Valg av Subwoofer/Center til B&W 683, Onkyo 606? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.. whatever you say, boss...

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De audiopro subbene er rå til størrelsen Hadde selv to 10" sub nova og suprem før i tiden. Og de spilte veldig bra !

Men skal du komme billig ut av ny sub løsning. Bygg deg to SVS 12.2 PC 20-39 look alike !

2 x SVS 12.2 ca. 2000kr
    2 x Bash 500W ca. 3-5000kr
    2 x støperør 40 cm over ca. 500 kr
    2 x tepper biltema ca. 200 kr
    2 x dempematerial biltema ca. 200 kr
    1 x mdf plate 22mm ca. 500 kr

++ lim, skruer, verktøy, føtter... (Spørs hva du har fra før)

Og de spiller SINSYKT ! Har selv to slike men bruker bare en Bash 500 til å drive begge no pga har ikke penger til en til :P
    Men den klarer seg fint og de spiller høyt nok med en bash.
    eg betalte 6000,- totalt inkludert en bash.

Men to XTZ 12" eller to SVS 10/12" vil nok også funker veldig bra om du skal kjøpe

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Jeg er helt sikker på at du ville kommet til samme konklusjon dersom du hadde kunne sammenlignet med en virkelig bra center også.

Men for all del - ingenting er bedre enn at du er fornøyd. Men det gjør ikke høyttaleren noe bedre.

Det som er rart med lyd ! Alle har egne oppfatning av hva god lyd er i dems ører Og ett godt design som en liker kan gjøre att han/hun synst høytaler låter bra og. Så i praksis burde man bare kjøpe alt man orket og testet det meste for å høre hva man liker best selv.

Kan ivertfall ambefale Electra c900/901 senterne ! Og de passer utmerket med B&W, men er ikke sikker med den forsterkern du har.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det forskjell på å like ulike klangidealer, og det at noe rett og slett ikke gjengir ting slik det var tiltenkt i det hele tatt.

F.eks rør og transistor. Begge kan låte helt krem, om enn ulikt.
    Dette synes jeg ikke er tilfelle med HTM61. Det forsvinner rett og slett store mengder informasjon og morro i lydbildet med denne. Jeg måtte til og med sjekke om diskanten var defekt. Det har jeg aldri vurdert en gang med andre høyttalere jeg har vært borti. Med andre ord føler jeg at det er andre problemer enn kun at "jeg ikke liker den"

Men som sagt, jeg var passe fornøyd jeg også, helt til jeg hørte hvor mye som engentlig manglet i lydbildet. Da ble jeg plutselig svært misfornøyd.

Dette er jo i grunn vanlig. Man vet ikke hvor mye som er borte før man hører noe bedre. Men jeg føler bare at forskjellen var enormt mye større her enn ved vanlige "forskjeller" man opplever i hi-fi verdenen.
    Uansett så har vel trådstarter bestemt seg for å unngå HTM61, noe som er et meget klokt valg dersom optimal lydgjengivelse for pengene er målet.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forsvinner rett og slett store mengder informasjon og morro i lydbildet med denne. Jeg måtte til og med sjekke om diskanten var defekt. Det har jeg aldri vurdert en gang med andre høyttalere jeg har vært borti. Med andre ord føler jeg at det er andre problemer enn kun at "jeg ikke liker den"

Men som sagt, jeg var passe fornøyd jeg også, helt til jeg hørte hvor mye som engentlig manglet i lydbildet. Da ble jeg plutselig svært misfornøyd.

Dette er jo i grunn vanlig. Man vet ikke hvor mye som er borte før man hører noe bedre. Men jeg føler bare at forskjellen var enormt mye større her enn ved vanlige "forskjeller" man opplever i hi-fi verdenen.
    Uansett så har vel trådstarter bestemt seg for å unngå HTM61, noe som er et meget klokt valg dersom optimal lydgjengivelse for pengene er målet.
    Her er jeg helt enig. Har denne sentern selv, og jeg har fundert på hvorfor lyden er innestengt i senterkanalen. Du hører det faktisk at det blir feil på sinustoner også. Jeg sliter med dialoger, da det ofte høres ut som om de kommer innenfra boksen. Den er langt i fra så luftig som 683 er og ødelegger en del for helhetsinntrykket. Det er kun i dialoger jeg har problemer med denne. I andre tilfeller har den fungert utmerket. Jeg trodde faktisk det var receivern sin feil at senteren ikke var god, men nå har du løst det for meg.

edit **: Er det noen som har forslag til en god center i stedet for HTM61, som ikke er større (fysisk)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Kan ivertfall ambefale Electra c900/901 senterne ! Og de passer utmerket med B&W, men er ikke sikker med den forsterkern du har.
    hm, har ikke hørt denne center gitt, men ser det ligger en Jmlab cobalt cc800 til salgs på AV torget. Hvordan er den centeren i forhold til 900/901?

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det forskjell på å like ulike klangidealer, og det at noe rett og slett ikke gjengir ting slik det var tiltenkt i det hele tatt.

F.eks rør og transistor. Begge kan låte helt krem, om enn ulikt.
    Dette synes jeg ikke er tilfelle med HTM61. Det forsvinner rett og slett store mengder informasjon og morro i lydbildet med denne. Jeg måtte til og med sjekke om diskanten var defekt. Det har jeg aldri vurdert en gang med andre høyttalere jeg har vært borti. Med andre ord føler jeg at det er andre problemer enn kun at "jeg ikke liker den"

så enig!!!!!!
    har vi like ører mon troops:
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv HTM4S og dette var en glimrende match til DM683, så utrolig mye bedre enn HTM61.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumpetibump!

Jeg er selv på god tur til å investere i B&W 683 og 685. Blir å drive de på en Denon 2808, med sannsynligvis en XTZ A100 D3 til frontene. Ser også på Rotel monoblokker. Tiden vil vise hvor mye jeg vil legge i forsterkerdelen.

Hadde jo tenkt å gå for HTM61 fremme, men ser jo nå at det er mulig å komme mye bedre ut av det.
    HTM4S er jo nydelig, men dessverre i overkant dyr. Er det ingen av dere som har funnet et godt, og tildels økonomisk, alternativ til HTM61?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •