Klipsch RF-82 til Cav A-12?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82 til Cav A-12?

Hei godtfolk. Er egentlig ganske amatør. Men har kjøpt meg en Cav A-12 på netthandelen. Vurderer nå å kjøpe meg Klipsch rf-82. Noen som har erfaringer eller formeninger med denne kombinasjonen? Eller andre høytalere som passer opp til 10k ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Klipsch RF-83 selv og synes ikke det passet i det hele tatt med CAV A-12 på dem, diskanten ble alt for høy og skrikende.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer...
    Jeg tror forsterkeren egentlig kan spille med hva som helst, bare de riktige rørene kommer på plass.
    Rørene som er orginalt i forsterkeren er grusomt dårlige, og gir som Kjeltringen sier, en til tider skrikende diskant.
    Spørsmålet er vel om det er verdt å forske seg frem til "riktige" rør til høyttalerene, eller om det bare er å spille til forsterkeren (gjerne trafoen) tar kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda den funket forsåvidt ganske så bra med de ECC85 rørene for en 200lapp! Men jeg vil ha en subwoofer i tillegg til mine Klipsch så da vet du vel hvorfor jeg bytta forsterker uansett dogge. :cry:

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeltring
    Jså da vet du vel hvorfor jeg bytta forsterker uansett dogge. :cry:
    Jeg er vel desverre en av de i landet som for tiden vet mest om forsterkeren, og det er derfor jeg må kondolere til andre Cav eiere også.
    Jeg har nok en del hundre timer over min forsterker allerede.
    Nå har jeg snart gjenoppbygget min forsterker til det den egentlig skulle ha vært i første omgang, men slik jeg ser det så kunne jeg nok like gjerne ha laget meg en ny forsterker.

Edit:
    Jeg er ikke ute etter å la folk bli deprimert over mine meninger om denne forsterkeren, men jeg vil mene at det er mye annet som er bedre på markedet og da gjerne ganske rimelige ting også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeltring
    Joda den funket forsåvidt ganske så bra med de ECC85 rørene for en 200lapp! Men jeg vil ha en subwoofer i tillegg til mine Klipsch så da vet du vel hvorfor jeg bytta forsterker uansett dogge. :cry:

Hvor kjøpte du disse rørene? Kunne tenkt meg å prøve noen andre rør jeg også:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •