Komplett system til metal/hard rock.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett system til metal/hard rock.

Hei.

Skal gå til innkjøp av et stereo system nå. Jeg trenger et par høyttalere og forsterker + kabler, og antakeligvis en cd spiller siden jeg regner med at min OPPO DVD spiller vil bli en for dårlig kilde(?). Budsjettet har jeg egentlig satt til maks 20 lapper, men kan alltids slenge inn en krone fra eller til.

Musikken jeg hører på er stort sett metal, hardcore og rock/hard rock. Typiske artister som går igjen på playlisten; Iron Maiden, In Flames, Children of Bodom, Avenged Sevenfold, Disturbed, The Used, Coheed and Cambria, Rise Against etc.

Så jeg ønsker altså høyttalere, forsterker og cd spiller(hvis dette er nødvendig) som kan gi meg den beste opplevelsen av denne musikken.

Så kan dere hifi kyndige gi meg noen tips til hva og hvor jeg kan få tak i de rette produktene?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg ville sjekket klipsch sine høyttalere og Bowers & Wilkins sin 68x serie.
    Ville kjøpt høyttalere som passer til rommet de skal være i, ikke for store og ikke for små. Klipsch passer visst best til rørforsterkere, mens B&W går godt ilag med Nad 372.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt godt om Klipsch Reference RF-82, og det høres ut som om disse passer godt til musikken jeg foretrekker, ser den ligger på 10 laken på stereofil.no. Er det noen andre steder jeg kan få denne billigere? Evt hvilken forsterker og kilde passer godt til denne?

Forøvrig var jeg for en liten stund siden og testet ut BW683 med NAD C372 og en NAD cdspiller. Men dette var bare på Dire Straits, noe som forøvrig hørtes veldig bra ut. Kan ta med noen CDer og teste det ut på HI-FI Klubben.

Rommet det vil bli brukt i er ikke avgjort enda, iom at jeg kommer til å flytte etter sommeren, men kjøpet kommer til å være en investering før jeg blir fattig student igjen.

Fler tips mottas med takk!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bakke
    Har lest litt godt om Klipsch Reference RF-82, og det høres ut som om disse passer godt til musikken jeg foretrekker, ser den ligger på 10 laken på stereofil.no. Er det noen andre steder jeg kan få denne billigere? Evt hvilken forsterker og kilde passer godt til denne?

Forøvrig var jeg for en liten stund siden og testet ut BW683 med NAD C372 og en NAD cdspiller. Men dette var bare på Dire Straits, noe som forøvrig hørtes veldig bra ut. Kan ta med noen CDer og teste det ut på HI-FI Klubben.

Rommet det vil bli brukt i er ikke avgjort enda, iom at jeg kommer til å flytte etter sommeren, men kjøpet kommer til å være en investering før jeg blir fattig student igjen.

Fler tips mottas med takk!
    Klipsch RF-82 finner på bruktmarkedet til en grei pris.

Eks: klipsch | FINN torget

Ellers så ligger dem på 8.750,- hos BM audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt etter Patos Basic 510 MKII nå også. Noen som vet noe om denne til musikken jeg hører på? Vil den være et godt alternativ? Eventuelt hva er god elektronikk til denne?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører stort sett på metal selv og jeg har hatt diverse modeller fra Klipsch tidligere, de rocka bra de, men de ble litt for pågående i toppen til den type musikk, jeg annbefaler derfor Zu Druid som jeg er veldig fornøyd med.

Disse kan du få til nedstatt pris på vendur sine sider.( til ca 20k, demo brukte )

Disse er veldig lettdrevne og du kan leve med en liten forsterker intil du har råd til noe dyrere og bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt over mitt budsjett. Maks var 20 lapper for fult system.

Men jeg vant en budrunde på Patos Basic 510 MKII nå, til 3650,- noe som virka som en veldig ålreit pris med tanke på at utsalgsprisen ligger på ~ 7 laken?

Tenker jeg får starte med denne, så kommer sikkert trangen på noe bedre etterhvert, men et sted må jeg starte.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du har ett stort rom velg gulvstående, viss du har ett middels/lite rom velg stativhøytalere. evt. en sub.

Klipsch sine RB81 rocker som pokker på all den musikk du nevner inkludert tyngre og mer heavy saker som jeg selv foretrekker.
    Gi de deretter en rørforsterker, feks en Jolida og en Jolida cd-spiller og du vil kunne spille drithøyt før det komprimerer og det vil ikke bli skarpt og ubehagelig på noen måte. Så sant ikke plata suger skikkelig ass

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått meg et par Patos Basic 510 MKII. Er strålende fornøyd jeg! Beste HT jeg noen gang har hatt! Spesiellt fornøyd med mellomtonen og bassen. Melllomtonen er noe av det klareste jeg har hørt. Hvordan er du fornøyd med dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre. Har ikke mottat høyttalerene enda, de kommer nok med posten iløpet av uken. Hva slags forsterker bruker du på de? Har ikke kommet til bunns i forsterker kjøpet enda :|

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti noe Patos basic før, og de rocker!
    Tror ikke du vil bli misfornøyd for å si det som så

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Yamaha rx-v3800. Er strålende fornøyd med den også! Kan anbefales. Eller rx-v1800.
    PS! Gi høyttalerne innspillingstid når du får dem før du gir dem en kritisk høring. Det har dem veldig godt av :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •