikke tilgang på måleutstyr og jeg tror ikke jeg kjenner noen som har det heller
    Har kjørt ett par sinustoner og da virker det som det er en enorm boom rundt 90-100hz, og omvendt før og etter.
    Har du en link til fellene dine? Har fulgt fårlig med i den siste tiden :???:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke tilgang på måleutstyr og jeg tror ikke jeg kjenner noen som har det heller
    Har kjørt ett par sinustoner og da virker det som det er en enorm boom rundt 90-100hz, og omvendt før og etter.
    Har du en link til fellene dine? Har fulgt fårlig med i den siste tiden :???:
    Har ikke lagd de veldig pene, da de er skjult bak gardinene til den falske veggen jeg har i front, men de kan helt sikkert kles med riktig stoff og "gjemmes" litt bort bak høyttalerne.

Det er ikke det at jeg ikke ønsker at du skal kjøpe en SVS, men å kjøpe en sub for å løse problemet rundt 90-100Hz tror jeg personlig ikke vil funke så bra.

Fellene mine fant tilbake slammet i bassen på Pioneerene så til de grader at jeg må bare anbefale de. Lager du de "2 tårn" med disse, så blir det som å ha et par SVS i fronten

Det er også enkelt og billig å teste dette hvis du har tilgang på litt Rockwool eller Glava.

Edit: Denne linken er nok bedre:
    Link: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post916863

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •