Cerwin vega 1215 + 2x CLSC-15s/CLS-15SX God kombo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega 1215 + 2x CLSC-15s/CLS-15SX God kombo?

Hei!

Vurderer å kjøpe subwoofer så lurer på om 2x Cerwin vega CLSC-15s/CLS-15SX er en god kombo til CV 1215?
    Eller burde jeg sikte høyere? Evt andre merker..
    Makspris må bli oppimot 10 lapper(satser på å kjøpe brukt)... Vil ha 2 stk pga de skal stå på hver side i frontrekka...
    Noen erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyK
    Hei!

Vurderer å kjøpe subwoofer så lurer på om 2x Cerwin vega CLSC-15s/CLS-15SX er en god kombo til CV 1215?
    Eller burde jeg sikte høyere? Evt andre merker..
    Makspris må bli oppimot 10 lapper(satser på å kjøpe brukt)... Vil ha 2 stk pga de skal stå på hver side i frontrekka...
    Noen erfaringer?
    2 stk cls15sx vil fungere rått =D de koster jo ikke så mye nye heller. så du vil havne under 10K for 2 stk

cv front og cv sub er smask

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de ligger jo på rundt 2500 - 3500 pr stk... Men hva er egentlig best? CLSC har jo større forsterker så den burde jo være hakket bedre egentlig... Elementet er jo det samme..

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min combo dette

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2101
    Min combo dette
    Bare at du har 215... Jeg har 1215 SE MK2...
    Men åssen funker subbene? Trykker de godt? Har bare hørt LW-15 og er ikke så veldig imponert over den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å spikke noe selv? Tenker da på at du bør lage noe som spiller dypere enn CV! sine konstruksjoner. Finner du en SVS plus/2 til 10 k er det et godt kjøp. Men lager du f.eks 2 stk sonosubs med 15" elementer og bruker en Thoman 2400 PA amp tror jeg også du skal komme unna med 10k. Anbefaler soundsplinter, audiopulse, tc sounds e.l som bassdrivere.

Et slikt oppsett vil gi deg et komplett lydsystem. Det beste fra to verdener. CV! evne til å levere hard, grisehøyt og brutalt musikk og sonosubbenes evne til å levere den virkelig dyper bassen så buksebeina flagrer. Er du helt vill, installerer du en 21" av denne typen i soffan: 21" Basser det råeste bassen å få tak i | FINN torget

:-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mangler du i det oppsettet du har nå? Hvis du mangler trøkk så er CV'ene greie, er det dypbass så burde du se etter noe annet.
    1215 spiller såpass dypt at hvis det står på dypbassen vil den ikke bli noe bedre med CV subbene

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss ikke CV subbene spiller dypere enn 1215 så blir det nok ikke de... Vil ha noe som spiller dypere og samtidig holder følge med 1215... Tenkte kansje de nye CV subbene kunne klare det... Har hørt LW15 og var ikke spes imponert over den..
    Har jo lyst på SVS eller Earthquake... Men det blir et lite spareprosjekt tror jeg

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med å spikke noe selv? Tenker da på at du bør lage noe som spiller dypere enn CV! sine konstruksjoner. Finner du en SVS plus/2 til 10 k er det et godt kjøp. Men lager du f.eks 2 stk sonosubs med 15" elementer og bruker en Thoman 2400 PA amp tror jeg også du skal komme unna med 10k. Anbefaler soundsplinter, audiopulse, tc sounds e.l som bassdrivere.

Et slikt oppsett vil gi deg et komplett lydsystem. Det beste fra to verdener. CV! evne til å levere hard, grisehøyt og brutalt musikk og sonosubbenes evne til å levere den virkelig dyper bassen så buksebeina flagrer. Er du helt vill, installerer du en 21" av denne typen i soffan: 21" Basser det råeste bassen å få tak i | FINN torget

:-D
    Kunne godt tenkt meg å bygge noe selv. Men da blir det nok ikke sonosubber(det er rør subber sant?).... Liker ikke rør... Syns det ser bedre ut med kasser...
    Bygging blir et langtidsprosjekt viss jeg skal... Tenkte ha noe inntil jeg evt bygger eller investerer i SVS eller Earthquake...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •