Hjelp til Oppgradering av hjemmkino..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Oppgradering av hjemmkino..

Jeg har i dag en harman kardon avr255 forsterker, en polk subb Bilradiospes høytallerne er dynabel ELTEK AS har bare de høytallerne, ikke forsterker.

Jeg vil ha endel mere trøkk i bassen og kunne spille høyere, om det er mulig med forsterkeren min...? Har tenkt/Sett litt på CV da det skal være endel trøkk i det, men er det noe som passer forsterkeren min, eller er den for liten? så har jeg sett litt på polk audio Bilradiospes .. så vil jeg få bedere lyd/ mere trøkk med cv enn med prisene jeg får på polk?

Er i hovedsak høytalerne jeg skal bytte ut, subben er forsåvidt grei.

Ser endel filmer, og hører mye på musikk, det meste musikk egentlig, alt fra hip-hop til vals omtrent,

Håper noen har noen inspill her, da jeg er ganske blank på detta:-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbud om Polk Audio Monitor 70 / Sort link : Bilradiospes skulle få dem for 3300, er det noe å gå for? vil det bli noe trøkk med dem?

Mvh

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oktaver koster.
    hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt det jeg har pr. idag og heller spart en stund til.
    Det er jo vel og bra med trøkk og dypbass, men det skal jo låte rent også ikkesant?
    CV er ihvertfall blandt de værste sidegatene man kan gå i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal jo ikke bare være bass, men litt mere enn det jeg har i dag, og fikk en bra pris på de høytallerne fra polk, så lurert på om dem ville gi noe mere trøkk? spiller finere og høyere?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cHILL
    Ja, skal jo ikke bare være bass, men litt mere enn det jeg har i dag, og fikk en bra pris på de høytallerne fra polk, så lurert på om dem ville gi noe mere trøkk? spiller finere og høyere?
    Jeg har ikke hørt akkurat den polk modellen så jeg har ingen mening om hvordan det vil låte, men på generelt grunnlag så kjøper du fortsatt høyttalere i et lavt prissjikt. Så mange elementer og så store kabinetter må selvfølgelig gå på bekostning av endel parametere.
    Det beste er vel å høre på polkene og så mange andre høyttalere du klarer, da vil du få et klarere bilde av hva du ønsker.
    Når du sier at du ikke klarer å spille høyt nok så høres det ut som om det er forsterkeren din som ikke har mer å gi.
    Det jo ofte slik at kjøper man seg større høyttalere med flere elemnter så kreves det også en mer strømsterk for å kontrollere høyttalerelementene.
    jeg tror jeg hadde latt pengene stå på sparekontoen til jeg fikk bedre oversikt og litt større budsjett. Da har du langt flere muligheter.
    Hastverk er som kjent lastverk...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •