Forslag til høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til høytalere?

Har tenkt å investere i nye (evnt. brukte) høytalere og tenkte å høre litt om dere har noen gode forslag. Jeg har en NAD C372 forsterker og tenkte å bruke rundt 10.000 pluss/minus. Har tittet litt på DALI Concept 10, noen som har erfaring med disse? Kom med forslag! :-D

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger veldig mange tråder i forumet om den prisklassen du spør etter. Du kan prøve å søke og lese. Ellerså vil jeg anbefale å titte litt på torget, da det ofte dukker opp meget gode tilbud. Å kjøpe høyttalere brukt kan være en meget god løsning.

Dali Concept 10 er vel en mer rocka høyttaler med høy lyd og masse trøkk. Ordentlig partyhøyttaler med andre ord. Hvilket formål skal høyttalerne ha?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bowers & Wilkins 684, fikk kjempetest i What Hifi.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Ta og ein kikk på B&W DM683. Den er ein knall god allroundhøytaler:-D

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega Ve12

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva lytter du på? Film, musikk? hvis musikk, hvordan musikk?

Hva er du ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Det ligger veldig mange tråder i forumet om den prisklassen du spør etter. Du kan prøve å søke og lese. Ellerså vil jeg anbefale å titte litt på torget, da det ofte dukker opp meget gode tilbud. Å kjøpe høyttalere brukt kan være en meget god løsning.

Dali Concept 10 er vel en mer rocka høyttaler med høy lyd og masse trøkk. Ordentlig partyhøyttaler med andre ord. Hvilket formål skal høyttalerne ha?
    Bruker anlegget mest til fest og film, så med andre ord variert musikk, pop, trance, rock..så er vel ute etter en god allround høytaler egentlig Siden jeg ikke har plass til en sub så er det er fordel om de har litt trøkk, så kanskje Dali er tingen?
    De B&W (DM683 og DM684) som de nedenfor anbefaler har vel ikke like bra bass siden de har en del mindre elementer, eller? Vil jo selvsagt også at de spiller rent men.. Har et par Eltax 500 nå (kostet under 2000,- da jeg kjøpte de for noen år tilbake) og de er ikke spesielt gode på verken bass eller "ren lyd" synes jeg!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j0rgenn
    Bruker anlegget mest til fest og film, så med andre ord variert musikk, pop, trance, rock..så er vel ute etter en god allround høytaler egentlig Siden jeg ikke har plass til en sub så er det er fordel om de har litt trøkk, så kanskje Dali er tingen?
    De B&W (DM683 og DM684) som de nedenfor anbefaler har vel ikke like bra bass siden de har en del mindre elementer, eller? Vil jo selvsagt også at de spiller rent men.. Har et par Eltax 500 nå (kostet under 2000,- da jeg kjøpte de for noen år tilbake) og de er ikke spesielt gode på verken bass eller "ren lyd" synes jeg!
    I et bra rom, korrekt plassert og med kraftig forsterker er 684 og 683 helt fantastiske. Kraftig bass og behagelig diskant. I et dårleg rom og med for liten forsterker er de litt "kjedelige" . (Du må ikke se så mye på element størrelse, mye annet som spiller inn også, høyttaler størrelsen bør passe til rommet slik at du får plassert de optimalt.)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j0rgenn
    Nå ser du deg fryktelig blind på elementene. Membranet som sitter rundt elementene er lette og stive, og med den gode konstruksjon av kabinettet gir dette en bra bassgjengivelse. 683 er nok utvilsomt en mer punch-bass enn rumle-bassen du vil finne i CV og delvis i de større Dali Concept-høyttalerne. Hvis du ser på spesifikasjonene så vil du se at 683 går dypere enn Concept 8, mens Concept 10 går dypere enn 683. Men det er ikke der 683 gjør det aller best. 683 er først og fremst mest kjent for å ha plukket deler fra den øvre klassen i blant annet en flott FST-mellomtone. Delefilteret er også hentet fra 800-serien som gir en bedre klang enn før. På 684 vil du derimot ikke finne FST-mellomtonen.

Det er forøvrig veldig viktig med en god forsterker på disse høyttalerne (B&W). Dali er nok mye mer lettdrevne. Men husk: - Det er ingen høyttalere som spiller særlig godt uten krefter nok.

Både Dali og B&W er gode allround-høyttalere, men vil si at de stikker hver sin vei mtp øvre og nedre parti. Man får ikke i pose og sekk. Hvis du planlegger eller har mulighet til å kjøre subwoofer, så ville jeg ha valgt B&W fremfor Dali Concept.

Men hvorfor kjøpe ifra Hifiklubben, det finnes mange andre gode høyttalere også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg testet Concept 8 samtidig som jeg testet DM683.
    og ikke på noen områder var Concept 8 bedre enn DM683.
    hverken på bass, mellomtone eller diskant..

med ordentlig effekt, låter DM683 ganske så kraftig nedentil!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg testet Concept 8 samtidig som jeg testet DM683.
    og ikke på noen områder var Concept 8 bedre enn DM683.
    hverken på bass, mellomtone eller diskant..

med ordentlig effekt, låter DM683 ganske så kraftig nedentil!
    De fleste syns det

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Soundgarden etter jobb i går og hørte på et par System Audio 1550 på en Primare forsterker (den på 2x100w) og må si at jeg ble lettere sjokkert over hva de høytalerne klarte.. krystallklar mellomtone og diskant og det manglet heller ikke på bass.. den var bare litt anderledes med at det var veldig kontrollert, ikke som å slå på et vått laken

må si at jeg fikk veldig lyst på et par slike

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0